Gå til innhold

Kjøp av ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Sjekk priguiden, så finner du sikkert noen som har de inne.

Nja, de har vel alle sammen flere kort ute (gjelder 7950). Alle har vel noe som er mer eller mindre stock ("vanlig" vifte og normale hastigheter), samt andre som er overklokkete og/eller har en bedre vifteløsning.

For meg er det Sapphire sitt 7950 med bedre kjøleløsning som har sett mest fristende ut.

Forskjellen mellom "stock" og de overklokkete må du nesten se i tester selv, det kan variere fra 1-2 fps til 10+ fps, alt avhengig av oppløsning og hvilket spill det er snakk om.

Når det gjelder 7970 er jeg ikke sikker på hvor mange ulike slag det har kommet enda.

Mange på forumet her argumenterer heftig om at 7950 ikke er et like godt kjøp som 7970 med de prisene som er i dag. Hvis du finner et 7950 til 3-3,5k er det et godt kjøp, men noe særlig over det bør du ikke gå.

-Deluze

Vet du noe om når de kommer? Tenkte å gå for 7970 jeg da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vanskligheter for å bestemme meg her.. Har laget 2 lister hvor alle produkter er inne. Vil alt her passe sammen, og er skjermkortet passe i Miditower? Er det noe jeg kan gjøre billigere uten å miste noe særlig ytelse? Er det et annet skjermkort som gir ca. samme ytelse til en mindre penge? Takker fortsatt for svar. PS: Delene må være på lager hos dustin. Skal bestille denne uken :dribble:

post-57480-0-87865800-1329090738_thumb.png

post-57480-0-67718900-1329094017_thumb.png

Endret av rullest0l
Lenke til kommentar

Begge oppsettene vil fungere.

Jeg ville ha valgt ett av dem med i5-2500K, Corsair HX og HD 7970.

Videre ville jeg byttet ut OCZ SSD'en med en fra Samsung eller Intel (eks. Samsung 830)

Vær obs på at det OS'et du har valgt er en oppgraderingsversjon.

-Deluze

Edit: småpirk

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Begge oppsettene vil fungere.

Jeg ville ha valgt ett av dem med i5-2500K, Corsair HX og HD 7970.

Videre ville jeg byttet ut OCZ SSD'en med en fra Samsung eller Intel (eks. Samsung 830)

Vær obs på at det OS'et du har valgt er en oppgraderingsversjon.

-Deluze

Edit: småpirk

Ja, jeg vet det. Har fjernet den. Kan kjøpe på butikk i nærheten. Her er noen endringer.

post-57480-0-51605900-1329121838_thumb.png

Endret av rullest0l
Lenke til kommentar

Den billigste DVD-brenneren du finner. Som regel er det enten Sony, Samsung eller LiteOn til ca 150,-.

-Deluze

Da er det vedlagt, og byttet minne til annet merke da denne var på tilbud :new_woot:

Sikkert at alt, spesielt skjermkortet passer i kabinettet? Ellers da er jeg Good 2 go

Mange takk for hjelpen Deluze:-)

post-57480-0-72932000-1329135652_thumb.png

Endret av rullest0l
Lenke til kommentar

Følger det med alt av strømkabler osv osv i disse pakkene forresten? Også har jeg endret hovedkort og strømforsyner dersom det ser ok ut? Bankers at jeg bestiller i kveld. Vet jeg har mast mye, men vil ikke bruke for mye. Er tross alt student. Så bra pc for pengene som mulig var ideen. Takker igjen for all hjelpen jeg har fått her.

post-57480-0-55290700-1329156935_thumb.png

Endret av rullest0l
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...