Gå til innhold

Hva er det med profilerte kriminelle og lusekofter?

Gavekort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mener å ha lest en gang at det er et advokat-triks.

det går vel antagelig ut på at lusekoften ses på som rot-norsk, som dermed er tenkt å lede til en assosiasjon med gode norske verdier.

alså at, tiltalte på tross av et og annet feiltrinn her i livet, egentlig har de samme verdiene som deg og meg.

Lenke til kommentar

Tror ikke det, underbevistheten er en snodig greie. ta for eksempel reklame:

selv om alle vet at reklame prøver å "lure" en, og de fleste mener at "reklame funger ikke på meg" er det vel liten tvil om at reklame funger.

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar

Men så har du min bevisthet/underbevisthet som sier at det ser tåpelig ut. Hadde jeg vært jury så hadde underbevistheten min heller vært negativ enn positiv for siktede.

og der mistenker jeg at vi har et klassisk eksempel av "reklame funger ikke på meg"

Lenke til kommentar

selv om alle vet at reklame prøver å "lure" en, og de fleste mener at "reklame funger ikke på meg" er det vel liten tvil om at reklame funger.

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en slik "half-zip"-variant som han nederste har? Den var ganske kul.

tumblr_lojul1hoB91qgzuxc.jpg

Men fra spøk til pistasj-is så kan det vel hende at Toska bare likte genseren, og så har andre diltet etter.

Lenke til kommentar

Men så har du min bevisthet/underbevisthet som sier at det ser tåpelig ut. Hadde jeg vært jury så hadde underbevistheten min heller vært negativ enn positiv for siktede.

og der mistenker jeg at vi har et klassisk eksempel av "reklame funger ikke på meg"

Det er ikke sammenlignbart. Reklame sørger for at du vet om produktet, og ikke om du viser sympati til produktet.

"Hvorfor er det alltid slik at profilerte kriminelle sitter i lusekofte under rettsaken?"

Skjønner ikke helt. Utgjør to personer, 70-80% av alle profilerte kriminelle? Skjønner kanskje hva du mener, de vil vise at de er norske.

Nå er ikke tråden min så fryktelig seriøs at det gjør noe, men om du klart ser et spor så fortjener det oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...