SILK88 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Har bygd meg en ny PC, og har funnet ut at stock kjøleren til intel ikke duger. Har lest rundt på nettet og funnet ut at Noctua D14 får skryt over alt. Er det noen som har prøvd denne kjøleren eller har tips til andre kjølere som er bra (til en lavere pris)? Hovedkort: GIGABYTE GA-Z68AP-D3 Prosessor: Intel i7-2700K Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 Minne: KINGSTON DDR3 HYPERX (ingen store kjølere på disse) Må jo også tenke på om kjøleren får plass i kabinettet og om det blir konflikt mellom minne og kjøleblokka. Har 4x4 GB, så bruker alle minneslottene. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 denne skal vel passe deg fint Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Kan skrive under på at D14 kjøler godt. Her er min cpu kjølt på denne kjøleren med ca 56 % overklokking: Dette er idletemp med viftene spinnende på ca 50 % i et varmt rom. Lenke til kommentar
SILK88 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 denne skal vel passe deg fint Har du testet denne? Hvordan er lydnivået og temperaturer? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Har du tenkt å klokke mye? Er lydnivå høyere prioritet enn kjøling? Det finnes flere gode kjølere som gir lavere temp og mye mindre støynivå enn stock, men som ikke funker like bra til ekstremkjøling:) Alt etter hva du velger. Ville tatt en titt her Lenke til kommentar
wampster Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Har selv en nh-d14 og kan anbefale den på det KALDESTE (pun intended). Veldig stille og veldig bra. Vurderte lenge om jeg skulle legge så mye i en kjøler, men er meget fornøyd at jeg gjorde det. Den kjører min i5 2500k @ 4.7 ghz på 63grader under full load (prime95), og er knapt hørbar i mitt kabinett. Lenke til kommentar
SILK88 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Har selv en nh-d14 og kan anbefale den på det KALDESTE (pun intended). Veldig stille og veldig bra. Vurderte lenge om jeg skulle legge så mye i en kjøler, men er meget fornøyd at jeg gjorde det. Den kjører min i5 2500k @ 4.7 ghz på 63grader under full load (prime95), og er knapt hørbar i mitt kabinett. Hvilket kabinett har du? Prisen er stiv, men jeg regner med at den er verdt det. Jeg er nyskjerrig på om jeg får plass til den i mitt oppsett. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Har et Fractal Design XL. Tror jeg kjøpte den på tilbud til 500. Skal du clocke cpu vil jeg absolutt anbefale den. Skal sies at jeg kjører min 2500k @ 4.7 på kun 1,27 volt så kan ha noe med at det er såpass lav temp på max load. Lurer på om jeg skal prøve på 5ghz+. Skal holde deg oppdatert på hva den ligger på hvis jeg gjør det. Lenke til kommentar
SILK88 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Har et Fractal Design XL. Tror jeg kjøpte den på tilbud til 500. Skal du clocke cpu vil jeg absolutt anbefale den. Skal sies at jeg kjører min 2500k @ 4.7 på kun 1,27 volt så kan ha noe med at det er såpass lav temp på max load. Lurer på om jeg skal prøve på 5ghz+. Skal holde deg oppdatert på hva den ligger på hvis jeg gjør det. Flott Har sett en video på youtube der en har samme RAM og kabinett som meg pluss en D14. Ser ut til at den får plass i kabinettet og at RAMen får plass under kjøleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå