Mr Serious Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hei, jeg trenger ett billig skjermkort (1-2k) som klarer å spille spill som skyrim og bf3 på ultra, high til nød. Trenger også strøm "boks" (400-1000. Alt skal passe sammen med denn pakken: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622989 Takk for hjelp Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Skjermkort Strømforsyning Går litt over budsjett for litt kvalitetsvarer. Endret 5. februar 2012 av Konkulf Lenke til kommentar
777fan Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ingen skjermkort i den prisklassen vil klare å dra BF3 på Ultra. Med HD6870 vil du kunne spille fint på High, med noe på Ultra. Regn med rundt 50-60 fps på High. Dette kortet er bra til prisen. Om du er villig til å strekke deg litt (5% mer ytelse), kan ASUS GTX560Ti DCII være et godt alternativ. Har det selv og er meget fornøyd med både ytelsen og støynivået. ASUS HD6950 er det beste du kan få til 2000, bra kjøleløsning har det også. 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 du får ikke et skjermkort som tar BF3 på ultra (med 60 FPS mener jeg da), det eksisterer ikke med mindre du overklokker... du trenger ikke en i7 2600K til ditt bruk (lest dine forrige poster, og svart på dem), men det er dine penger (ut av vinduet...) Asus GTX 560 Ti DC II "TOP" skal vel passe deg utemerket... Lenke til kommentar
Konkulf Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ville gjort som dem over og byttet til 2500k (denne pakken har 2500k) og brukt de pengene du sparte til et bedre skjermkort, som for eksempel 6970 e.l. Lenke til kommentar
777fan Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Denne strømforsyningen vil holde i lange baner. 1 Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Takk for svar, men kan jeg bruke den vifta som følger med prosessoren? eller burde jeg kjøpe ny? Har lest at den som følger med ofte er dårlig. Lenke til kommentar
777fan Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Den som følger med er brukbar til vanlig bruk, men ønsker du en stillere og kjøligere PC kan det være lurt å bytte denne mot noe a la denne. Om du har lyst til å overklokke en del og har et større budsjett, er NH-D14 et sikkert valg. EDIT:Ser at RAM-brikkene dine er av den høye typen. Disse vil krasje med NH-D14, så enten må du bytte til lav-profil-brikker eller en annen kjøler (H212?). Endret 5. februar 2012 av Genius-Boy Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Slå til på Silver Power SP-SS750M som er på tilbud nå i helgen. Veldig god PSU, men noe kort garanti. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Den som følger med er brukbar til vanlig bruk, men ønsker du en stillere og kjøligere PC kan det være lurt å bytte denne mot noe a la denne. Om du har lyst til å overklokke en del og har et større budsjett, er NH-D14 et sikkert valg. EDIT:Ser at RAM-brikkene dine er av den høye typen. Disse vil krasje med NH-D14, så enten må du bytte til lav-profil-brikker eller en annen kjøler (H212?). Men viss jeg tar "denne" (COOLER MASTER HYPER 212) så får jeg ikke problemer med at ram og vifte krasjer? Lenke til kommentar
MacNeil Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Den som følger med er brukbar til vanlig bruk, men ønsker du en stillere og kjøligere PC kan det være lurt å bytte denne mot noe a la denne. Om du har lyst til å overklokke en del og har et større budsjett, er NH-D14 et sikkert valg. EDIT:Ser at RAM-brikkene dine er av den høye typen. Disse vil krasje med NH-D14, så enten må du bytte til lav-profil-brikker eller en annen kjøler (H212?). Men viss jeg tar "denne" (COOLER MASTER HYPER 212) så får jeg ikke problemer med at ram og vifte krasjer? På P8P67 når ikke kjølern bort til minnesporene med en liten margin, så det burde nok gå fint. Dessuten så skal minnebrikkene sitte i DIMM_01 og DIMM_03 på hovedkortet så da får du enda litt mer plass. 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Slå til på Silver Power SP-SS750M som er på tilbud nå i helgen. Veldig god PSU, men noe kort garanti. Bra tilbud, og garanti har ikke mye å si. Reklamasjonsretten dekker enheten i 5 år. Det er uansett ikke størmforsyningen sitt beste som er det store problemet om den holder på å dø/dør. Endret 5. februar 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Nei, men mtp. at de oppgir MTBF til 150.000 timer er det noe som skurrer med så kort garanti. Men ja, reklamasjonstiden er det som teller her til lands. Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Hei igjen, har nå prøvd å satt sammen en pakke med deres tips. ' Kabinett: Corsair Obsidian 650D Oppgraderingspakke Intel - Core i7 2600K: Skjermkort: XFX RADEON HD6870 Strømforsyning: OCZ ZT SERIES 650 WATT DVD: Sony Optiarc DVD Prosessor vifte: COOLER MASTER HYPER 212 Hardisk: SEAGATE BARRACUDA 2TB SSD: OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB SSD Programvare: WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM Ekstra: Usb3 adapter: Cooler Master 3.5" USB 3.0 Adapter Minnekortleser:Akasa Intern Media Kortleser Lys: NZXT SLEEVED LED CABLE KIT 2M GREEN Så da kommer spørsmålet mitt vill allt dette fungere fint sammen? Pluss klare å spille spill i high? Endret 5. februar 2012 av ruuroo Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ja, det vil gå i High, sannsynligvis Ultra også. Eller det kommer jo ann på skjermoppløsning selvfølgelig. Jeg vil tippe at du får 35+ fps i Ultra med 1920x1080 1 Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Hei igjen, har nå prøvd å satt sammen en pakke med deres tips. ' Kabinett: Corsair Obsidian 650D Oppgraderingspakke Intel - Core i7 2600K: Skjermkort: XFX RADEON HD6870 Strømforsyning: OCZ ZT SERIES 650 WATT DVD: Sony Optiarc DVD Prosessor vifte: COOLER MASTER HYPER 212 Hardisk: SEAGATE BARRACUDA 2TB SSD: OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB SSD Programvare: WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM Ekstra: Usb3 adapter: Cooler Master 3.5" USB 3.0 Adapter Minnekortleser:Akasa Intern Media Kortleser Lys: NZXT SLEEVED LED CABLE KIT 2M GREEN Så da kommer spørsmålet mitt vill allt dette fungere fint sammen? Pluss klare å spille spill i high? Dropp i7, og ssd og skaff deg 2500k istedem, og bruk pengene på et bedre grafikkort , gtx 580, 6970 Endret 5. februar 2012 av pmbpictures Lenke til kommentar
777fan Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Han vil ikke kunne spare nok penger til å kjøpe GTX580 eller HD7950, heller ikke HD6970 som er noen hundrelapper billigere. Ingen av disse regnes som "billige" skjermkort. Med denne oppgraderingspakken vil han spare 500 kr, som han kan bruke til å skaffe ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP 1GB . Se posten min over for flere forslag. Endret 5. februar 2012 av Genius-Boy 1 Lenke til kommentar
Mr Serious Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Så ingen av dere anbefaler egenttlig Intel core i7? hvorfor ikke egentlig..? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Så ingen av dere anbefaler egenttlig Intel core i7? hvorfor ikke egentlig..? fordi den rett og slett ikke gir noe ekstra til ditt bruk Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Han vil ikke kunne spare nok penger til å kjøpe GTX580 eller HD7950, heller ikke HD6970 som er noen hundrelapper billigere. Ingen av disse regnes som "billige" skjermkort. Med denne oppgraderingspakken vil han spare 500 kr, som han kan bruke til å skaffe ASUS GEFORCE GTX 560 TI DCII TOP 1GB . Se posten min over for flere forslag. Oi, beklager. Glemte å skrive at han skulle droppe ssd å. : ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå