Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan redusere iQ?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier.

Helst en metode som ikke har for mange bi-effekter.

Er ekstremt plaget av for høy iq, ser sammenhenger i alt, og det gjør livet mitt et levende helvete.

Alt var så utrolig mye bedre når jeg levde i uvitenhet..

Klarer ikke å stole på mennesker lenger, får ikke så mye ut av en samtale heller. Føles som om jeg snakker med en barnebok.. Alt for lett å lese.

I mine yngre år holdt jeg det i sjakk med å leke dum, men det fungerer ikke lengre. Alkohol er heller ingen permanent løsning...

Det eneste som får meg igjennom dagen er tanken på at jeg kan komme hjem, legge meg i senga og la tankene flyte, bare lukke øynene og utforske verden.

Tips? Og ikke noe ala "slå hodet imot en stein elns.."

Postet av anonym: ddf4bbabf382f77eeae787108b9f033f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt på at det kanskje ikke er et problem at du er for smart, men at du har konsentrasjonsvansker, eller en vrangforestilling av hvordan du selv fungerer?

Du virker for meg ikke som en person med meget høy iq basert på måten du skriver.

(PS: Dette er det første som slo meg inn, jeg vet ikke om en normal for hvordan personer med høy iq tenker eller skriver).

Endret av Jofred
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Hvordan kan høy IQ være et problem? Du sier ikke hvor gammel du er, og tips man kan gi vil i en viss grad være basert på det. I tillegg virker det som du bare ser begrensninger med høy IQ, ikke mulighetene. Det finnes mange miljøer rundt forbi med mennesker med høy IQ.

Har du testet, slik at du vet at det er det som faktisk er tilfelle. Hvordan kan det å se sammenhenger i ting gjøre livet vanskelig, og vet du at det du "ser" er fakta? Kunne høyere utdanning på et eller annet krevende studie være en mulighet slik at du kan bruke deg selv til noe konstruktivt, ikke bare ligge i senga og la tankene fare.

Jeg tror ikke det å redusere IQ er så enkelt ved uskadelige midler, det eneste jeg vet som kan hjelpe deg med dette er store mengder løsemidler, og vil nok ikke anbefale det.

Men hvis du kan si noe mer om situasjonen din vil det være enklere å komme med forslag til hvordan du kan håndtere livet ditt.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er du? (et helt seriøst spørsmål, ingen spydigheter bak det).

Søk opp på internett hvordan andre har kommet seg ut av denne knipen. Om du er umyndig, hva synes foreldrene dine?

EDIT: Jeg tør ikke å påstå om hvorvidt du har høy eller lav IQ (umulig å bedømme utifra en slik post), men om du søker opp "Martin Ystenes" så er (eller kanskje var) han en leder for en slik 'forening' elns. for barn.

Endret av Flatlus
Lenke til kommentar

Hva med å finne en hobby hvor du møter og kommuniserer med folk du har muligheten til å åpne mer av den siden din mot? Det kan godt være at et par timer i uka med det gjør at du ikke blir like frustrert i samvær med de som har en annen.. tanke-disposisjon. :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Runder snart 20. Har vurdert høyere utdanning, men synes det blir bortkastet å bruke 5 år og utallige kroner på å lære meg noe jeg kan lære selv iløpet av et par timer. Et papir forblir et papir med mindre det helliggjøres...

Er fysisk sett i veldig god form, men samtidig notorisk lat.

Har vurdert Mensa, men det blir for "elitist" etter min mening, aka at folk ser ned på andre som er mindre smarte. aka bullshit.

Veldig interessert i fysikk, og der innen feltet string-teori, men blir for isolert hver gang jeg begynner å sette meg dypere inn i det stoffet.

Så tukler for det meste av tiden med programmering etc.

Tror egentlig det jeg trenger er å starte på nytt..

Postet av anonym: ddf4bbabf382f77eeae787108b9f033f

Lenke til kommentar

Skjønner helle ikke hvorfor du ikke bruker evnene dine til å ta høyere utdanning. Hvis du er interessert i fysikk kan du jo gå fysikk eller andre teoretiske fag. Tror ikke du kan lære deg alt man lærer på et masterstudie på noe timer... Og det er jo bare å lære seg mer enn det du trenger samtidig som du studerer.

For meg virker det heller som du har problemer med å stole på andre, kanskje dra til en psykolog for å få hjelp? Høy iQ er ikke et problem for de fleste, så rart det er et problem for deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skrivingen din er ikke så veldig overbevisende.

For å redusere IQen din kan du prøve å låse deg selv inn i et mørkt lite rom i 3 døgn. Så en gang en dokumentar om dette, og effekten var ganske merkbar. Forsøkspersonene fikk lavere IQ, hadde problemer med logikk, fikk dårligere hukommelse og ble veldig lett påvirket av andres tanker og meninger. Effekten er desverre ikke permanent, men behandlingen kan nok brukes flere ganger.

Endret av Må jeg?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Røyk 20 sigaretter om dagen, og drikk deg gjerne full 4-5 ganger i uka. Glem alt som heter matte og fysikk.

Du kan også teste å få noen til å binde deg fast på et bord med en flaske over hodet som slipper en dråpe hvert sekund.

Så ser du nok IQ`n rase.

Endret av Spritty
Lenke til kommentar

Hvis ikke dette er et troll...

Men vi lar tvilen komme deg tilgode og skal ta det helt seriøst.

Det er to mulige scenarier her.

1. Du har faktisk så høy iq som du påstår.

2. Du har vrangforestillinger med ledsagende paranoiditet, mulig prepsykostisk.

I begge tilfeller lider du og har det ikke bra. I begge tilfellene trenger du veiledning i form av sakkyndig bistand. Det er i det norske samfunn et sted der man får dette, nemlig i spesialisthelsetjenesten. Det er min sterkeste anbefaling at du tar kontakt med din fastlege på mandag.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Som tittelen sier.

Helst en metode som ikke har for mange bi-effekter.

Er ekstremt plaget av for høy iq, ser sammenhenger i alt, og det gjør livet mitt et levende helvete.

Alt var så utrolig mye bedre når jeg levde i uvitenhet..

Klarer ikke å stole på mennesker lenger, får ikke så mye ut av en samtale heller. Føles som om jeg snakker med en barnebok.. Alt for lett å lese.

Litt sånn som PUAs ikke klarer å ha normal konversasjon med damer? :)

Dette er litt sånn høna-eller-egget. Det er mulig du fikk forestillingene dine, fordi du var mistilpass, og ikke omvendt. Eller begge deler, og selvforsterkende.

Bare stol akkurat riktig mengde på mennesker ut ifra alternativene du til enhver tid har. Skaff deg riktig sett med teknikker som gjør at du kan weede ut de folka som vil dumpe deg for personligheten din, om du er ærlig med dem, og beholde de som du har mer felles med.

Lenke til kommentar

Ikke bare tror jeg det er en vrangforestilling du har om at du er en vanvittig smart person.

Du er avskyelig lat og andres meninger utgjør ingenting for deg.

Dersom du ikke er et troll synes jeg faktisk synd på deg, søk hjelp.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men før vi fortsetter her, kan ikke du ta en IQ test, og gi oss et bilde av resultatene som kan bekrefte at du faktisk har en "høy" IQ. Jeg selv ligger på 115, og det er gjennomsnittlig. Siden du har høy IQ da forventer jeg at du ligger over 130-140 IQ.

Lenke til kommentar

Jeg tok akkurat en IQ-test selv, og fikk vel omlag 130.

Edit: Ved tanke på ting man kan gjøre som eventulet kan bidra til å redusere IQ, så er vel boksing et alternativ? Det foreligger vel ganske god dokumentasjon på at et stort tap av hjerneceller (som følge av at man slår seg i hodet), kan føre til en permanent eller midlertidig reduksjon av intelligens-nivået. :laugh:

Endret av Langdon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...