Christoffero89 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Har ny slim som jeg har brukt optisk utgang på. Byttet kablen til Apple tv og så tilbake igjen. Da jeg satt den inn ble det pluss enig motstand. Når jeg da ser inn i hullet har lokket til utgangen kommet seg langt inn. Vil dette taes på garanti? Går jo ikke å sette kablen inn feil hellermså må jo være produksjonsfeil siden den ga etter med å sette inn kablen? Evnt burde jg prøve å få dratt luka ut av maskinen heller? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Fysiske skader dekkes ikke på garanti, med mindre du klarer å dokumentere en produksjonsfeil noe som er usannsynlig i og med at du har brukt den uten problem så langt. En mulig løsning er å dra ut lokket. Sånn generelt så er det ikke vanskelig å presse inn plugger feil om man bruker nok kraft. Har sett endel stygge eksempler på det. Kanskje det verste eksempelet var en fyr som klippet til kontaktene på skjermkortet for å få det til å passe ned i feil slot. Nei, det virket ikke gitt. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Optisk utgang kan da ikke settes inn feil? Er jo kun en retning som går. Men så skal det sier jeg ikke ser og svinger på kablen til den går inn. S vet ikke om den røyk pga det eller pga jeg satt den inn og luke festet var dårlig. Men tror du det er mulig å dra ut lokket? Den er jo ikke så nødvendig å ha uansett. Har bilde på iphonen så poster det senere evnt kan sende på Epost om noen vil se det. Nå bruker jeg hdmi til tv og optisk ut derfra men får ikke dts eller dolby digital lyd da Blir jo litt het om den ikke dekkes Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Skal du ha ut lokket kan du klippe av tuppen på en qtips. Ta en bitteliten dråpe lim på tuppen og hold qtipsen inntil lokket til det størkner. Når limet er ferdig herdet, kan du dra ut lokket via qtipset. Pass på så du ike søler lim inni kontakten bare, sett f.eks xbox på høykant med kontakten opp så ikke limet renner nedover. Bare et tips. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Skal prøves:). Takk. Du tror det ikke dekkes av garanti? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Verkstedet vil bare hevde at du har satt inn pluggen feil og nekte å ta det på garantien. Når det er sagt, så vil bytte av en optisk kontakt neppe koste et statsbudsjett. Er ikke mange kroner i deler, og en repratør bør klare det på en halvtime. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Ja men ikke villig til å betale 500 for det akkurat da ps3 er min hovedkonsoll. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg ville kanskje sporet opp en radio/tv reperatør og fått han til å bytte kontakten. Er en del til 20 kroner fra en forhandler, og få en pris på hva han skal ha for å bytte den. Har ikke skrudd på en xbox så aner ikke hvor mye jobb det er men antar det er overkommelig. Det er også mange ungdommer som skrur på slike ting. Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Klarte å pirke ut lokket og fjæra så da er saken løst:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå