Gå til innhold

Billig skjermkort

Anbefalte innlegg

Så ingen av dere anbefaler egenttlig Intel core i7? hvorfor ikke egentlig..? :p

http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7-2600k-i5-2500k-core-i3-2100-tested/20

Det er ikke verdt prisen å betale 6-700 kr uten å få noe ekstra nevneverdig ytelse i spill.

Støtter også 560 Ti, det vil ikke takle BF3 på Ultra (ingen grafikkløsninger under 4000 kr gjør dette), men er fortsatt mer enn nok til å kjøre BF3 på High som ser 99.9% like bra ut.

Endret av arni90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som de fleste andre prøver å fortelle så vil det være en stor flaskehals på grafikkfronten.

Skal du satse på en allround-PC, så ville jeg hatt med SSD, men om det er en ren gamer, så er grafikkytelse det viktigste, og der holder ikke en lavere middelklasse - HD 6870. Spesielt ikke i BF3.

Med mindre du er en ganske ivrig bruker / ønsker maksimalt oppgraderingspotensiale + har stor bruk for de ekstra løsningene som du får med dyere hovedkort, så ser jeg heller ikke så mye vits i å legge mer enn 800-900kr i et hovedkort for en Gamer-PC.

Selv har jeg behov for hovedkort i 2-3000kr klassen, men dette er av HELT andre grunner enn spilling.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Som de fleste andre prøver å fortelle så vil det være en stor flaskehals på grafikkfronten.

Skal du satse på en allround-PC, så ville jeg hatt med SSD, men om det er en ren gamer, så er grafikkytelse det viktigste, og der holder ikke en lavere middelklasse - HD 6870. Spesielt ikke i BF3.

Med mindre du er en ganske ivrig bruker / ønsker maksimalt oppgraderingspotensiale + har stor bruk for de ekstra løsningene som du får med dyere hovedkort, så ser jeg heller ikke så mye vits i å legge mer enn 800-900kr i et hovedkort for en Gamer-PC.

Selv har jeg behov for hovedkort i 2-3000kr klassen, men dette er av HELT andre grunner enn spilling.

Jeg gjør ganske mye på dataen min, pleier å ha opp 20 faner med (mange youtube videoer i HD), spotify, skype og kanskje minecraft. Så liker jeg å spille skyrim, bf og mw3. Så vilket skjermkort burde jeg ha? Har blitt litt forvirra :p:dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg gjør ganske mye på dataen min, pleier å ha opp 20 faner med (mange youtube videoer i HD), spotify, skype og kanskje minecraft. Så liker jeg å spille skyrim, bf og mw3. Så vilket skjermkort burde jeg ha? Har blitt litt forvirra :p:dontgetit:

Litt boikotting her, men skaff deg 8-16gb med ram, og i7 : ) Skjermkort, valget er ditt, gtx 560 / 6850 og oppover.

Lenke til kommentar

Hei

Sorry. Ingen grunn til å velge i7 til ditt bruk overhodet. Forskjellen er 100 mhz og hyper threading.

Med hyper threading påslått vil du i mange tilfeller få dårligere ytelse i spill. 100 mhz har så godt som ingen innvirkning.

Til spill er 16 gb minne overkill. 4gb holder.... kjøp 8gb da det er billig for tiden.

Dette skjerkortet er nok det beste du får til 2000 kr

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656288#reviews

Ønsker å påpeke at dette IKKE er et standard 560 ti, men et 560 ti med 448 cuda cores.

Lenke til kommentar

i5-2500k er et monster på både pris/ytelse og ytelse. Til det du beskriver her vil du kanskje klare å belaste den 60% når du kjører Skyrim med senkede grafikkinnstillinger, det er skummelt å si det, men i5-2500k er i mine øyne det beste kjøpet for PC på minst tre år.

Det er ytterst få tilfeller du vil få nytte av Hyperthreading, og ditt bruk er i den andre enden av hva Hyperthreading er nyttig til.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...