Trusttheatom Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Jeg klipper film på fulltid og trengte en ny data til raskere workflow i adobe programmer, hovedsaklig premiere og after effects, med litt bruk av cubase. Min siste data til klipping var en iMac fra 2009, intel core 2 duo 2,8 GHz, 4 Gb ram og et råttent skjermkort. Jeg brukte mye tid på å undersøke hva som ville bli den beste løsningen for en problemfri data til filmklipping, med pris som andre prioritet, men fortsatt noe jeg la fokus på, jeg er egentlig en boms. Jeg var også opptatt av en data som lett kunne oppgraderes og som jeg kan ha i mange år. Jeg tror jeg klarte å spikre sammen en bra data for gaming ihvertfall, kansje litt for bra for bare gaming. Klipping har gått som smør også, med litt lag med superrask JKL trimming. Vet ikke hvorfor jeg har lag, eller hva jeg må gjøre for å slippe lag i det hele tatt, fordi lag gir meg selvmordstanker. Jeg har ikke skjønt hvilket skjermkort som ville vært optimalt, så jeg fikk et anbefalt av en venn, men jeg har ikke undersøkt ordentlig om det er best for adobe. Jeg har ikke kjøpt skjermer, harddisker eller lydkort, har du noen anbefalinger for spesielt bra skjermer til grei pris, så hadde det vært glimrende! Asus rampage IV extreme, 2011 socket, x79 chipset Intel i7 3930k, six core, 3,2 GHz Corsair vengeance, 32 GB, quadchannel, 1866 MHz, CL 9 Radeon HD 7970, 3 GB, 5500 MHz Corsair SSD, 240 G,B 555MB/525MB/s read/write Intel vannavkjøling Lian li big tower Ca 23,000. Mangler jo fortsatt en del stæsj, så totalpris blir ca 26-27 løk uten skjermer. Alle deler er kjøpt på komplett og dustinhome, strålende service! Jeg er helt ny med pc, og er sulten på tips til hvordan å få utbytte av dataen sitt fulle potensiale. Er det f.eks noen drivere som er lurt og ha. Hvilke områder er det folk flest fokuser på for å få optimalisert sin data? Tanken min bak en litt dyr data var; hvis jeg kun kjøper en ok data, så kommer jeg til å måtte kjøpe de fleste deler nytt for å heve det generelle nivået ved neste oppgradering. Og da ville jeg tilslutt ha kjøpt flere ledd i priskategoriene til jeg tilslutt har jobbet meg opp til en bra data, men jeg kan jo spare meg for den "sparsommelige" og dyre omveien, og bare starte rett på det nivået jeg trenger. Trenger kansje ikke en moralsk forklaring på tankegangen min bak dette kjøpet, og jeg føler at dette innlegget snart blir en roman, men det kan være en lur måte å tenke på når man skal investere i noe, føler jeg. Men det kan også være grunnen til at jeg ikke får ordentlig hifi før jeg blir 50. Shalom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Med den der kan du jo sende en rakett til månen. Maskinen der er såpass bra at jeg tror det bare er skjermkortet som er flaskehalsen. Burde investert i crossfire. Ellers? monster og overkill av en PC. Men videoredigering og rendring burde ikke være noe problem for den. Endret 5. februar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå