Gå til innhold

Mobilt bredbånd simkort

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg simkort med rent data-abonnement (Telenor Mobilt Bredbånd).

Dette har jeg dyttet inn i en pc, men kommer meg ikke på nett.

Hvordan setter man opp dette?

Er det PIN-kode på slike kort?

Har prøvd å lage tilkobling og ringe opp *99# men får da Error 777.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet skal det være egen driverprogramvare for 3G modemet i maskina di (greitt å vite hva slags maskin du har). Du må da for det første passe på at 3G er slått på (altså at modemet er aktivert). Ja og at du faktisk har 3G modem installert.

Den mer detaljerte måten du setter dette opp på skal være beskrevet i manualen for maskina di. Ofte er det egen programvare for å sette opp 3G.

Men du skal finne 3G modemet ditt i nettverksenteret (Kontrollpanel, Nettverk og Internett, Nettverkstilkoblinger).

Og man må bruke pinkode - og pinkode skal du ha fått sammen med SIM-kortet.

Lenke til kommentar

Da skal du finne modemet i nettverksenteret (Kontrollpanel, Nettverk og Internett, Nettverkstilkoblinger). Regner med at du bruker Win 7.

Jeg testet akkurat t420s maskina mi, og det vises modemet under nettverkstilkoblinger, og jeg måtte bruke pinkode.

Lenke til kommentar

Jepp, Windows 7, under nettverkstilkoblinger har jeg:

Novatel Wireless Expedite HSDPA Modem (COM6)

Rota litt og fant frem cd som fulgte med, med mobilink på.

Prøvde å installere den, men når den er nesten ferdig med installering, så begynner den med rolling back action... og følgelig blir ingenting installert.

Tips?

Lenke til kommentar

Nå har t420s et Ericson F5521gw modem. Hos meg er det angitt med Mobile Broadband Connection og F5521gw Mobile Broadband driver.

Men jeg klarer ikke å få det til å få kontakt fra Nettverkssenteret, jeg må bruke Lenovo sin Access Manager. Mulig du skal sjekke drivere, om det er problemer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...