Gå til innhold

Hvilken gitar skal jeg kjøpe?

hawt

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe meg gitar, men spørsmålet er bare hvilken! Er relativt nybegynner, men har spilt litt før, kan det grunnleggende og har nå lyst til å ta det til neste nivå. Gitaren jeg har for øyeblikket er rett og slett for dårlig til dette, så da må den nok erstattes. Men jeg er ingen peiling på gitarer! Skal jeg gå får akustisk/stålstrenger eller klassisk/nylonstrenger? Har dere noen merker å anbefale? Og vet dere om noen butikker som selger gitarer og annet utstyr i Bergen? Tror jeg setter max-prisen på ca. 3000 kroner. Trenger ikke være den aller dyreste og beste gitaren i hele butikken, men når jeg først skal investere i en gitar vil jeg ikke kjøpe noe drit heller :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har også Musikkmiljø i Håkonsgaten 24, men du bør definitivt prioritere 4Sound og evt. Musik Magazinet.

For å pirke litt: nylonstrengsgitarer er også akustiske. En akustisk gitar har egen resonanskasse :)

Nylonstrengsgitarer er mer fingervennlige og forsåvidt temmelig greie nybegynnergitarer, men valg av gitar faller egentlig mye på musikksjanger spør du meg. Stålstrenger er nok mer "all-round". Om du vurderer nylon uten at du har spesifikke planer om å spille klassisk ville jeg nok gått for en så billig som mulig, ettersom du trolig snart vil bytte den ut med stål ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...