Gå til innhold

Er Netgear NAS til å anbefale? Kan fulle harddisker settes rett inn?

Anbefalte innlegg

Lurte på å kjøpe en NAS for å vise film og bilder på tv. Har nyere Samsung tv.

Kan man sette en disk med filmer inn i en slik boks? Eller må diskene formateres i boksen først, og så legge inn filmene etterpå.

Er dette vanskelig å få til? Er nemlig helt grønn på området.

Er denne bra? http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=656489

Eller eventuelt bare en WDlive 3T hvis det er plundrete med en Netgear-Nas.

Noen som har erfaring med Netgear?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaringer med den NASen, men har sett etter en ny NAS, da min nåværende snart er full.

Min intensjon med NASen er bl.a. det du er ute etter, altså koble den til en Samsung SMART-tv. Nå har jeg Synology-NAS som har meget bred filstøtte, hvor bl.a. mkv-filer med srt-filer er et must for min del.

Av hva jeg har funnet ut på produsentenes hjemmesider, foraer etc. så har de fleste NASer DLNA-støtte, men formatstøtten er veldig laber da noen ikke engang spiller divx-filer, og er veldig variabel kvalitet på de med srt-støtte. Ikke så rart da en NAS er et lagringsmedium egentlig - ikke en mediespiller selv om de nyere er blitt det.

Så mitt råd er Synology-NAS hvis du skal spille av filmer, musikk etc. på tven, uten tvil. De koster litt ekstra, men det får du lett igjen for mtp kanskje markedets mest intuitive menyer og funksjoner.

Netgear har i nyere oppdateringer fått støtte for DLNA og srt-filer på sine NASer, men er vist en god del bugs og problemer med det, da det er ganske nytt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Høres interessant ut.. Sjekket litt på nettet etter Synology-NAS, og det var jo en haug å velge mellom. Er alle like bra? Støysvake? Er det bare å kjøpe etter lommeboka, eller er det noen en bør holde seg unna.

Tenkte først på Netgear, pga mye tilbud på dem:)

Skal bruke den til film og musikk til Samsung-tv, ev. via BOXEE-box.

Ellers takk for tips..

Endret av rwaters
Lenke til kommentar

Synology har en del å velge mellom da de er en veldig stor aktør på NASer. De nye seriene fra Synology ville jeg foretrukket da de har fått noe mer RAM som benyttes til add-ons og programmer på NASen.

Er stor forskjell på ytelsen og dette henger godt sammen med pris. Om du ikke overfører fram og tilbake til NASen holder det lenge med budsjett-modellene. Litt avhengig av hvor mange disker du ønsker så ville jeg anbefalt disse: 1-bay: DS111, 2-bay: DS212j og 4-bay: DS411

Til info kan du sjekke ut menyene til Synology-NAS på følgende lenke.

EDIT: Når du har Boxee Box, så er jo det en mediaspiller med nettverksoverføring. Det vil da f.eks. være billigere å gå for en Netgear og streame filmene fra NAS gjennom Boxee Box til tv'en, da Boxee Box er den som vil ta hånd om formatene etc. Altså trenger du da ikke en NAS med DLNA-støtte ;)

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Har selv en eldre Synology DS207. Den er ikke støysvak. Vet ikke om dette er generellt slik, men det er jo en sammenheng med en liten boks og varme som må vekk.

For meg er det ikke noe problem, boksen er gjemt bort i kjelleren. Og det er jo mulig nettopp fordi det er en liten boks som er enkel å koble til.

Pris har med ytelse og kapasitet å gjøre. For husbruk trenger man ikke stille så høye krav til ytelse.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med min Netgear readynas duo. Du får SSH og roottilgang til den ved å laste opp patcher som Netgear har gjort tilgjengelig, og vips har du tilgang til en strippet Debianbasert distro. MiniDLNA fungerer også ypperlig til å streame media til SmartTV. Ellers så støtter den å hotswappe disker og rebuilder arrayet automatisk, noe jeg av erfaring vet at f. eks. Buffalo ikke har gjort tidligere på sine enheter. Sjekk ut www.readynas.com for mer informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...