Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Skjermen på pc en fungerer ikke.

Anbefalte innlegg

Hei :)

Nå har det seg sånn at jeg har to datamaskiner og de begge er bærbare. Den ene datamaskinen fikk seg en smell i skjermen i stad og etter dette smellet så kommer det hare hvite streker og svarte flekker på skjermen. Det er en HP Pavilion Vd 6 det dreier seg om. Jeg lurer nå dermed på om det er noe jeg kan gjøre med skjermen eller om skjermen er ødelagt.

Eventuelt hvis det går an å reparere: hvem skal jeg la reparere den og omtrent hvor mye vil det koste?

- Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Mange innboforsikringer dekker slike tabber, så ville sjekket det først. Det enkleste er å la forhandler reparere, de har egne verksteder og vant med slike ting. Det er også endel private som driver med slikt.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg har innboforsikring på den, hvordan sjekker jeg det?

Jeg kjøpte den hos Elkjøp men jeg vet ikke om de har verksted men det burde de nesten hatt...

Er det noen som vet hvor mye det vil koste?

Er dypt takknemlig for alle som bidrar med svar!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Du trenger ikke på den, men om du elelr foreldrene dine har en innboforsikring som dekker slike tabber så dekkes den uansett. Det står i innboforsikringens vilkår.

Lenke til kommentar

Vi vet ingen nøyaktig pris, og det vet ikke de som jobber på Elkjøp heller. For å få prisoverslag på reparasjon må maskinen sendes til reparatør, som for Elkjøp sitt vedkommende nok dreier seg om Infocare (nærmeste verksted i forhold til butikkens beliggenhet).

Skaden du beskriver tilsvarer en sprekt/knust skjerm. Reparasjonskostnad vil isåfall omfatte ny skjerm, arbeid vedr. undersøkelse og bytte, samt porto. Du bør belage deg på rundt 1-2000 kr (halvveis kvalifisert gjetning) - mao typisk lavere enn innboforsikringens egenandel.

Reiseforsikring kan også være et alternativ, her har du også ofte noe lavere egenandel enn for innbo.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det avhenger jo også om det er ytterligere skader på f.eks innmat, om hengslene har overlevd osv. Det vil jo også være teknisk mulig å skaffe en lik brukt skjerm fra en annen kassert pc og få noen med peiling til å bytte dem om. Vår innboforsikring er god, og får dekket slike tabber uten egenandel. Prøvd, og funket. Kjenner ikke til hvordan slike skjermer byttes. Kan man bytte kun skjermen uten å åpne pc, eller må hele pc demonteres for å komme til.

Hører mange historier om folk som låner hverandres forsikringer, dvs lar andre ta det på sin innbo eller reiseforsikring. Skal ikke anbefale det men sier at jeg vet det gjøres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...