oxox Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Trenger hjelp med hvordan jeg skal vaske min vinterjakke (fjellreven parka). har fått spy på den så lurer på hvordan jeg evt kan vaske jakken uten at den blir ødelagt. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hva står det på lappen? Se om den tåler sentrifugering. Jeg pleier på de litt utsatte jakkene ta den igjen, altså dra glidelåsen opp, da for at den skal få mindre juling Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Les vaskeanvisningen i jakken. Lenke til kommentar
oxox Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Var noen symboler som jeg ikke vet hva betyr. Lenke til kommentar
kynne Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 google det, så ser du forklaring. evt post bilde. Lenke til kommentar
Populært innlegg Macklemore Skrevet 4. februar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 4. februar 2012 Gi den til moren din 12 Lenke til kommentar
oxox Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Trenger fortsatt hjelp Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Se på symbolene på vaskelappen, og så sjekker du det opp mot dette bildet: 1 Lenke til kommentar
oxox Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Den tåler "Høyeste vanntemeperatur 40grade. Redusert mekaninsk behandling. Normal skylling. Skånsom/kort sentrifugering." ok... så hva gjør jeg, tips hint.(problemet er spy på utsiden av jakken) Endret 4. februar 2012 av oxox Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Spør moren din, er vel det beste alternativet. Hun kan gi langt mer detaljert forklaring. Lenke til kommentar
oxox Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) ! Endret 4. februar 2012 av oxox Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Gjør følgende. Sett gradene til 40, still inn sentrifugering til lavere tall. Eks. halvparten, 700 o/min. samt ta igjen jakka. Lenke til kommentar
oxox Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Gjør følgende. Sett gradene til 40, still inn sentrifugering til lavere tall. Eks. halvparten, 700 o/min. samt ta igjen jakka. Takk, men hvor mange minutter skal den stå på. også hva om jeg tar gradene lavere? vil være så forsiktig som mulig, er bare lukten jeg vil ha vækk. Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hvis du vil ha bort kun lukten og ikke selve spyet kan du jo spraye den med litt AXE. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Jeg ville da tro (hvis det er maskin av nyere type) at minuttene var inn-programmert på gradene. 40 grader skulle ikke ødelegge jakken. For å få bort alle spy rester bør du iallefall vaske den på 40 grader. Hvis det er lite spy så kan du jo bare vaske den for hånd, evt. spyle den i dusjen. Men lite hyggelig å gå rundt med spy rester i jakka da, uansett om man parfymerer den. Endret 4. februar 2012 av phpnuke Lenke til kommentar
oxox Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Tar å gjør som Phpnuke sa: "Gjør følgende. Sett gradene til 40, still inn sentrifugering til lavere tall. Eks. halvparten, 700 o/min. samt ta igjen jakka." Satse på jakken ikke krymper eller blir helt føcket. btw det er en slik jakke om det har noe betydning. http://www.navasport.no/plone/webshop/fjellreven/fjellreven-yupik-parka-navy/photo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Man trenger jo faen meg utdannelse for å vaske klær... Lenke til kommentar
oxox Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Man trenger jo faen meg utdannelse for å vaske klær... True story Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Man trenger jo faen meg utdannelse for å vaske klær... True story Feil, Det er nettopp slik det ikke burde være. Er det så vanskelig å operere en vaskemaskin? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det er ikke rakettvitenskap. Vask jakka på 40 grader = Ren, uskadet jakke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå