enurweb Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Hvilke kabinett er det du har ? Hele innkjøpslisten står i første innlegget i denne tråden Fractal design define R3 kabinett. Jeg skal kjøre 3Dmark og PCmark her nå så får vi se på temperaturene.... Litt småredd med skjermkort til 4500kr liksom at det er så varmt... Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 det tåler fint 99 grader, absolutt ingenting å være bekymret over Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 det tåler fint 99 grader, absolutt ingenting å være bekymret over Men sjekk power temp liksom.... 109 grader.... Menne som sagt...skal stress den her nå og poste både CPU, motherboard og skjermkort temper. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 det tåler fint 99 grader, absolutt ingenting å være bekymret over Men sjekk power temp liksom.... 109 grader.... Menne som sagt...skal stress den her nå og poste både CPU, motherboard og skjermkort temper. hvis skjermkortet er på 109 grader er det rom for bekymring, men du mente vel en annen komponent? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Hvilke kabinett er det du har ? Hele innkjøpslisten står i første innlegget i denne tråden Fractal design define R3 kabinett. Jeg skal kjøre 3Dmark og PCmark her nå så får vi se på temperaturene.... Litt småredd med skjermkort til 4500kr liksom at det er så varmt... Så det nå ;p Er ikke noe farlige temperaturer det. Men viss du stiller opp viftene du har i kabinettet med viftekontrolleren som fulgte med. Se hva temperaturen blir da, for jeg går ut fra du kjører viftene på minimum med viftekontrolleren ? Har samme kabinett selv, specsa mine ser du i signaturen. Når jeg kjører viftene på minimum så blir skjermkortet en del varmt, men skrur jeg opp 50% så er det noe heeelt annet. Men mitt kort ligger ikke på mer en 70*C med viftene på minimum uansett da Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Hvilke kabinett er det du har ? Hele innkjøpslisten står i første innlegget i denne tråden Fractal design define R3 kabinett. Jeg skal kjøre 3Dmark og PCmark her nå så får vi se på temperaturene.... Litt småredd med skjermkort til 4500kr liksom at det er så varmt... Så det nå ;p Er ikke noe farlige temperaturer det. Men viss du stiller opp viftene du har i kabinettet med viftekontrolleren som fulgte med. Se hva temperaturen blir da, for jeg går ut fra du kjører viftene på minimum med viftekontrolleren ? Har samme kabinett selv, specsa mine ser du i signaturen. Når jeg kjører viftene på minimum så blir skjermkortet en del varmt, men skrur jeg opp 50% så er det noe heeelt annet. Men mitt kort ligger ikke på mer en 70*C med viftene på minimum uansett da Kabinettvifter kjører på maks med medfølgende viftestyring. De bråker egentlig ikke noe særlig uansett. De 2 viftene som sitter på skjermkortet mitt kjører bare på ca 30% når jeg spiller da det står på auto konfigurasjon, disse kan jeg jo manuelt gire opp litt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 det tåler fint 99 grader, absolutt ingenting å være bekymret over Men sjekk power temp liksom.... 109 grader.... Menne som sagt...skal stress den her nå og poste både CPU, motherboard og skjermkort temper. VRM tåler som sagt langt høyere temperaturer enn det du har, dette er ikke farlig. Uansett har du 5 år reklamasjon her i Norge. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Nå har jeg testet i forskjellige scenarioer. Legg merke til de røde tallene som indikerer maks temperaturene som er registrert! 1. under idle 2. under installasjon av spill samt litt nedlastning 3. under kjøring av 3Dmark 2011 på medium (gratis versjonen) Når jeg kjørte 30 min spilling med Starcraft 2 med ALT på maks innstillinger var power temp og GPU temp 4-5 grader høyere enn maks tempen under 3Dmark. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Ser ingen problemer her jeg. Om du vil ha power temp under 80°C må du ha full custom-loop vannkjøling. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Vil det mest sannsynlig bli høyere temperaturer dersom man spiller i 3-4 timer i strekk enn f.eks. bare 30 minutt? Jeg mener... Maks temperatur må jo ha et tak liksom Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Vil det mest sannsynlig bli høyere temperaturer dersom man spiller i 3-4 timer i strekk enn f.eks. bare 30 minutt? Jeg mener... Maks temperatur må jo ha et tak liksom Kommer an på hvordan vifteprofilen er lagt opp. Hva skjer om du låser viftehastigheten på kortet ditt til 50% og kjører 3DMark11? Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Har ikke testet... men ser ut til at den på auto går til maks 30% liksom. Kan selvsagt som du skriver manuelt stille dem til å gå fortere da Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Hvilke kabinett er det du har ? Hele innkjøpslisten står i første innlegget i denne tråden Fractal design define R3 kabinett. Jeg skal kjøre 3Dmark og PCmark her nå så får vi se på temperaturene.... Litt småredd med skjermkort til 4500kr liksom at det er så varmt... Så det nå ;p Er ikke noe farlige temperaturer det. Men viss du stiller opp viftene du har i kabinettet med viftekontrolleren som fulgte med. Se hva temperaturen blir da, for jeg går ut fra du kjører viftene på minimum med viftekontrolleren ? Har samme kabinett selv, specsa mine ser du i signaturen. Når jeg kjører viftene på minimum så blir skjermkortet en del varmt, men skrur jeg opp 50% så er det noe heeelt annet. Men mitt kort ligger ikke på mer en 70*C med viftene på minimum uansett da Kabinettvifter kjører på maks med medfølgende viftestyring. De bråker egentlig ikke noe særlig uansett. De 2 viftene som sitter på skjermkortet mitt kjører bare på ca 30% når jeg spiller da det står på auto konfigurasjon, disse kan jeg jo manuelt gire opp litt. Okei. Jeg fikk betydelig bedre temperaturer når jeg satt i 1 ekstra vifte i front, kjøpte denne her, slik at det går i samme stil som viftene som sitter i : https://www.deal.no/...aign=FD-FAN-120 Men uansett, komponentene dine tar ikke skade av den temperaturen du får anyways Endret 16. mars 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Hvilke kabinett er det du har ? Hele innkjøpslisten står i første innlegget i denne tråden Fractal design define R3 kabinett. Jeg skal kjøre 3Dmark og PCmark her nå så får vi se på temperaturene.... Litt småredd med skjermkort til 4500kr liksom at det er så varmt... Så det nå ;p Er ikke noe farlige temperaturer det. Men viss du stiller opp viftene du har i kabinettet med viftekontrolleren som fulgte med. Se hva temperaturen blir da, for jeg går ut fra du kjører viftene på minimum med viftekontrolleren ? Har samme kabinett selv, specsa mine ser du i signaturen. Når jeg kjører viftene på minimum så blir skjermkortet en del varmt, men skrur jeg opp 50% så er det noe heeelt annet. Men mitt kort ligger ikke på mer en 70*C med viftene på minimum uansett da Kabinettvifter kjører på maks med medfølgende viftestyring. De bråker egentlig ikke noe særlig uansett. De 2 viftene som sitter på skjermkortet mitt kjører bare på ca 30% når jeg spiller da det står på auto konfigurasjon, disse kan jeg jo manuelt gire opp litt. Okei. Jeg fikk betydelig bedre temperaturer når jeg satt i 1 ekstra vifte i front, kjøpte denne her, slik at det går i samme stil som viftene som sitter i : https://www.deal.no/...aign=FD-FAN-120 Men uansett, komponentene dine tar ikke skade av den temperaturen du får anyways Takk for tipset! Det er vel samme viften som kan sitte i døren også? En slik vifte vil eventuelt blåse direkte på skjermkortet. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 det vil bli varmere over tid, men det vil også ha et tak. Dette er fordi luften i kabinettet blir varmere samt. kabinettet blir varmere. Har du god luftstrøm i kabinettet så vil ikke forskjellen være så stor. 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 @ TS Anbefaler deg å sette viften i front, slik at du ikke mister den gode støydempingen eller i bunn av kabinettet I siden og toppen skal det være 140mm vifter, men du kan bruke 120mm vifter også, men 140mm viftene lager mindre støy Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg har gjort noen manuelle innstillinger i GPU Tweak nå når jeg spiller som gjør at GPU tempen ligger på maks 65 grader under spilling i Starcraft 2 samt at power tempen ligger på maks 100 grader. Det jeg gjorde var å kjørte viftene på 15% helt til kortet når 45 grader. Da speeder viftene opp til 30%. Dersom 65 grader bikkes har jeg satt at vifter skal øke til 50%. Eneste skikkelig IRRITERENDE greiene jeg har merket meg med GPU tweak er at det ikke virker som om den skjønner at innstillingene mine skal brukes som standard innstillinger. Så jeg må hver gang før jeg skal spille starte GPU tweak, så trykke på at profil nummer 1 skal brukes, så la GPU tweak bli liggende oppe i bakgrunnen mens jeg spiller. Det fungerer nå i hvert fall selv om det er tungvindt at ikke programmet bare husker at det skal kjøre disse innstillingene når PC-en starter. Har også bestillt 2 stk 120mm Fractal vifter hvor den ene skal inn som en vifte nummer 2 i fronten av kabinettet. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 MSI Afterburner har ikke de problemene du nevner her. Skjønner fortsatt ikke hvorfor du er bekymret, man skulle jo tro at ASUS hadde kalibrert viftehastigheten til noe som er trygt Særlig med tanke på at sensorene er ekstremt unøyaktige før du kommer til 10°C unna makstemperaturen, 76C på kjernen kan like gjerne være rapportert som 65C grunnet disse unøyaktighetene. Lenke til kommentar
enurweb Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Kan jeg bruke MSI Afterburner selv om dette er et Asus kort da? Vil målinger og dette være like nøyaktig? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Kan jeg bruke MSI Afterburner selv om dette er et Asus kort da? Vil målinger og dette være like nøyaktig? MSI Afterburner vil nok fungere ja, det er gratis, så det skader ikke å prøve. Målingene vil være like "nøyaktige" ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå