DementedAlbino Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg vil gjerne få trådløst opp i tredje etg her i huset. Det fungerer strålende på laptop, men xboxen sliter med signalet. Jeg har en trådløs router liggende som ikke er i bruk. Kan jeg bruke denne til å koble til den andre routeren, så bruke kablet nettverk fra denne og til xboxen? Om det går, hvordan gjøres det? Hvordan får jeg routeren til å søke inn det trådløse nettet som den andre sender ut. Håper dette var greit forklart og noen skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Noen vet vel dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Tror ikke du finner noen synske her. Hvilke routere har du? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2012 Tja, litt forskjellig. Dlink dir-615 Dlink dir-655 Netgear WNDR 3700 Jeg la inn DD-WRT på 615 og prøvde å sette denne opp som en repeater. Får laget et nettverk på den, men jeg får ikke opp internett på den. Tipper noe går feil når den skal koble til ruteren med den opprinnelige nettet på. Har prøvd helt uten sikkerhet på nettet også, men den vil ikke gi netttilgang videre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 (endret) Når du setter den opp som repeater, så er det viktig at du opererer med riktig subnett og modus. Hvis du vil ha en helt åpen kobling, så er det beste å sette samme subnett på begge sider og bruke repeater_bridge. Det du da kan gjøre er å endre IP til DIR-615 til 192.168.0.254. Lagre og slå av og på routeren. Du skal da få ny ipadresse 192.168.0.xxx på PC etter under 1 minutt. Bruk gjerne kabel mellom DIR-615 og PC for å teste kun linken. EDIT: Alternativt kan du sette statisk IP på PC og pinge 192.168.0.1. som er DIR-655. Jeg har prøvd DIR-615 selv og hadde problemer med å få repeater til å fungere. Det kan være versjon av router eller firmware som var problemet da. Hvis du ikke får det til, så burde WNDR3700 være et bedre valg IMO. Endret 13. februar 2012 av Jan Skrotnes 1 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 14. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2012 Joda, jeg får ip fra ruter til pc osv, den gir bare ikke internett videre. Ga opp hele prosjektet. Var bare ment som en midlertidig løsning, så trengs ikke lengre likevel nå. Lenke til kommentar
GizmoRonimo Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Ja det fungerer. Har 2x Netgear WNR3500L (3km link) (kuult....jeg vet....) Hvis du har 2 slike WNDR3700L routere, kan jeg anbefale DD-WRT firmware.... Stikk på DD-wrt wikien...der kan du lese (og lære) om forskjellige oppsett. Det er kallt bl.a: WISP mode & wireless repeater mode Dette blir jo litt som Kondomeriet reklamen men, "ingenting kommer av seg selv". Hvis du er interessert, så finnes svaret der... Endret 15. februar 2012 av GizmoRonimo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå