Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC - Skjermkortet sluttet å fungere etter første "hardkjør"

Anbefalte innlegg

Var med en kompis å satte sammen denne pc'n for ett par dager siden: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1038582&su=5DAA5E83-2A59-4646-A8FF-BB23F867CEA4

Alt fungerte helt fint,og ble brukt endel timer, helt til han i dag skulle spille litt (BF3 om det betyr noe). Fikk spilt en stund, men plutselig frøs pc'n og han måtte kutte strømmen for å få noe reaksjon.

Etter det var det ikke liv i skjermkortet lenger. Ikke engang viftene går rundt.

Den fungerer helt som vanlig om man bruker skjermkortet som er innebygd i HK.

Så da er spørsmålet, hva er det som er feil? Og hvordan lettest feilsøke?

Jeg tenkte med engang at det var skjermkortet i seg selv, men strømforsyning er vel også mulig synder? Hovedkortet slo meg jo også, men det høres rart ut at det skal være det når pc'n funker som normal foruten det at skjermkortet er dødt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke et eller annet skjermkort liggende du kan prøve med da? Siden integrert virker greit så vil jeg anta det er skjermkortet som er gått, kan jo være noe med strømmen til skjermkortet, men da ville antagelig ikke pc'n virket med det integrerte.

Benytt garanti på kortet :)

Lenke til kommentar

Like død med skjermkortet mitt.

Har målt spenning ut ifra kontaktene på strømforsyninga, og det var da 12v i noen av de stikkene så går utifra at den da ikke er problemet (?)

Da sitter man igjen med hovedkortet da, er det noe mer som bør feilsøkes?

Forøverig er komplett kontaktet, men hadde vært greit å funnet ut det på egenhånd så man kunne sende inn minst mulig :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å oppdatere litt her...

Hovedkort og strømforsyning ble sendt inn. Strømforsyninga ble testet OK, HK var defekt og ble byttet inn med ett nytt ett.

Satte alt i sammen før i kveld, å da funket det like dårlig som før.

Dvs alt fungerer som det skal, foruten om skjermkort som er helt dødt.

Er det mulig at skjermkortet har noe feil så det knekker porten på HK? Ser ikke helt hva ellers som kan være galt...

Lenke til kommentar

Det enkle er ofte det beste :

Ta med skjermkortet hans og strømforsyninga hans til din pc.

Test 1 og 1. (Først skjermkort , funker det så tester du skjermkortet hans + strømforsyninga hans).

Finn synderen.

Profitt!

Edit : Ta selvsagt en titt på "porten" til skjermkortet, er den helt som ditt skjermkort er det garantert ikke noe problem...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

vet hva som er feil her.....

Siden du brukte det inn3bygde skjermkortet som er i cpu, så er det den som er gått, send inn cpu-en å få ny, så skal det funke, og skaff et dedikert skjermkort for eksempel 6850 eller noe mer kraftigere

Lenke til kommentar

vet hva som er feil her.....

Siden du brukte det inn3bygde skjermkortet som er i cpu, så er det den som er gått, send inn cpu-en å få ny, så skal det funke, og skaff et dedikert skjermkort for eksempel 6850 eller noe mer kraftigere

Det innebygde skjermkortet fungerer helt fint.Hele dataen forøverig fungerer slik den skal, det eneste som ikke funker er skjermkortporten/skjermkortet.

(Han har allerede ett 6870 kort)

Kom på at vi ikke har prøvd uten frontpanelet tilkoblet, må prøve det senere i dag, selv om jeg tviler på at det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...