Mojo Pin Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hei! En Dolce Gusto maskin jeg fikk til jul ble ødelagt i går. Den er kjøpt i en butikk et stykke unna der jeg bor, så jeg skulle gjerne sluppet å reise dit for å levere den. Hvordan er rettighetene til forbrukeren her? Kan jeg levere den til en hvilken som helst forhandler som selger maskinen, eller må den tilbake til butikken der jeg kjøpte den? Takker for svar Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Det er butikken som står ansvarlig overfor kunden i slike saker, og derfor er det i utgangspunktet dit den skal leveres. Dersom butikken er en del av en kjede, så kan man ofte levere inn varen i andre butikker som er med i kjeden, og det hender at det eksisterer avtaler mellom butikken og leverandør/importør/produsent som gjør at du selv kan sende varen direkte til verkstedet. Enkelte butikker tilbyr seg også å sende inn for deg selv om du ikke har kjøpt varen hos dem, men tar da vanligvis betalt for det. Endret 5. februar 2012 av Horrorbyte Lenke til kommentar
darket Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 du kan også prøve servicecompaniet, tlf 23 89 72 66 Lenke til kommentar
Hansiman Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Dolce Gusto blir ikke reparert, det er ombytte på dem. Sånn er det ihvertfall hos Elkjøp hvis du kan fremlegge en kvittering. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Hvor bor du, hvor er den kjøpt, og hvilken butikk hadde du isåfall tenkt å stikke til? Du har ingen krav om å kunne levere lokalt, men har du kvittering så er mange lokale butikker ofte serviceinnstillte nok til å hjelpe deg, de får igjen pengene for dolce gusto-maskinen uansett. NB: Hva er galt med maskina? Finnes en del tips for vanlige ting som man opplever som feil, men som egentlig bare handler om vedlikehold. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Dersom du har fått den til jul regner jeg med du ikke har kvittering. De fleste butikker krever kjøpsbevis (garantibevis) for slike saker. Butikken den er kjøpt den hos har kanskje registrert dette på navn. Lenke til kommentar
pappagutt Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Dersom du har fått den til jul regner jeg med du ikke har kvittering. De fleste butikker krever kjøpsbevis (garantibevis) for slike saker. Butikken den er kjøpt den hos har kanskje registrert dette på navn. Tror du kvittering automatisk forsvinner når ting blir gitt som en gave? I motsetning til deg vil jeg derimot anta at TS kan få tak i kvitteringen fra de som ga han gaven. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Hvor bor du, hvor er den kjøpt, og hvilken butikk hadde du isåfall tenkt å stikke til? Du har ingen krav om å kunne levere lokalt, men har du kvittering så er mange lokale butikker ofte serviceinnstillte nok til å hjelpe deg, de får igjen pengene for dolce gusto-maskinen uansett. NB: Hva er galt med maskina? Finnes en del tips for vanlige ting som man opplever som feil, men som egentlig bare handler om vedlikehold. Den er kjøpt av faren min på Euronics. Han har kvittering, og jeg skal jo hjem en eller annen gang, så jeg får nok uansett byttet den der. Men det ville vært veldig kjekt å få byttet den i Oslo. Har brukt den hver dag etter jul fram til nå og har vært strålende fornøyd. Da jeg skulle bruke den her om dagen startet den som vanlig, men plutselig kom en "skrape-knekke"-lyd, og så begynte vannet å renne ut på undersiden. Stoppet den, ventet en stund, og forsøkte igjen. Vannet bare rant ut på undersiden av maskina, gjennom sprekker og skruehull. Virker som om et rør eller noe har sprukket inni der =/ Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Auda..det var en feil jeg ikke har hørt om. Er nok lurest å ta turen innom butikken og få byttet den ja. Om du har en lokal euronics hos deg, så får du evt få ordnet kvittering fra faren din og så bytte? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Jada, skal nok få ordnet det etterhvert Takk for svar! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Husk at du må reklamere innen to måneder etter at du oppdaget mangelen. Men det er jo euronics-butikker i Oslo. Få faren din til å sende kvittering, og stikk innom. Evt. få faren din til å dra innom euronics hjemme, og hør om de kan prate med en butikk i Oslo. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 10. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2012 Har fått somlet meg til å snakke med Euronics' kundeservice, og den kan leveres i Oslo Får ny også siden de(som nevnt over) ikke repareres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå