Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan redusere iQ?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådstarter har symptomer på isolasjon over lengre tid.

Hvorfor nevner trådstarter sjakk egentlig?

Det er andre mer avanserte spill, slik som parringsleken.

Er trådstarter i et fast forhold?

Livet handler ikke om brettspill, TV-spill eller å forutse samtaler.

Det handler om å overleve og sikre en bedre verden for sine barn slik at de har bedre forutsetninger for å overleve, og om å bruke intelligensen sin til å oppnå noe man ønsker.

Hvis du er et sjakkgeni, så spill sjakk mot de beste!

Lenke til kommentar

Trådstarter har symptomer på isolasjon over lengre tid.

Hvorfor nevner trådstarter sjakk egentlig?

Det er andre mer avanserte spill, slik som parringsleken.

Er trådstarter i et fast forhold?

Livet handler ikke om brettspill, TV-spill eller å forutse samtaler.

Det handler om å overleve og sikre en bedre verden for sine barn slik at de har bedre forutsetninger for å overleve, og om å bruke intelligensen sin til å oppnå noe man ønsker.

Hvis du er et sjakkgeni, så spill sjakk mot de beste!

Hvor er det TS nevner at han har spilt sjakk? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Runder snart 20. Har vurdert høyere utdanning, men synes det blir bortkastet å bruke 5 år og utallige kroner på å lære meg noe jeg kan lære selv iløpet av et par timer. Et papir forblir et papir med mindre det helliggjøres...

Er fysisk sett i veldig god form, men samtidig notorisk lat.

Har vurdert Mensa, men det blir for "elitist" etter min mening, aka at folk ser ned på andre som er mindre smarte. aka bullshit.

Veldig interessert i fysikk, og der innen feltet string-teori, men blir for isolert hver gang jeg begynner å sette meg dypere inn i det stoffet.

Så tukler for det meste av tiden med programmering etc.

Tror egentlig det jeg trenger er å starte på nytt..

Postet av anonym: ddf4bbabf382f77eeae787108b9f033f

Du høres ganske arrogant ut der du påstår at du kan lære en 5-årig universitetsutdannelse på egen hånd i løpet av et par timer, spesielt siden det vil ta mer tid bare å lese igjennom stoffet du skal kunne en enkelt gang.

Jeg vil likevel foreslå at du tar en slik type utdannelse. Dersom du er så smart som du påstår, burde det være uproblematisk for deg å komme gjennom utdanningen med høyeste karakter i alle fag, uten at du behøvde å jobbe mer enn en time eller to i uka. Dette betyr at du vil ha nok tid til overs for en fulltidsjobb, og dermed ikke trenger å bruke utallige kroner på utdannelsen, siden det i Norge vanligvis er livsoppholdet under utdanning som koster, ikke utdanningen i seg selv.

Med din ekstreme intelligens så synes jeg det er rart at du ikke kom på dette selv.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Som tittelen sier.

Helst en metode som ikke har for mange bi-effekter.

Er ekstremt plaget av for høy iq, ser sammenhenger i alt, og det gjør livet mitt et levende helvete.

Alt var så utrolig mye bedre når jeg levde i uvitenhet..

Klarer ikke å stole på mennesker lenger, får ikke så mye ut av en samtale heller. Føles som om jeg snakker med en barnebok.. Alt for lett å lese.

Når fant du ut av dette? Du sier det var så mye bedre da du var uvitende. Det virker som om det er det at du er ekstra bevisst på det nå og leter etter tegn over alt? Tegn på at du er smartere enn de aller fleste du omgås med og møter i løpet av en dag. Du var jo like smart før, men da plagdes du ikke like mye av det. Hva med å prøve å jobbe med dette, så du etterhvert klarer å snakke normalt med folk uten å tenke at du snakker med en barnebok, og synes det er greit å se sammenhenger i alt. Så kan du sikkert få noe godt ut av det... i stedet for å redusere IQ-en din. Ellers likte jeg forslaget til en annen i tråden, meld deg inn i mensa, der er det kanskje du som er en av "barnebøkene".

Hva er IQ-en din? (Jeg spør kun av nysgjerrighet)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Er ekstremt plaget av for høy iq, ser sammenhenger i alt, og det gjør livet mitt et levende helvete.

Alt var så utrolig mye bedre når jeg levde i uvitenhet..

Det er ingenting av det du skriver som umiddelbart sier meg at her har vi med en skikkelig "skærping" å gjøre. Hva med å bevise at du virkelig er så smart som du tror?

Her er en test

Og inntil videre lener jeg meg lett tvilende tilbake i setet ...

27510b40-a76c-4436-902d-641aabead78f.jpg

Lenke til kommentar

Runder snart 20. Har vurdert høyere utdanning, men synes det blir bortkastet å bruke 5 år og utallige kroner på å lære meg noe jeg kan lære selv iløpet av et par timer. Et papir forblir et papir med mindre det helliggjøres...

Du høres ganske arrogant ut der du påstår at du kan lære en 5-årig universitetsutdannelse på egen hånd i løpet av et par timer, spesielt siden det vil ta mer tid bare å lese igjennom stoffet du skal kunne en enkelt gang.

Jeg vil likevel foreslå at du tar en slik type utdannelse. Dersom du er så smart som du påstår, burde det være uproblematisk for deg å komme gjennom utdanningen med høyeste karakter i alle fag, uten at du behøvde å jobbe mer enn en time eller to i uka.

Et par timer tar det ikke, men dersom man har noe i nærheten av fotografisk hukommelse tar det ikke sååå lang tid å lese noen tusen sider. Det kan nok fint gjøres på noen måneder for de som har et slikt anlagt hode. Universiteter er så teoretisk retta at man strengt tatt kun trenger å vite hva som står i bøkene, uten noen form for praktisk tilnærming. Dessuten vil jeg anta at det er like lite givende for en med veldig høy IQ det faktum at man må ha mange flere fag enn man trenger for det man skal jobbe med, hvilket er et solid argument for å ikke gidde å studere. Studier er til en viss grad bare fisefin tvang for å komme ut i arbeidslivet, der man kun får bruk for en brøkdel, og kaster bort minst to år (ved bachelorgrad).

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

For å ta TS alvorlig:

Problemet ditt er ikke "høy IQ". Nøyaktig hva som er problemet er umulig å si basert på denne tråden, men jeg anbefaler at du snakker med en lege og/eller psykiater. Det ville være rimelig dumt å går rundt å være ulykkelig på grunn av noe som kan fikses med en pille eller annen behandling.

Lenke til kommentar

Føler med deg. Jeg valgte Turboneger og det var jo fett nok. Piker, vin og sang er bra kur for det meste. Allikevel, hvis jeg fikk valgt om igjen, vet jeg godt at jeg ikke hadde tatt de tre ølene for mye. Tror du tjener mer på å kanalisere energien bedre. Jeg lover deg, det er ikke noe som heter for smart. Kan bli ensomt av og til, jeg vet, men ikke la det holde deg igjen. Sosialisering handler mest om energien du gir tilbake til gruppa. Det er ikke alltid så viktig hva du sier, bare du smiler og humrer nok til at folka er fornøyde - uten å selge deg selv for noen billige vitser. Hva folk måtte tenke om deg er i ikke viktig i det hele tatt. De fleste har jo ikke innsikt nok til å se forbi stereotypene. La dem dulle seg inn i simple forklaringer og la dem underholdes av grove forenklinger. Det er det lengste loddet som vinner og verden vil bedras. Bare ikke tving dem til å ta oppgjør med sine indre demoner til enhver tid. Folk blir engstelige når han smarte kisen ikke sier noen ting.

Ikke overanalyser ting som skal være enkle. Familieselskaper er kjedelige, damer er vrange og menn liker å breie seg. Hva er det du vil tenke når du ser tilbake? Er det at du nøt livet så mye som mulig eller er det at du gjorde det beste ut av det hadde? Det som går opp må komme ned, vet du.

Er du fortsatt dum nok til å svikte din egen framtid, så er det løsemidler som gjør jobben fortest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...