Gå til innhold

Kjøp av ny gaming pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel Core i7-3960X @ 3.30GHz får 14k i PassMark på cpu benchmark, i5-2500 får 6k.

ganske irrelevant for gaming ettersom de fleste spill bare bruker 2 kjerner, grunnen til at i7 3960X er bedre i passmark et at den har flere kjerner og hyperthreading oppå det igjen...

Her er et forslag. Funker dette sammen? Er det sikkert så kan jeg bestille i kveld.

det er ikke no vits å gå for i7 til gaming med mindre du spiller spill med støtte for hyperthreading (google it...), da er det 1000kr ut av vinduet...

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Man vil gjerne ikke bruke 20.000 kroner på pc i året, så hvis han kjøper en som er overkill i år, kan han bruke den i flere år.

finner ikke noe logikk i det, er nok ikke noe særlig flere spill med støtte for hyperthrading og seks kjerner i 2013...

når den nye Xboxen kommer med fire kjerner så vil de lage spill med støtte for fire kjerner, i5en har fire kjerner...

Lenke til kommentar

Man vil gjerne ikke bruke 20.000 kroner på pc i året, så hvis han kjøper en som er overkill i år, kan han bruke den i flere år.

finner ikke noe logikk i det, er nok ikke noe særlig flere spill med støtte for hyperthrading og seks kjerner i 2013...

når den nye Xboxen kommer med fire kjerner så vil de lage spill med støtte for fire kjerner, i5en har fire kjerner...

Black ops, Dragon Age, FSX, Napoleon Total war, Arma 2, L4D 1 og 2, Mass Effect, BC2, alle elsker 6 kjerner og mer, så spør du meg ville jeg gått for en med 6, hvertfall.

Da har jeg endret ssd. Bra nå?

Der har du en SSD som overgår den forrige du hadde på alt av benchmarks, og er en merkbar oppgradering.

Lenke til kommentar

endre CPU til I5 2500K

Hvilken blir det fra netshop sin side? den vil funke mer enn bra nok da antar jeg?

Da har jeg satt opp komponenter. Kan jeg få bekreftet at alt her vil stemme sammen? Er dumt dersom jeg har valgt noe feil!! Vil denne pcen kunne kjøre det mest krevende nå?

Vil nok kunne kjøre på Ultra, ja.

Også dersom jeg velger i5 2500K?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...