Gå til innhold

Gaming PC + skjerm til ca. 20.000 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2500K er det beste for deg da, siden det eneste du vil tjene på 2600K/2700K er noen sekunder mindre under konverteringen. Sjekk her . Du kommer veldig langt med 2500K når det gjelder videoredigering. Om du hadde hatt videoredigering/folding som arbeid 24/7 ville valget falt på i7. De pengene du sparer her kan du legge i NH-D14 for eksempel.

Lenke til kommentar

2500K er det beste for deg da, siden det eneste du vil tjene på 2600K/2700K er noen sekunder mindre under konverteringen. Sjekk her . Du kommer veldig langt med 2500K når det gjelder videoredigering. Om du hadde hatt videoredigering/folding som arbeid 24/7 ville valget falt på i7. De pengene du sparer her kan du legge i NH-D14 for eksempel.

Dere har kanskje rett :) Tenkte bare jeg hadde noen ekstra behov i tillegg til spilling.

Er det CPU kjøler du nevner? Du har ikke en link inne på Dustin Bedrift vel? :)

En lengre bak i tråden som har hjulpet meg en hel del nevnte problem med for store CPU kjølere og mange RAM brikker. Om jeg hadde valgt denne kjøleren kunne jeg ha satt inn 4 brikker eller er det anbefalt med bare 2?

Lurer også på om det er merkbar forskjell på denne kjøleren og den Cooler Master Hyper 212 Evo.

Lenke til kommentar

Her kan du se en sammenligning. H212 Evo henger bra med i den testen og er mye for pengene.

Antall RAM-brikker har vel ikke noe å gjøre med dette, derimot har høyden på RAM-brikkene mye og si. Jeg ser ikke en fordel med 2 brikker fremfor 4, siden du uansett bør plassere de i annehver slot for å kjøre dual channel. Da bruker de nesten like mye plass som fire brikker. Du bør kjøre 2 eller 4 brikker, alt avhengig av hvor mye du trenger og er villig til å betale for. Disse vil passe utmerket under NH-D14.

EDIT: En mer omfattende test av CPU-kjølere.

Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

Da har jeg lagt til NH-D14 :)

Trengs i grunnen kjølepasta tuben?

Jeg hadde egentlig lyst på 32Gb RAM men de 4 minnebrikkene var visst litt store :blush:

Kunne hvert fall tenkt meg 16Gb og må vel da ha 4 brikker da også... Akkurat nå har jeg en pakke med KINGSTON DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ CL9 (2X4GB)

Lenke til kommentar

16GB holder i mer enn massevis, og 4 x 4GB vil da være det mest optimale. Du kan alltids øke mengden RAM når behovet er der. Jeg har ikke prøvd Kingstons brikker før, så kan ikke uttale meg så mye om dem. Men de bør passe under kjøleren siden de ser ut til å være lavere enn Corsair sine.

Noctua kjølepasta følger med, du trenger ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Har du funnet deg et kabinett ? :)

Kan anbefale et med tanke på støynivå.

Du har dette:

http://www.dustin.no/fractal-design-fulltower-define-xl-usb-30-black/product/5010611337

Men da må du legge ved en ekstra vifte, dette er et stort og romslig kabinett som du har plass til det du måtte tenke på.

Lillebroren:

http://www.dustin.no/fractal-design-miditower-define-r3-usb3-black/product/5010609063?intcmp=searchProvider_dacsa

Her har du et med tanke på kjøling:

http://www.dustin.no/cooler-master-fulltower-haf-x-black/product/5010463092?intcmp=searchProvider_dacsa

Her har du også et stilrent, men hvor bra det er vet jeg ikke med tanke på kjøling og støynivå, men lianli er jo kjent for kvalitet:

http://www.dustin.no/lian-li-fulltower-pc-a71f-eatx-black/product/5010502808?intcmp=searchProvider_dacsa

Husk å legg litt penger i: Kabinett, Strømforsyning og skjerm, da dette er det som vanligvis varer lengst i et pc bygg, å dette tar du jo videre med til neste bygg osv osv :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Blir Define R3 kabinett på meg :) Blir lillebroren da jeg ikke trenger noe mer.

Leste noen som sliter litt med XMS3 minnet til Corsair. Kanskje gå for de Vengance brikkene som ble anbefalt da.

Så lenge det er plass og de ikke har masse folk på nett som klager skal det bli bra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...