Klossmajoren Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Prøver å lære meg reason nå, men det er så sykt vanskelig, så derfor trenger jeg noen anbefalinger her... hva er lettest å lære seg av musikk redigerings programmer? har sett/hørt om disse så langt: Fl studio Logic pro reason Prøver å lage noe dubstep/elektronisk musikk, så bare noen anbefalinger på program som er enkle å bruke/lære for nybegynnere hadde vært nice! Takk for alle svar! Lenke til kommentar
privinius Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 FL Studio er et fantastisk program å begynne med! Veldig lett å lære. De store guttene trekker seg som oftest til Ableton Live, Reason eller Logic. Lenke til kommentar
phlake Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 FruityLoops (FL) er enklest å begynne med, men jeg anbefaler å kjøre Reason, bare sjekk tutorials på Youtube :o) "Reason for beginners" er sikkert et fint søketips :o) Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hvor mye koster FL Studio? Lenke til kommentar
privinius Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Spørs på pakken. " Download Box FL Studio Signature Bundle $299 $399 FL Studio Producer Edition $199 $299 FL Studio Fruity Edition $99 $139 FL Studio Express $49 --- " Eller gratis, såklart. Men det er ikke noe jeg oppfordrer til. Lenke til kommentar
fargerikt Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Her er min reise i DAW-jungelen: 1. Ejay brukte jeg tidlig 2000-tallet - Dette var et helt basic program med ferdiginnspilte drumloops og synther, der man kun plasserte ting i en rekkefølge som hørtes OK ut(veldig enkelt å mestre, umulig å få det til å høres originalt ut ). 2. FL Studio brukte jeg midten av 2000-tallet - Bra, enkelt og undervurdert program som mange kjente artister bruker (Avicii, Zomboy, Porter Robinson). Det finnes mange instruksvideoer på youtube siden dette er et så utbredt program, noe som gjør det veldig nybegynnervennlig. 3. 2010 og utover: Ableton Live. Dette programmet har så utrolig mange muligheter at det føltes som et naturlig steg etter FL for meg. Det er nok litt vanskelig å sette seg inn i uten litt kjennskap til andre DAWs. Her finnes det også en del tutorials på youtube, som er gull. Mitt tips er å sette seg inn i FL-studio, se masse tutorials, og spørre rundt på forum om det er noe spesielt du lurer på. Vær forberedt på at det du lager i begynnelsen ikke nødvendigvis kommer til å høres ut slik du vil at det skal høres ut, men det viktigste er å gjøre fremgang og lære teknikker slik at du en dag vil være der! Lenke til kommentar
Klossmajoren Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Her er min reise i DAW-jungelen: 1. Ejay brukte jeg tidlig 2000-tallet - Dette var et helt basic program med ferdiginnspilte drumloops og synther, der man kun plasserte ting i en rekkefølge som hørtes OK ut(veldig enkelt å mestre, umulig å få det til å høres originalt ut ). 2. FL Studio brukte jeg midten av 2000-tallet - Bra, enkelt og undervurdert program som mange kjente artister bruker (Avicii, Zomboy, Porter Robinson). Det finnes mange instruksvideoer på youtube siden dette er et så utbredt program, noe som gjør det veldig nybegynnervennlig. 3. 2010 og utover: Ableton Live. Dette programmet har så utrolig mange muligheter at det føltes som et naturlig steg etter FL for meg. Det er nok litt vanskelig å sette seg inn i uten litt kjennskap til andre DAWs. Her finnes det også en del tutorials på youtube, som er gull. Mitt tips er å sette seg inn i FL-studio, se masse tutorials, og spørre rundt på forum om det er noe spesielt du lurer på. Vær forberedt på at det du lager i begynnelsen ikke nødvendigvis kommer til å høres ut slik du vil at det skal høres ut, men det viktigste er å gjøre fremgang og lære teknikker slik at du en dag vil være der! har allerede satt meg inn i ableton live i og med at skrillex og deadmau5 bruker det, måtte jo bare bruke det da x) så ja, det er et fint program som jeg forstår lett, men takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå