Welhaven Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Har drevet og pusset opp huset, og når stuen nede var klar kjøpte jeg en LED-TV jeg først har veggmontert nå. Modellen er: LG 42LW450N 42" LED FULL-HD 3D. Koblet alt til, ser bra ut, starter MW3 og opplevelsen er forferdelig. Det kjennes ut som om alt går 2-3 sekunder tregere og savnet etter min LG Plasma 50" til smålige 5000,- er stort. Nå skal det sies at plasmaen er flyttet til stuen oppe, hvor spillingen skal foregå, men da jeg ikke er ferdig å pusse opp der hadde det vært veldig fint om PS3-en i det minste kunne vært brukenes til MW3 på LED-en. Hva i all verden skjer egentlig? Takker for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Må enten PS3 eller TV oppskalere eller nedskalere? Har de samme oppløsning? Noen TVer har i tillegg "spillmodus". Lenke til kommentar
darket Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 skru av all fancy innstillinger, og se om lagget blir bedre Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Det som er rart er jo at PS3-en merket selv at det var en 3D-TV, og jeg måtte stille inn tommer osv når PS3-en startet opp, så skulle tro at den stilte seg inn selv. Oppløsningen også stilte PS3-en inn selv. Og har ikke aktivert noen innstillinger på TV-en - eneste jeg har gjort er å endre på bildeinnstillinge.r Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Har du "motion flow" på full guffe? Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Har du "motion flow" på full guffe? Er det en innstilling på TV-en eller PS3-en? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Tven. Den må skrus av når du spiller. Se også om du finner en game-mode og skru den på. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Tven. Den må skrus av når du spiller. Se også om du finner en game-mode og skru den på. Finner ingenting som heter det jeg altså. Går inn på bildeinnstillinger og der er det mye standard, pluss småtteri som TruMotion, LED-baklys osv. Går inn på ekspert kontroll, men der er det heller ingenting som heter det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Trumotion er det du er ute etter. Skru av.Gamemode ligger vanligvis ikke under bildeinnstillinger, men generelle innstillinger. Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Trumotion er det du er ute etter. Skru av.Gamemode ligger vanligvis ikke under bildeinnstillinger, men generelle innstillinger. Da er TruMotion slått AV. Er ingen generelle innstillinger på den, bare Oppsett og Alternativer, men ligger ikke der heller. Skal teste TruMotion-opplegget jeg! BRB EDIT: Misslykket. Dette fungerte ikke :-\ Går tregt som om det var kviksand han løp i. Endret 5. februar 2012 av Welhaven Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Så, er det du opplever at bildet går i slow-motion? Eller at det tar tid fra du trykker på knappen til det skjer noe på skjermen? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det han opplever er input lag pga bildebehandlings kretsene på tv, er som andre har nevnt å slå av alt av bildebehandling evnt finne en Game Mode om tv har dette. Resultatet alt for ofte er dessverre et utrolig stygt og kantete bilde og ofte hjelper det ikke nok med tanke på input lag. Philips og Sony har noen modeller som er såpass raske at dette ikke er et problem, men for folk flest som liker å spille mye konsoll så er plasma det beste alternativet. 1 Lenke til kommentar
Welhaven Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Så, er det du opplever at bildet går i slow-motion? Eller at det tar tid fra du trykker på knappen til det skjer noe på skjermen? Begge deler faktisk. Går tregt når jeg behandler våpenet, og når jeg skyter henger det etter. Sniper er det bare å glemme! Det han opplever er input lag pga bildebehandlings kretsene på tv, er som andre har nevnt å slå av alt av bildebehandling evnt finne en Game Mode om tv har dette. Resultatet alt for ofte er dessverre et utrolig stygt og kantete bilde og ofte hjelper det ikke nok med tanke på input lag. Philips og Sony har noen modeller som er såpass raske at dette ikke er et problem, men for folk flest som liker å spille mye konsoll så er plasma det beste alternativet. Så det er ikke så mye å gjøre her da? Plasma is the way to go? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det han opplever er input lag pga bildebehandlings kretsene på tv, er som andre har nevnt å slå av alt av bildebehandling evnt finne en Game Mode om tv har dette. Resultatet alt for ofte er dessverre et utrolig stygt og kantete bilde og ofte hjelper det ikke nok med tanke på input lag. Philips og Sony har noen modeller som er såpass raske at dette ikke er et problem, men for folk flest som liker å spille mye konsoll så er plasma det beste alternativet. Kjenner godt til inputlag, men jeg ønsket å avdekke om det var feks defekt HDMI-kabel eller feil på tven som var problemet, eller andre feil før vi gikk på inputlag. Slik jeg ser det så er du følsom for inputlagprobemet trådstarter, og da er det svært lite å gjøre. Mange spiller uten å bry seg, mens andre igjen klarer ikke forsinkelsen, og synes alt blir feil . Da får du bytte inn tven igjen og kjøpe noe annet, om den er kjøpt i butikk hos expert, lefdal, elkjøp eller siba så har du 30 dagers returrett på tven og kan bytte i noe annet. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Så, er det du opplever at bildet går i slow-motion? Eller at det tar tid fra du trykker på knappen til det skjer noe på skjermen? Begge deler faktisk. Går tregt når jeg behandler våpenet, og når jeg skyter henger det etter. Sniper er det bare å glemme! Det han opplever er input lag pga bildebehandlings kretsene på tv, er som andre har nevnt å slå av alt av bildebehandling evnt finne en Game Mode om tv har dette. Resultatet alt for ofte er dessverre et utrolig stygt og kantete bilde og ofte hjelper det ikke nok med tanke på input lag. Philips og Sony har noen modeller som er såpass raske at dette ikke er et problem, men for folk flest som liker å spille mye konsoll så er plasma det beste alternativet. Så det er ikke så mye å gjøre her da? Plasma is the way to go? Er bare å prøve å slå av alt av bildebehandling da det er det som gjør at du får forsinkelse når du skal spille. Om det ikke senker forsinkelsen nok for deg så må du skifte tv rett og slett. Finne et tv med veldig lav respons tid. Jeg husker det var flere ifra Philips som hadde dette men husker ikke i farta hvilke.. Om du vil ha LCD da vel å merke. Hvis ikke så er plasma veien å gå, 0 input lag..samme med en projektor. Det han opplever er input lag pga bildebehandlings kretsene på tv, er som andre har nevnt å slå av alt av bildebehandling evnt finne en Game Mode om tv har dette. Resultatet alt for ofte er dessverre et utrolig stygt og kantete bilde og ofte hjelper det ikke nok med tanke på input lag. Philips og Sony har noen modeller som er såpass raske at dette ikke er et problem, men for folk flest som liker å spille mye konsoll så er plasma det beste alternativet. Kjenner godt til inputlag, men jeg ønsket å avdekke om det var feks defekt HDMI-kabel eller feil på tven som var problemet, eller andre feil før vi gikk på inputlag Høres ut som klassisk input lag men ja det kan jo være verdt å prøve Lenke til kommentar
samco Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Input lag sliter led lcd med desverre Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Så plasma er best til spill, og film, samtidig har plasma best sortnivå. Hva skal man med LED, og lcd da egentlig ? Greit nok at en plasma er tung og veier dobbelt så mye, men det er da verdt det når alt er mye bedre. Lenke til kommentar
Stone Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Så plasma er best til spill, og film, samtidig har plasma best sortnivå. Hva skal man med LED, og lcd da egentlig ? Nei, ikke alltid, Lcd teknologi er bedre i lyse omgivelser, og det kan være fare for innbrenninger ved uvettig bruk. Dermed har lcd høyere WAF faktor(wife approval factor), og du slipper å tenke på innbrenning/innkjøring av TV. Budsjett/mellomklasse plasma har ikke bra lysfilter/matt overflate behandling(panasonic) så disse trives og regjerer i dunkle unkars boliger Tåler ikke dagens lys kan man si, men det lever jeg fint med, for en 46" Panasonic G30 til kr 6100,- levert er i et mørkt rom bortimot sidestilt med en GT30 i 2D media, og som bonus har mindre sjans for innnbrennning enn 3D modellene(har noe med et annet fosfor som brukes i 3D modellene) Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) http://www.avforums.com/forums/lg-forum/1393486-official-lg-lw450u-3d-led-thread.html Endret 22. februar 2012 av Avon657 Lenke til kommentar
Avon657 Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 (endret) Utifra hva jeg har lest er nok plasma det som er raskest. Det virker som jo bedre bilde LCD-ene har fått desto større input lag. Jeg står i akkurat det samme nå. Begynner å bli litt lei av LCD/LED pga dette. Endret 6. mars 2012 av Avon657 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå