AnonymDiskusjon Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Kort sagt, hadde sex med en dame (25) et par ganger og vi snakker fremdeles sammen, men jeg har begynt å være med eksen min som jeg elsker og holder på å bli sammmen med igjen. Jeg er 20 forresten. Det skjedde rundt juletider og begge var helt klar på at det ikke var noen følelser i bildet, bare sex. Alt var helt bra til jeg fikk en telefon i går der hun forteller meg at hun er gravid! Min aller første tanke er at det er helt uvirkelig og trist å måtte ta abort. Vi hadde snakket om dette etter vi hadde lagt sammen og hun var 100% klar på at hun ikke ville ha noe barn hvis hun skulle blitt gravid. Av åpenbare grunner vil jeg ikke ha barn (20år). Men så forteller hun at hun ikke vet om hun klarer å ta abort og haken min faller så langt ned den overhodet kan. Hva gjør man i en sånn situasjon? Skal jeg bare gjøre alt jeg kan for å overtale henne til å ta abort? Hvem kan vurdere å få barn med en 5 år yngre gutt som ikke er ferdig utdannet engang og som man ikke har noen som helst fremtid med? Skal et barn liksom vokse opp på den måten? Jeg sitter med magen helt vrengt og aner ikke hva jeg skal tenke eller gjøre. Regner med at det ikke er noen som helst måte jeg kan få bestemme noe som helst her? Postet av anonym: acff2a2194b1365ebc79dc07815af7b2 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det er et par ting du må huske på her. Folk liker generelt ikke å bli bestemt over, så den overtalinga di skal du være veldig forsiktig med. Fokuser på harde fakta, hva som er best for dere og fokuser på hvordan det hele vil fungere dersom hun beholder barnet. Nei - du har egentlig ingenting du sku ha sagt, desverre(?). Du har absolutt havnet i en kjip situasjon, men dette er faren med sex og det vet vi alle i vårt samfunn. TLDR: Ikke skrik og bær deg for å redde deg selv, jeg vil nesten tro det kan forverre situasjonen. Men gi selvsagt ikke et intrykk av at hun skal beholde barnet heller. Du må forholde deg veldig rolig og trå varsomt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Er hun blitt gravid så har jo dere utført handlinger som muliggjør dette, og unnlatt å bruke kondom. Da risikerer man at dama blir gravid og det fant jo dere ut nå. Litt sent å tenke at det var dumt gjort, men dere tok begge en risiko ved å ikke bruke kondom. Når det er sagt, så var det vel klart at dere ikek skulle bli et par, så om hun velger å beholde det er det hennes valg. Som far vil vel du få barnebidrag til ungen er 18, så grattis: Du har fått noe å bruke penger på de neste 18 årene. En annen side er jo om hun kan ta seg av ungen alene. Uansett, jeg hadde valgt abort men det er hennes valg til slutt. Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Kill her, kill her with fire... Fra spøk til revolver, du kan faktisk ikke gjøre stort med det. I dette landet kan dessverre kvinnen bestemme absolutt alt om barnet, selv om det er felles produksjon. Du kan kanskje gå til retten og si hun lurte deg? Si at hun sa til deg at hun gikk på p-piller? Utrolig dritt å havne i den situasjonen der, personlig hadde jeg gjort alt for få henne til å ta abort. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Har en kompis som hadde et uhell med en engelsktalende dame, som også ikke ville. Han overtalte hu med å skrive dette til hu: No, you are being selfish. You are ruining my life. Thanks a lot for being selfish. No, you will not be a killer, now it is nothing but a chemical prosess, you will only be egoistic because you do not care what I feel, and you do not care what will happen to the kid. Wait till you can give your kid a solid future, and a father figure. You can't give that yet. This is NOT about YOU, this is about the kid! Fuck you biological clock and do something rational... I know you must feel a lot of emotions etc. but look past it and use your grown up judgment. NOW YOU ARE SELFISH AND STUPID! I am so disappointed in you... We had something nice you and I, but now you are only filling it with hatred and disappointment. I have lost all the respect I had for you, you have proved to be a jerk and an egoist. I should never have trusted you. Can you please look past your emotions and do the right thing?? Please? I cannot live with this... 8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Trår veldig varsomt og prøver å støtte henne, men det eneste jeg klarer å tenke på er at hun ikke tenker klart når hun klarer å vurdere dette.... Barnet vil jo aldri få en normal oppvekst, er det ønskelig? er det sånn at en på 25 føler at hun ikke kan vente med å få barn?:S Får bli med til legen denne uken og høre hva de sier. Håper bare noen kan snakke litt forstand i henne. Jeg kan ikke mase altfor mye om dette... Postet av anonym: acff2a2194b1365ebc79dc07815af7b2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det er jo sånn at ett av tre hull krever kondom om du vil unngå å bli pappa. Er hverken du elelr henne klar for det så anbefaler jeg abort men det er uansett hennes endelige valg som bestemmer. Lenke til kommentar
Populært innlegg BirgerCaC Skrevet 5. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 5. februar 2012 Kjære gutt 20! Ett barn er underveis som du er far til. Det er fakta. Ikke mist motet! Det kan føles uvirkelig og vanskelig, men trøsten er at det finnes konstruktive løsninger. For det første: ikke overtale barnets mor til å ta abort. Tvert i mot. Barnet vokser i hennes livmor nå, og kroppen hennes er full av svangerskaps hormoner. Hun er mor til barnet og morsfølelse kan ha oppstått tidlig. Uansett, ett menneske liv skal vernes enten det er uferdig eller det er utslitt av alder eller sykdom. Selv om du har en annen kjæreste, så støtt barnets mor i og bære fram barnet og ta vare på det. Det er ingen selvfølge og bli foreldre. Jeg skjenner mange som er uønsket barnløse. En abort kan føre til komplikasjoner og sterilitet. Først og fremst har barnet rett på beskyttelse. Hvis din nåværende kjæreste er oppriktig glad i deg vil hun forstå og respektere at barnet må få en sjanse til å vokse opp! Det kan være en test på om hun er glad i deg og barn. På tross av at det kan være en utfordring for henne. Du har ingen utdannelse enda, men det finnes litt økonomisk hjelp å få. Spesielt mødre kan få slike midler. Jeg henviser til denne rådgivningstjenesten: alternativer til abort. Der kan du finne masse råd og veiledning... Det kan være lurt før barnet er født. Og sette opp en skriftlig avtale. Om hvordan omsorgen til barnet skal fordeles. Blir barnet ammet første leveår kan det være praktisk at barnet er hos moren da. Men dere kan lage ordninger der barnet er på besøk hos deg eller du på besøk hos barnet. Går du på skole på dagtid? Kan dere kanskje få til at du passer barnet\avlaster moren. Ett par timer om ettermiddagen. Finn en løsning som alle tre kan trives med. Barnet kan få barnehage plass, slik at du og eventuelt mor kan få fullført utdannelsen deres. Det kan være praktisk å bo i nærheten av hverandre. Kanskje dere er heldige å familie som kan komme med litt hjelp praktisk og økonomisk. Syntes situasjonen helt umulig, så kjenner kanskje dere eller andre ett barnløst ektepar, som dere kan få tillit til, og som kan ha ansvar for barnet i en kortere eller lenger periode... Altså adopsjon eller fosterforeldre. Ta konsekvensene av og ansvar for situasjonen som har oppstått. Du kan angre hvis du tar liv men ikke hvis du tar ansvar. et kan være krevende til tider. Men sannsynligvis vil det gi dere masse glede og hygge også... Jeg har tro på at du blir en god pappa og en god samarbeidspartner med mammaen! - Lykke til som pappa! 10 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Barnet vil jo aldri få en normal oppvekst, er det ønskelig? Jeg skal være forsiktig med å råde deg til det ene eller andre. Eksempelet noen poster over (populært kalt "emotional blackmail") vil jeg dog fraråde. Men jeg undres litt over påstanden i sitatet: Hvorfor vil ikke barnet få en normal oppvekst? Geir 5 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Tror ikke du ser alvoret i dette her Birger, intet barn fortjener å vokse opp uten kjærlighet, et barn som er uønsket er vanskelig å vise noe kjærlighet til. Ikke engang for å nevne at han ikke liker henne, og er kun 20 år. 1 Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 stuff and such hahahahhahahahahahahahahahhaa hahahahaha ... .. haha Ja, jeg stemmer for en rolig overtalelse, og hvis det ikke funker, Sk!ppys bidrag. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Tror ikke du ser alvoret i dette her Birger, intet barn fortjener å vokse opp uten kjærlighet, et barn som er uønsket er vanskelig å vise noe kjærlighet til. Ikke engang for å nevne at han ikke liker henne, og er kun 20 år. Hva får deg til å tro at barnet vil vokse opp uten kjærlighet? Om faren ikke vil ha noe med det å gjøre kan det fortsatt være nok av andre som kan gi det den kjærligheten det trenger. Geir 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det er vel strengt tatt tvert om, barnet vil få en normal oppvekst anno 2012. Kjernefamilien med mor, far og 2 barn gikk føyka for rimelig mange år siden og det er helt normalt at mor og far ikke bor sammen selv om de har felles barn. Det er antagelig ikke så sunt men det er det lite man får gjort med annet enn å tilpasse seg. 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 hahahahahahahahhaa hahahahaha ... .. haha Takk for bidraget. Sikkert hjelpsomt for trådstarter dette. J... og hvis det ikke funker, Sk!ppys bidrag. Hva hjelper det TS om han presser damen til abort? Bortsett fra det egoistiske motivet med å spare penger til barnebidrag. Geir 2 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hei Trådstarter. Du har 0 rettigheter. Dama kan bestemme at du skal betale barnebidrag i 18 år. Ditt eneste håp er å trygle dama om å la deg slippe å bli far. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det er ikke helt riktig at far har null rettigheter. De blir langsomt (weekendpappaer synes nok for langsomt) bedre. Den eneste rettigheten far nok aldri får er retten til å forlange at mor skal ta abort. Personlig synes jeg det er greit. Geir 4 Lenke til kommentar
Verbal Hologram Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Tror ikke du ser alvoret i dette her Birger, intet barn fortjener å vokse opp uten kjærlighet, et barn som er uønsket er vanskelig å vise noe kjærlighet til. Ikke engang for å nevne at han ikke liker henne, og er kun 20 år. Hva får deg til å tro at barnet vil vokse opp uten kjærlighet? Om faren ikke vil ha noe med det å gjøre kan det fortsatt være nok av andre som kan gi det den kjærligheten det trenger. Geir En farsfigur er nok ganske viktig i en ung alder. Den vil nok få kjærlighet av moren, men endrer ikke at barnet er uønsket. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvis vi antar at barnefaren saboterer samværet, så vil barnet finne seg andre mannlige rollemodeller. Og det er heller ikke usannsynlig at barnets mor i den situasjonen finner seg en en annen mann som kan være farsfigur. Det funker helt fint, biologi er oppskrytt i den sammenheng. Og dersom barnefaren faktisk velger å demonstrere overfor barnet - som tross alt er uskyldig i det hele - at det er uønsket, ja så er det hans problem og/eller feil, og ikke morens. Geir 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det er ikke helt riktig at far har null rettigheter. De blir langsomt (weekendpappaer synes nok for langsomt) bedre. Den eneste rettigheten far nok aldri får er retten til å forlange at mor skal ta abort. Personlig synes jeg det er greit. Geir Problemet er ikke at far ikke kan kreve abort. Det er helt greit at én person ikke skal kunne tvinge en annen person til å ta abort. Problemet er at moren i det tilfelle automatisk krever at far skal betale for hennes avgjørelse. Dersom moren skal kunne drite i farens mening i abortspørsmålet, så burde faren også kunne drite i resultatet av morens valg. 7 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det kan man mene. Og den problemstillingen har vi vel strengt tatt et par lange tråder til å diskutere videre. Enn så lenge er det slik det er. Jeg tror ikke det noensinne blir anderledes. Men nå vet vi ikke om det var det økonomiske aspektet som plaget TS. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå