Gå til innhold

Hercules 9800 pro eller sapphire 9800 atlantis pro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge slik jeg har forstått forskjellene her.

 

Saphire er "Built by ATI" ergo, ATI har produsert kortet, mens Hercules er "Powered by ATI", ATI grunnstruktur, men Hercules produserer det selv.

 

Saphire er litt billigere enn Hercules, mens Hercules har en annen kjøler/vifte som er bedre og mere stillegående.

 

Ellers så er kortene stort sett det sammen, men har hørt rykter om at Hercules kortet er litt bedre til overklokking.

 

Jeg har ett Hercules 9800 Pro 128MB kort, men det var hovedsakelig grunnet at Sapphire var utsolgt og at det tok 14 dager før de kom på lager.

 

Men så langt, strålende fornøyd med Hercules kortet.

 

PS, kuul blå diode i vifta og viftebladene er gjennomsiktig plast. :)

 

PS 2 : Hercules kortet har kobberribber på GPU og på Minnebrikkene. Også på baksiden.

 

Men tror ikke at forskjellene på kortet uklokket er så veldig store når det gjelder ytelse, merker det nok ikke i normal bruk. hehe Uannsett så får du nok ett kort du er fornøyd med om du velger det ene eller det andre.

Lenke til kommentar

Jeg var i samme situasjon som deg for noen uker siden, hercules eller sapphire? Jeg valgte hercules til slutt da jeg hørte at ATI kortene utvikler en del varme og at hercules kortene har bedre kjøling enn de andre kortene. Jeg hørte også rykter om at det var en del problemer med sapphire kortene, noe som gjorde kort valget helt klart.

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, Hercules Kortet ser fysisk bedre ut, med blå PCB og blå LED i vifta, det har også bedre kjøling, men sapphire kortet overklokker faktisk bedre, + at det er billigere... Valget er ditt

 

Mitt overklokker ihvertfall ikke bedre. Jeg får klokka til 425 / 364 og han andre her som hadde Hercules fikk overklokka til 489 / 396 eller noe..

Lenke til kommentar
Som sagt tidligere, Hercules Kortet har bedre kjøling, men sapphire kortet overklokker faktisk bedre

 

:o

 

Andre som kan bekrefte dette? Ikke at jeg tror noen har to like kort da :p

 

Her har du tester av de 2 kortene:

 

 

Sapphire

Hercules

 

Ut ifra denne testen fikk de Sapphire kortet opp i 472 / 370, og Hercules kortet med sin overlegne kjøling 460 / 365

Rart igrunn, siden det er liten tvil om hvilket kort som har best kjøling

 

Personlig fikk jeg mitt Sapphire kort opp i 465 / 360... Men da har jeg ingen ekstra kjøling i kabinettet, så det blir sabla varmt inni der...

 

Men rekorden har vel han karen dere snakker om som overklokka til 489 / 396 :o

Lenke til kommentar

lurte selv på om jeg ville ha sapphire eller hercules! kjøpte derfor begge to og testa litt. hercules har klart bedre kjøling men begge korta hadde lik ytelse, gikk for hercules og selgte sapphire til en venn. uansett hva du velger blir du nokk fornøyd, men hercules har blue leds å bedre kjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...