*F* Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Hei! For et par dager siden hadde jeg parkert på en parkeringsplass, og da jeg startet bilen ogken kjørte jeg fremover å "krasjet" i snøfonna som var 10-15cm fremfor meg, om dette er relatert til problemet vet jeg ikke, da det var et ganske mykt krasj i lav fart, ingen synlige skader. Uansett, jeg bremset i det jeg "krasjet" å håndbrekk lampa begynte å lyse/blinke. Løste dette med å slå bilen av og på. Siden har denne lampa begynt å blinke (å pipe) om jeg bremser, gjerne om jeg bråbremser. Noen ide om hva det kan være? Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Håndbrekklampen har på mange biler to funksjoner. Varsle om at brekket står på, og varsle ved feil på bremsesystemet. Nyere biler har som regel egne indikatorer og display for div feil, men tidligere var det stort sett bare én lampe for bremser. Det har mest sannsynlig blitt dårlig kontakt en plass. Feks pluggen til bremseklossvarsling eller ABS sensor. Det kan også være at du har lite bremseveske eller at det er en feil på bremsekraftforsterker. Du burde få sjekket bremsene dine. Håndbrekket på Passat 3B (og de fleste andre tyske biler) er ingen trøst dersom pedalen plutselig svikter Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 kan også bety slitte håndbrekksko Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå