Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har funnet ei fantastisk jente på et datingnettsted, er redd for at hun mister interessen. Hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg prøvde nettdating for en stund tilbake, men synes aldri det var noen interessante jenter der inne. Jeg fikk kontakt med en del, men det var liksom samme overfatiske jentene, som ikke delte noen verdier med meg. Men plutselig en dag, så dukket jenta med stor J opp ! Hun har akkurat de samme litt uvanlige verdiene som meg, og vi er bare helt samstemte i alt der inne nærmest. Jeg hadde jo nesten gitt opp håpet om at det fantes jenter som henne her i verden, men nå har jeg funnet ei. Vi har som sagt snakket ganske mye, og jeg tror hun også er interessert. Hun har sagt at hun vil møte meg, og det vil jeg selvfølgelig gjøre :) Men, så kommer frykten for at hun ikke liker utseendet mitt. Greit, hun har sett på bilder, og ingen av dem lyver. Men det er jo noe annet når du treffer en person i virkeligheten. Jeg har fått mye skryt på grunn av utseendet mitt, men hun er liksom en 10-er++++, og jeg føler bare at jeg ikke har sjangs sånn i bunn og grunn. Hun kan nok bare velge og vrake i gutter, hun er såpasse pen, og smart også !

Så, hva skal jeg gjøre ? Skal jeg møte henne så kjapt som mulig, eller bli enda bedre kjent ? Jeg er virkelig redd for at hun skal miste interessen etterhvert, om vi fortsetter på nett også. Det finnes bare så utrolig få som henne, og jeg er enkelt og greit redd for å gå glipp av sjangsen :(

Skriver sikkert som en ape her nå, men sliter litt med feber her, så bare with me ! :)

Postet av anonym: 15f854965ac474640c23014e9eae4fd2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er bare så redd for å ødelegge også ! Hun har jo DET utseendet, hvorfor skulle hun velge meg ? Jeg har jo kjempelyst til å møte henne, det er vel litt vanskelig for dere å skjønne dilemmaet. Men, det finnes så få som faktisk passer til mine kriterier...

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men dette er da litt patetisk? :tease:

Du har møtt en jente du liker, og du skal møte henne! Det kunne ikke vært bedre. Det er jo ingenting du kan gjøre med utseendet ditt, annet enn å ta en dusj, bruke deodorant, barbere deg, ikke kle deg som en uteligger og muligens ta noe i håret.

Om det er noe jeg har lært av å være menneske er det at man ikke er tjent med å bruke energi på ting man ikke kan gjøre noe med.

Det virker som du er generelt fornøyd med utseendet ditt, men at du sammenlignet med henne føler deg underlegen. Vel, greit, men det trenger vel ikke hun å få vite? Hev hodet gutt, jenter elsker en mann med selvtillit.

Jeg vil påstå at sjansen for at hun mister interessen pga utstråling er større enn sjansen for at hun mister interessen pga utseende. Som en vis mann sa: "Utseendet selger, personlighet gjelder," (eller noe i den dur). Og hun er jo på en måte allerede solgt, eller hva? Hun har til og med sett bilder av deg.

Dette går så fint så :) Edit: formulering

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Gå og sveip henne av bena, gutt! Er det noen som skal velge og vrake, så er det DEG! Ta på henne, hold henne i hånda når dere går sammen, er på kino, osv. Smil til henne, vær interessert i det hun sier, og sist men ikke minst, bare ta det med ro og vær deg selv. Hvis det klaffer, på slutten av daten, det beste tipset jeg kan gi deg, spør henne før dere kysser. Ikke fordi du er feig, men fordi det gjør henne mer komfortabel. Dette klarer du! ;)

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Hun kan nok bare velge og vrake i gutter, hun er såpasse pen, og smart også !

...og i konkurranse med alle disse gutta så vant akkurat du :)

Ut ifra hva du skriver så vil jeg forøvrig tippe at du baserer altfor mange av bekymringene dine på antagelser om hvordan hun er, når du antagelig ikke kjenner henne godt nok til å vite noe sånt. Når du tenker etter, er det ikke litt teit å bli bekymret på grunn av sine egne fantasier, da?

Jeg lukter også litt "one-itis" her, som i "ZOMG, hun er spesiell!!!!!!111one Jeg kommer helt sikkert aldri til å finne ei sånn jente igjen, jeg må for all del ikke tulle til dette!!!"

Dette er ting som egentlig bare erfaring kan lære deg, men å se på henne som sjelden og spesiell er potensielt katastrofalt. Det kan lett føre til nervøsitet og gjøre at du tar på deg "snill gutt"-masken og holder tilbake fordi du ikke vil miste henne, noe som paradoksalt nok øker sjansene for å rævkjøre hele greia ganske drastisk.

Jenter har en 6. sans når det gjelder usikkerhet, og selv om små mengder går helt fint så vil det fort kunne gå i dass hvis du nærmest går opp i liminga første gang dere møtes.

Ninjatips - ta henne med på noe du liker, i omgivelser som får deg til å føle deg trygg (innen rimelighetens grenser såklart). Det vil minske sjansen for fuckups en del og kan hjelpe til med å få fokus ut av hodet ditt og over på henne.

Edit:

(...) spør henne før dere kysser. Ikke fordi du er feig, men fordi det gjør henne mer komfortabel.

Neineinei. Nei. Det vil fremdeles fremstå som feigt, og hvis man ikke klarer å gjøre jenta komfortabel uten å ty til ord (som i de fleste tilfeller ikke forandrer så mye som man tror) er man uansett ute og sykler.

For proff-tips, se heller her.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

Tusen takk for veldig bra svar :) Vel, problemet mitt er at det finnes så utrolig få som faktisk passer til meg. For meg så ligger MYE av attraksjonen i personligheten, men de må selvfølgelig være pene også. Men, den personligheten jeg ser etter, tror jeg du finner i 1 av 10 000 000 :) Så, jeg er bare veldig glad jeg fant ei som det. Skulle det ikke funke mellom oss, på "kjæresteplanet", så er hun nok den perfekte veninne også ! Men, nå er det selvfølgelig et forhold jeg er på jakt etter.

Men, ja jeg SKAL treffe henne :) Jeg vet at det er stor forskjell fra nett til virkeligheten. Men nå har jeg faktisk sett veldig mange bilder av henne, og kjenner mange av sidene hennes. Selvfølgelig ikke alle, da ville det jo ikke vært spennende ?

Lenke til kommentar

Møt henne så fort som mulig. Utseende har INGENTING å si. Hvem som helst kan si HVA de vil om dette, men det har INGENTING å si. Jeg har selv hatt ufattelig mye penere kjærester / "hookups" enn mine venner som ser ut som modeller. Jeg er en lubben nerd som bare har tatt seg tiden til å bli kjent med mitt indre meg og har lært meg verdikjeden for sosialdynamikk.

Noen ting du må være ops på når du møter henne:

-IKKE VIS AT DU TRENGER HENNES VERDI! Det vil si, ikke skryt, ikke vis frem noen av dine ferdigheter, ikke le av hennes historier med mindre de er morsomme og sist men ikke minst, IKKE LE AV DET DU SELV SIER!

-Få henne til å fortelle mer om seg selv og FØLG NØYE MED. Det at du følger med på hva HUN sier skaper fantastisk interesse verdi for deg. DU blir interessant av at du syntes HUN er interessant. Rart sant? Det er dog slik det fungerer.

-Mobb henne litt (hvis dette er noe som faller din personlighet naturlig. Det er utrolig viktig at du er deg selv. (dvs ikke prøver å være noen andre enn deg selv)). Jeg pleier å dulte litt borti dem og tulle litt med dem. Du kan f.eks si: "Du ser absolutt ikke ut som du gjorde på bildet." Si det med et smil, men ikke le. Det du egentlig sier da er: "Du ser bedre ut enn på bildet" men du sa det aldri, gjorde du? :)

-Tenk at du er den kjekkeste i verden! Bare at du tenker det får kroppen din automatisk til å vise det. Bare 7% av kommunikasjon mellom mennesker foregår gjennom ord, resten ved kroppsspråk.

-Møtes dere for en kaffe ta henne med til en bokhandel etterpå. "Venue change" er magisk. Det fører BARE til godt med mindre du tar henne med til noe som står imot hennes verdier. Men bokhandler pleier å være av allmenn interesse.

Lenke til kommentar

Og: Du må slutte å bry deg om hvordan mennesker ser ut. Hvertfall ikke på det nivået du fremstiller her. Når jeg er på dating sider pleier jeg å unngå bilder så mye som mulig å heller bli overrasket etter jeg har skapt relasjon med mennesket over meldinger / telefonsamtaler. Det fører til at møtene er mye mer spennende for meg (jeg vet ikke hvor mye av meg de har sett, men det bryr jeg meg lite om).

Lenke til kommentar

Og: Du må slutte å bry deg om hvordan mennesker ser ut. Hvertfall ikke på det nivået du fremstiller her. Når jeg er på dating sider pleier jeg å unngå bilder så mye som mulig å heller bli overrasket etter jeg har skapt relasjon med mennesket over meldinger / telefonsamtaler. Det fører til at møtene er mye mer spennende for meg (jeg vet ikke hvor mye av meg de har sett, men det bryr jeg meg lite om).

Synes du skrev i en annen tråd at du ikke hadde erfaring fra nettdating?

Uansett, å unngå bilder hadde vært helt uaktuelt for meg. Har blitt overrasket et par ganger selv om dama hadde bilder på profilen. Spesielt bilder tatt ovenfra og ned for å skjule dobbelthake er mye brukt....

Nei har de ikke helkroppsbilder, så ber man om å få det.

Lenke til kommentar

Har ikke det men det er samme som facebook som jeg brukte aktivt før (slettet facebook for å bli bedre på å sjekke jenter utenfor leiligheten min. Ble for mye innesitting for min del). Eneste jeg så på var profilbilde, som er det eneste du burde se på når det gjelder datingsider. Er selv medlem på sukker.no uten å ta det i bruk, men har merket at det er profilbilder der som er mer enn nok for å skape "startinteresse".

Du er tydeligvis ute etter noe mer fysisk enn det jeg håpet på uansett. Kan dessverre ikke hjelpe deg hvis du skal være så opptatt av hvordan folk ser ut. Hvorfor går du ikke heller ut på byen (edru) og ser om du får deg noe napp der? Blir jo ikke bedre helkroppsbilde enn det

Lenke til kommentar

Har ikke det men det er samme som facebook som jeg brukte aktivt før (slettet facebook for å bli bedre på å sjekke jenter utenfor leiligheten min. Ble for mye innesitting for min del). Eneste jeg så på var profilbilde, som er det eneste du burde se på når det gjelder datingsider. Er selv medlem på sukker.no uten å ta det i bruk, men har merket at det er profilbilder der som er mer enn nok for å skape "startinteresse".

Du er tydeligvis ute etter noe mer fysisk enn det jeg håpet på uansett. Kan dessverre ikke hjelpe deg hvis du skal være så opptatt av hvordan folk ser ut. Hvorfor går du ikke heller ut på byen (edru) og ser om du får deg noe napp der? Blir jo ikke bedre helkroppsbilde enn det

Tror du blander meg med trådstarter.., jeg er ikke singel og har ikke spurt noen om hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...