Gå til innhold

Kamptråd: Liverpool - Tottenham Hotspur (06/02/12)


Snurreleif

  

30 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?

    • Liverpool
    • Ingen, det blir uavgjort
    • Tottenham Hotspur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jojo, den er grei. Men du ''skal'' vel helst se Liverpool ta tre poeng, over tottenham ved tanke på hvordan tabellen ser ut p.d.d.

 

 

Stakkars Liverpooljenta vår ble jo hetset av United-supporteren for å komme med lignende post i chelsea-United tråden.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Jojo, den er grei. Men du ''skal'' vel helst se Liverpool ta tre poeng, over tottenham ved tanke på hvordan tabellen ser ut p.d.d.

 

 

Stakkars Liverpooljenta vår ble jo hetset av United-supporteren for å komme med lignende post i chelsea-United tråden.

Forskjellen er at vi fortsatt ligger 3p foran Spurs hvis de vinner sin kamp, mens Liverpool hadde vært 8p bak Chelsea om hjemmelaget hadde tatt alle poengene i dag. Dessuten skal vi normalt sett ha stålkontroll på Spurs over de siste 14 kampene, og jeg vil heller ha Spurs på automatisk CL-plass enn f.eks. Chelsea. Uavgjort er det beste, Spurs-seier er absolutt ingen krise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Younes Kaboul på twitter:

Gutted I will not be able to play tonight as my knee kept swollen after the Wigan game...Good luck to my partners and hope we take 3pts.

 

Så da ser det ut til at vi mangler Lennon, Defoe, Kaboul og muligens VdV.

 

Gruer meg bare til denne kampen, vi har alt å tape. «Alle» forventer at Spurs skal begynne å slå sprekker nå selv om det ikke er noe i vårt spill som har tydet på at vi vil komme til å gjøre det. Bortsett fra de to første tullekampene mot Manchesterlagene har vi sett bedre ut og fortjent å vinne i omtrent samtlige kamper, vi har rett og slett vært dønn solide og spilt meget god og til tider underholdende og kontrollert fotball. Nesten halvparten av målene vi har sluppet inn (11 av 25) har kommet mot lagene på de to første plassene, det er smått utrolig mtp at vi omtrent aldri stiller med samme bakre firer i flere kamper på rad. Alikevel er det ikke den defensive styrken folk flest forbinder med dette årets utgave av Spurs, det er angrepet som har stjelt overskriftene forståelig nok.

 

Jeg frykter spesielt to ting fra Liverpool i kveld: diving fra Suarez kombinert med en klumsete Dawson og hvordan Adam har tenkt å takle Bale og Modric. Er redd det sistnevnte kan bli stygge saker, Adam er en spiller jeg ikke har spesielt sansen for.

 

Hos oss er jeg skeptisk til at Nelsen kan komme til å spille, men han blir antakeligvis plassert på benken i Kaboul og Gallas skadefravær. Saha blir vel også å finne på benken uten at jeg kan se hvordan han skal klare å forsterke oss, men det er jo kjekt å ha en spiss på benken nå som Defoe er skadet og den russiske Steffen Iversen har returnert til hjemlandet. Kjenner at det irriterer meg kraftig at vi lot nok et overgangsvindu passere uten å forsterke spissplassen.

 

Er veldig spent på lagoppstillingen og formasjonen ikveld. Uten Lennon og Defoe mangler vi fart i angrepet og det blir enklere å stoppe Bale. Hvis VdV i tillegg mangler så har vi jo omtrent ikke en målscorer i laget og Bale blir lettere å doble opp mot. Er veldig urolig for at Harry prøver på en 4-3-3 igjen, noe vi har sett i enkeltkamper ikke fungerer særlig godt. Laget jeg håper å se ikveld er dette:

 

Friedel

 

Walker Dawson King Ekotto

 

Parker Modric

 

VdV Sandro Bale

 

Adebayor

 

Jeg vil ha en trygg og defensiv oppstilling som sørger for at vi beholder ballen i laget og frustrerer Liverpool-spillerne nok til at de blir utålmodige og gjør feil. Vi er utrolig gode til å holde ballen i laget og vi er gode i gjenvinningsfasen når vi presser høyt. Grunnen til at jeg vil ha Modric dypt og Sandro litt høyere er nettopp pga dette. Sandro har energi til å presse konstant på topp og jobbe hjemover når det trengs mens Modric er på sitt beste når han får tid med ballen og diktere tempoet i kampen. Regner også med at Kuyt blir benket og da vil Modric få mer rom og tid fra en posisjon lengre bak på banen. Så kan vi la Sandro the beast ta seg av Adam og la han få smake sin egen medisin.

 

Er utrolig spent - COYS!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da ikke spesielt logisk ved tenke på hvilket lag du heier på. Bedre for United om Tottenham taper poeng vell?

 

Slik man burde tenke.. Men jeg klarer ikke håpe at liverpool vinner.. Det eneste er vist det på slutten av sesongen og helt avgjørende for ligatittelen.. Men bortsett fra det så går det ikke.. Hadde noen andre sagt det, så hadde jeg sagt at de hater jo Liverpool/united mer enn de liker sitt egent lag.. Men jeg elsker United, men jeg hater også Liverpool intenst.. hehe.. Men er allikavel det laget jeg kanskje har mest respekt for i Premier League utenom United, vist det gir noe mening i det hele..

 

Håper på masse mål i dag, 1-3 tipper jeg på resultat..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Kjenner at det irriterer meg kraftig at vi lot nok et overgangsvindu passere uten å forsterke spissplassen.

 

Hva, mener du ikke at Saha er en forsterkning? :p

 

Personlig håper jeg naturligvis på en solid revansj for et drøyt tap på WHL i høst. Suarez tilbake skal smake ekstra godt. Håper virkelig han er like sugen på å spille som vi supportere er på å se ham spille, og om vi endelig får den første PL-kampen med Gerrard, Suarez og Carroll fra start sammen i kveld så tror jeg faktisk hardt på seier. Jeg håper personlig på:

 

Kelly Skrtel Agger Enrique

Kuyt Gerrard Spearing Downing

Suarez Carroll

 

Kuyt rett og slett fordi han bruker å være god i storkampene, og resten sier seg selv. 3-1?

3-1 til hjemmelaget.

Lenke til kommentar

Med både Kaboul, Lennon og Defoe ute, pluss en usikker VdV, så har jeg blitt veldig usikker på den knepne seieren jeg håpet på, og tror nå vi skal være fornøyde med uavgjort (med mindre kampbildet blir noe helt annet enn det jeg har forventet).

 

Det meste er allerede sagt her inne, Suarez er tilbake, Gerrard likeså, samt at Liverpool vil være ute etter å revansjere et forsmedelig tap på WHL.

Liverpool har tilgode å tape på Anfield denne sesongen, samt at vi vil mangle hurtigheten på den ene siden vår (heldigvis ikke den mest avgjørende, men likefremt en viktig brikke) noe som jo gjør at det vil være enklere å ta seg av Bale.

 

Tror mye vil falle på Modric sin form for Spurs i kveld, om han klarer å sette i gang flotte angrep og om Adebayor klarer å skape de rommene han pleier å gi oss.

 

Liverpool på Anfield skal man ikke kimse av, uansett hvordan det har gått for de ellers i sesongene, og selv om vi pleier å ha en god statistikk mot de "større lagene", så tror jeg dette vil bli en utrolig tøff kamp, ikke minst fordi Liverpool har hatt en stigende form de siste kampene.

Jeg mener fortsatt vi bør tørre å spille "vår fotball" dog, beholde ballen og la Liverpool bruke tid og krefter på å få tak i ballen, men jeg tviler sterkt på at Dalglish vil kjøre såpass defensivt i kveld på hjemmebane, dog, jeg har tatt feil før.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...