hormonfresar Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hvilket skjermkort er best av sapphire 9800 atlantis pro og hercules 9800 pro? Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 I følge slik jeg har forstått forskjellene her. Saphire er "Built by ATI" ergo, ATI har produsert kortet, mens Hercules er "Powered by ATI", ATI grunnstruktur, men Hercules produserer det selv. Saphire er litt billigere enn Hercules, mens Hercules har en annen kjøler/vifte som er bedre og mere stillegående. Ellers så er kortene stort sett det sammen, men har hørt rykter om at Hercules kortet er litt bedre til overklokking. Jeg har ett Hercules 9800 Pro 128MB kort, men det var hovedsakelig grunnet at Sapphire var utsolgt og at det tok 14 dager før de kom på lager. Men så langt, strålende fornøyd med Hercules kortet. PS, kuul blå diode i vifta og viftebladene er gjennomsiktig plast. PS 2 : Hercules kortet har kobberribber på GPU og på Minnebrikkene. Også på baksiden. Men tror ikke at forskjellene på kortet uklokket er så veldig store når det gjelder ytelse, merker det nok ikke i normal bruk. hehe Uannsett så får du nok ett kort du er fornøyd med om du velger det ene eller det andre. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hvilket skjermkort er best av sapphire 9800 atlantis pro og hercules 9800 pro? Vanskelig å si,men noen påstår at hercules er litt bedre men det er også litt dyrere, har dette selv og er storfornøyd. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Gå for det billigste det er så å si samma kortet :wink: Lenke til kommentar
hormonfresar Skrevet 21. august 2003 Forfatter Del Skrevet 21. august 2003 Da kjøper jeg hercules Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 sapphire... det er bra =) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Som sagt tidligere, Hercules Kortet ser fysisk bedre ut, med blå PCB og blå LED i vifta, det har også bedre kjøling, men sapphire kortet overklokker faktisk bedre, + at det er billigere... Valget er ditt Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg var i samme situasjon som deg for noen uker siden, hercules eller sapphire? Jeg valgte hercules til slutt da jeg hørte at ATI kortene utvikler en del varme og at hercules kortene har bedre kjøling enn de andre kortene. Jeg hørte også rykter om at det var en del problemer med sapphire kortene, noe som gjorde kort valget helt klart. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Som sagt tidligere, Hercules Kortet har bedre kjøling, men sapphire kortet overklokker faktisk bedre :o Andre som kan bekrefte dette? Ikke at jeg tror noen har to like kort da Lenke til kommentar
Mio Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 jeg har Hercules kortet og finner ingenting og klage på her. Det var bare noe dyrt når jeg kjøpte det. Kan i hvertfall trygt anbefale dette kortet til andre. Lenke til kommentar
Dr.Stranger Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Til dere med Hercules-kort: Hva slags ram er det på kortene deres? Vurderer og sende inn mitt Sapphire 9800np pga litt trøbbel med tv-utgang. Men trenger et kort med samsung-ram så det kan flashes til PRO.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Har hercules kortet, knallfornøyd! er som og skjere med varm kniv i smør! smoooth! RAM? veit ikkje, er jo fult av heatsinks over det. Lenke til kommentar
Fredrik^- Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Som sagt tidligere, Hercules Kortet ser fysisk bedre ut, med blå PCB og blå LED i vifta, det har også bedre kjøling, men sapphire kortet overklokker faktisk bedre, + at det er billigere... Valget er ditt Mitt overklokker ihvertfall ikke bedre. Jeg får klokka til 425 / 364 og han andre her som hadde Hercules fikk overklokka til 489 / 396 eller noe.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Som sagt tidligere, Hercules Kortet har bedre kjøling, men sapphire kortet overklokker faktisk bedre :o Andre som kan bekrefte dette? Ikke at jeg tror noen har to like kort da Her har du tester av de 2 kortene: Sapphire Hercules Ut ifra denne testen fikk de Sapphire kortet opp i 472 / 370, og Hercules kortet med sin overlegne kjøling 460 / 365 Rart igrunn, siden det er liten tvil om hvilket kort som har best kjøling Personlig fikk jeg mitt Sapphire kort opp i 465 / 360... Men da har jeg ingen ekstra kjøling i kabinettet, så det blir sabla varmt inni der... Men rekorden har vel han karen dere snakker om som overklokka til 489 / 396 :o Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sei meg ein ting, kva oppløysing speler dere i ? Liksom er det noke vits i og overklokke r9800 pro kort i det heile? 1920*xxxx (huska ikkje) oppløysing dere bruker eller? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Men rekorden har vel han karen dere snakker om som overklokka til 489 / 396 :o Tror snekker'n har vannkjøling på det.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Sei meg ein ting, kva oppløysing speler dere i ? Liksom er det noke vits i og overklokke r9800 pro kort i det heile? 1920*xxxx (huska ikkje) oppløysing dere bruker eller? Spiller som regel i 1280x1024... og du har så rett, overklokking er ikke nødvendig her i gården, har bare testet det en gang :wink: Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Overklokking er jo nødvendig hehe... må jo spille i 1600*1200 Lenke til kommentar
V!king1 Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 lurte selv på om jeg ville ha sapphire eller hercules! kjøpte derfor begge to og testa litt. hercules har klart bedre kjøling men begge korta hadde lik ytelse, gikk for hercules og selgte sapphire til en venn. uansett hva du velger blir du nokk fornøyd, men hercules har blue leds å bedre kjøling Lenke til kommentar
KAS Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Var det så at Hercules produserte mindre støy, selv om kjøleløsningen var kraftigere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå