Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av bil, rundt kr. 200 000, SUV-ish.

drz

Anbefalte innlegg

Min bedre halvdel skal ha bil, og selv om jeg kan hjelpe til en del så kunne det vært greit med litt input fra dere her. Grensen oppad er mot rundt kr. 200 000 (kan sikkert tøyes bittelit)

Vilkårene (hennes for det meste men også noen fra meg):

- maks 200 000

- suv-lignende!

- Hun liker de største utgavene av defender og wrangler, men de er ganske dyre. Sett at det er en defender til under 200k (or thereabout) som er ganske ny på finn, grønne skilter.

- Vil gjerne at bilen skal ha «personlighet», at de ikke er kjempeavrundet i kantene og ser ut som alle andre nye biler, derfor gjerne en eldre

- vil IKKE ha en kjerringbil/konebil. Skal være STOR, ikke noen liten dritt. (siterer henne fritt her, men jeg tror ikke hun mente at den MÅ være hummer/tahoe/suburban stor, men større en golf da for å si det sånn)

-skal være hardfør, dvs tåle å kjøre på traktorveier, grusveier osv. Skal også kunne brukes i kalde strøk

- 5 seter (hvis forslaget er bra så kan vel den her kanskje lempes litt på)

-farge uviktig

-skiboks på taket og stort bagasjerom er et stort pluss.

Sett at hyundai santa fe (grønne skilter) ligger ute til hyggelige priser, og at de har fått litt blandet omtale. Noen som har noen erfaring med denne bilen, er den et godt kjøp? (velholdt 07 mod, gått under 100k).

Litt mange vilkår, men håper at noen har noen bra forslag =)

Endret av drz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du liker komfort i hest og kjerre klassen så kjøper du defender. Hadde uansett holdt meg langt unna Land Rover. Hva med nyere Hyundai Sante Fe som du selv nevner ja. Har skrudd litt på disse og de er overraskende gode å kjøre til å være hyundai. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32929848 Sånne. Eneste jeg har vært borti på de er at hjullagrene ikke holder så veldig lenge. Er komplette nav så de koster 2-3k pr stk pluss jobben med å skifte de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...