JohnsonJr Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg skal kjøpe nytt skjermkort snart, og lurer om dere har noen tips eller anbefalinger? PCen skal bare brukes til gaming, og budsjettet ligger på rundt 4 000kr. Maskinen skal ikke overklokkes. Jeg har kommet frem til GeForce Gtx 580 men jeg mistenker at det er overklokket. Kommer dette til å være et problem? Dette er Hovedkortet jeg bruker nå. Jeg er ganske sikker på at det har både PCI Express 2.0 og PCI Express 2.1, men ble litt usikker da jeg ikke så det på spesifications. Jeg lurer egentlig for det meste på om dere vet om noen bedre/kraftigere som er lurere å kjøpe i samme prisklassen? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 HD 7950 er det beste kjøpet til under 4000kr nå vet jeg ikke hvilken prosessor du har, det kan nok godt hende at den flaskehalser deg Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Litt i seneste laget å investere i NVIDIA GTX 580 nå. Det kan lønne seg å vente til mars/april og se hva NVIDIA kommer med og eventuelle prisjusteringer på AMD Radeon HD 7970. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg ville ventet til HD7970 kommer på lager, link: http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=7970 7970 er uten tvil det beste kortet på markedet i skrivende stund. Lenke til kommentar
Krei Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg skal kjøpe nytt skjermkort snart, og lurer om dere har noen tips eller anbefalinger? PCen skal bare brukes til gaming, og budsjettet ligger på rundt 4 000kr. Maskinen skal ikke overklokkes. Jeg har kommet frem til GeForce Gtx 580 men jeg mistenker at det er overklokket. Kommer dette til å være et problem? Dette er Hovedkortet jeg bruker nå. Jeg er ganske sikker på at det har både PCI Express 2.0 og PCI Express 2.1, men ble litt usikker da jeg ikke så det på spesifications. Jeg lurer egentlig for det meste på om dere vet om noen bedre/kraftigere som er lurere å kjøpe i samme prisklassen? Jepp, har du rundt 4 høvdinger å blåse på et skjermkort akkurat nå, så er det Radeon HD7970 som er det råeste alternativet. Det er også mer energieffektivt, og avgir dermed mindre varme/støy. Det er ingen vesentlige ulemper med fabrikkoverklokkede skjermkort. Skulle kortet bli ustabilt på frekvensene det er levert med, så har du uansett reklamasjonsrett og evt garanti. Nvidias "svar" på HD 7970 kommer iløpet av våren en gang. Lenke til kommentar
Krei Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 HD 7950 er det beste kjøpet til under 4000kr nå vet jeg ikke hvilken prosessor du har, det kan nok godt hende at den flaskehalser deg Godt poeng. Med det hovedkortet som ble linket så er det tydelig at cpu'en begynner å dra på årene, og bli en flaskehals i mange sammenhenger, sammen med et monsterkort som HD7970/7950/GTX580. Trådstarteren bør kanskje vurdere oppgradere til ny plattform, og da ville jeg helt klart ventet til April, og kjøpt nytt LGA1155HK og en Core i5-3570K. Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 HD 7970 er fristende, men jeg tror ikke hovedkortet mitt har PCI Express 2.0 inngang passer ikke skjermkortet. Og om jeg først skal bytte ut skjermkortet må jeg også bytte ut CPUen min. Med andre ord blir dette litt mer enn 4 000kr. Jeg kan høre i vennekretsen om de har noe av de delene til overs, så jeg ikke trenger og betale full pris. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 HD 7950 er det beste kjøpet til under 4000kr nå vet jeg ikke hvilken prosessor du har, det kan nok godt hende at den flaskehalser deg Godt poeng. Med det hovedkortet som ble linket så er det tydelig at cpu'en begynner å dra på årene, og bli en flaskehals i mange sammenhenger, sammen med et monsterkort som HD7970/7950/GTX580. Trådstarteren bør kanskje vurdere oppgradere til ny plattform, og da ville jeg helt klart ventet til April, og kjøpt nytt LGA1155HK og en Core i5-3570K. ivy bridge er jo ikke den alt for store oppgraderingen fra sandy bridge da, men hvis TS vil gidder å vente så... HD 7970 er fristende, men jeg tror ikke hovedkortet mitt har PCI Express 2.0 inngang passer ikke skjermkortet. Og om jeg først skal bytte ut skjermkortet må jeg også bytte ut CPUen min. skjermkortet kjører for fullt på PCIe 2.0, ganske greit på PCIe 1.0 også, du trenger ikke PCIe 3.0 før du kjører 3-4 skjermkort... Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) HD 7950 er det beste kjøpet til under 4000kr nå vet jeg ikke hvilken prosessor du har, det kan nok godt hende at den flaskehalser deg Godt poeng. Med det hovedkortet som ble linket så er det tydelig at cpu'en begynner å dra på årene, og bli en flaskehals i mange sammenhenger, sammen med et monsterkort som HD7970/7950/GTX580. Trådstarteren bør kanskje vurdere oppgradere til ny plattform, og da ville jeg helt klart ventet til April, og kjøpt nytt LGA1155HK og en Core i5-3570K. Dette er helt sant, og du har et godt poeng. Jeg kan sikkert spare litt lenger. Endret 4. februar 2012 av JohnsonJr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå