Gå til innhold

Gaming PC + skjerm til ca. 20.000 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, spill kommer på DVD-9 nå og vil sikkert gjøre det en stund fremover. BluRay er dyrt å masseprodusere og BluRay-spillere er ikke billige heller (noe spillprodusentene har i tankene). Kjøp en billig DVD-brenner, så kan du legge til en BluRay når behovet er der.

Lenke til kommentar

Hum 2 ting jeg grubler på her nå... Siste bekymringene før jeg bestiller :)

Trenger sånn sett en avklaring innen 2-3 timer.

Ser hardware.no har testet Define R3 kabinettet og kommenterte at det ikke var allverdens plass til skjermkortet. Lurer veldig på om mitt valg av Radeon HD 7970 får plass inni der.

Har også tenkt om PSU på 750 watt virkelig er nok når jeg tenker 2 år frem i tid med bakgrunn i det oppsettet jeg har nå.

PS. Har byttet ut mus med Raccot Kone+.

Lenke til kommentar

Hum 2 ting jeg grubler på her nå... Siste bekymringene før jeg bestiller :)

Trenger sånn sett en avklaring innen 2-3 timer.

Ser hardware.no har testet Define R3 kabinettet og kommenterte at det ikke var allverdens plass til skjermkortet. Lurer veldig på om mitt valg av Radeon HD 7970 får plass inni der.

Har også tenkt om PSU på 750 watt virkelig er nok når jeg tenker 2 år frem i tid med bakgrunn i det oppsettet jeg har nå.

PS. Har byttet ut mus med Raccot Kone+.

Å stole på hardware.no sin testing av maskinvare er som å stole på en treårings evne til å vurdere hvem som er tøffest av Batman og Superman.

Har du planer om å kjøpe deg en high-end sokkel + 2x toppmodeller av skjermkort om noen år? Hvis ikke er 750W mer enn nok.

Med denne prislappen hadde jeg faktisk vurdert å legge inn et lydkort, ASUS Xonar DX eller et av Creative Fatal1ty-kortene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok ikke jeg kommer til å kjøre Crossfire med det første og skal heller ikke fylle kabinetter med disker. Men kunne vært kjekt å hatt nok strøm til å overklokke litt :)

Hardware testet med sitt MSI Nvidia 9800 GTX skjermkort som måler 26,67cm i lengden.

Det jeg tenker å kjøpe ifølge Asus sin hjemmeside måler 28cm!

Ser det ut på screenshotet som om det er plass til de nesten 1,5cm ekstra? Kjenner jeg blir nærvøs :p

post-53277-0-74752000-1328548360_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Igjen: hva i alle dager skal du med Win7 Ultimate?

edit: Ut ifra bildet vil jeg si det ser ut som du får plass til 1,5 cm ekstra mellom grafikkortet og harddiskbrønnen, dersom grafikkortet har strømtilkobling på langsiden.

1,5 cm ekstra + strømkabler kan bli litt knapt, om man skal dømme ut ifra bildet og oppgitte mål.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Tror nok ikke jeg kommer til å kjøre Crossfire med det første og skal heller ikke fylle kabinetter med disker. Men kunne vært kjekt å hatt nok strøm til å overklokke litt :)

Hardware testet med sitt MSI Nvidia 9800 GTX skjermkort som måler 26,67cm i lengden.

Ser det ut på screenshotet som om det er plass til de nesten 1,5cm ekstra? Kjenner jeg blir nærvøs :p

Å stole på hardware.no sin testing av maskinvare er som å stole på en treårings evne til å vurdere hvem som er tøffest av Batman og Superman.

Fractal Design Define R3 støtter maks 29 cm lange skjermkort.

Nok strøm til overklokking av et enkelt 7970 er 500W eller mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fractal Design Define R3 støtter maks 29 cm lange skjermkort.

Nok strøm til overklokking av et enkelt 7970 er 500W eller mer.

Sorry, hadde litt lite tid i sted... Skulle på trening :)

Ja jeg ser poenget ditt med tester men bra du fant ut hvor lange kort kabinettet kan ta da :D 1 cm å gå på er jo maaaassevis :D

Lenke til kommentar

Ser faktisk at PSU-en jeg har valgt er 18cm dyp. På kabinettleverandøren sin side står det at kabinettet støtter 17cm dype PSU-er i bunnen av kabinettet.

I den forbindelse lurer jeg også på om modulære PSU-er fortsatt er å betrakte som litt ustabile? Vet det var snakk om det forrige gang jeg kjøpte stasjonær PC.

Lenke til kommentar

Ser faktisk at PSU-en jeg har valgt er 18cm dyp. På kabinettleverandøren sin side står det at kabinettet støtter 17cm dype PSU-er i bunnen av kabinettet.

I den forbindelse lurer jeg også på om modulære PSU-er fortsatt er å betrakte som litt ustabile? Vet det var snakk om det forrige gang jeg kjøpte stasjonær PC.

Du har plass til lengre PSUer, men noen av kabelføringshullene vil sannsynligvis bli dekket for.

De beste PSUene er modulære. Vet ikke på hvilket grunnlag man kan tro at modulære PSUer er ustabile: tilkoblingene er mer enn solide nok og det er små sjanser for at rippel eller motstand vil øke av dem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da er PC montert :)

Eneste jeg ser med Noctuna vifta er at jeg ikke fikk plugget den i CPU fan på hovedkortet grunnet 3 kontra 4 pinner på kontakten. Jeg måtte plugge kjøleren i power_fan_1 på hovedkort.

Bekymrer meg litt etter jeg at jeg gamet Starcraft 2 i 30 minutt i går etter å ha montert maskinen. Skjermkortet som jeg overvåket med GPU Tweak fra Asus fikk disse temperaturene:

Resultatene var i hvert fall som følger:

GPU temp: 76 grader

Memory temp: 30 grader

Power temperature: 109 grader

Men for det første.... Hva gjør power temperature inni med skjermkort tempene?

For det andre var det sinnsykt høye temperaturer!

Som en kommentar til slutt så kjører jeg viftene på auto... 10% vifte i idle.... den girer opp til ca. 30% under spilling og load. Rart at den ikke auto øker viftehastigheten når det blir såpass varmt.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du har hatt av maskinvare før, men:

Alt under 90°C for et skjermkort er kaldt

Power Temperature er sannsynligvis VRM-temps, disse takler opp til 125°C eller noe slikt før du skal bekymre deg. Det er vanlig at dette er en høy temperatur.

Har ikke hatt gaming PC på 5-6 år :) Ble sjokkert!!

Så disse tempene på Starcraft 2 i full oppløsning og maks detaljer er veldig akseptable?!? Spilte ikke så lenge men dette var maks tempene under 20-30 min med spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...