Pug Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hei, jeg har et par Kinston HyperX minnebrikker, og i følge CPU-Z kjører minnet på 1333Mhz, og ikke 1600Mhz. Hvordan får jeg minnet til å kjøre på riktig frekvens? Jeg har et Asus P8Z68-V Pro hovedkort, og har overklokket prosessoren til 4,5Ghz. Er helt nybegynner når det kommer til overklokking, så jeg er usikker på hvor og hvilke instillinger jeg må forandre på i BIOS for å få minnebrikkene til å kjøre på 1600Mhz. Jeg har satt primary timings i BIOS til 9-9-9-27, men ikke rørt noen andre instillinger. Jeg brukte disse instillingene for å overklokke prosessoren, men er veldig usikker på hvordan jeg "Make sure to manually set DRAM voltage, timings, and frequency. Good luck.". Her er et skjermbilde av CPU-Z: Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Nå er ikke jeg veldig kjent med BIOSen på HK ditt, men normalt kan man justere dette manuelt i BIOSen. Mange RAM-brikker settes til 1333mhz automatisk, hvorfor vet jeg dog ikke. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Fant ut av det, måtte bare lete litt ekstra Fikk satt DRAM voltage til 1,65 også, som er spesifikasjonene til minnet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå