-ɐMoԀ- Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Jeg har idag en DreamBox DM500HD uten at jeg er direkte inponert over de mulighetene den har. Tanken min er at jeg kunne da fikse noe selv Requirements: Dual Core eller mer HDD/SSD 4GB med ram eller mer 2 DVB-S2 tunere eller mer HDMI Skjermkort XBMC media center Gigabit lan CCCam* Wifi Display** Tilnærmet lydløs En plass man kan putte inn abn.kort (plass til "cam modul") *Trenger vi ikke snakke om da det er mindre pop på dette forumet. **Trenger nødvendigvis ikke, men kjekt og ha. OS er jeg ikke helt sikkerpå enda, jeg kjenner linux litt så det skal gå. Har dere noe forslag til hvordan jeg skal få til denne builden? Kabinetett bør da være feks. HTPC, Mini-Itx eller Nano-itx Kom gjerne med forslag til deler Lenke til kommentar
qtek Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Du kan se nærmere her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1407373 for valg av komponenter, har akkurat satt sammen en maskin med de komponentene og det fungerer perfekt. Når det gjelder valg av media senter software så ville jeg ikke valgt XBMC fordi støtten for TV og PVR funksjoner er enda meget sparsom. Kjører selv Mediaportal og er er meget fornøyd med det. Hvis du skal bruke Softcam så trenger du vel ikke noe plass til CAM modul men du trenger en kortleser, den fra Norsk Tipping fungerer meget bra, da snakker vi ikke noe mer om det temaet Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Takker for svar. Mediaportal har jeg vært borti for mange år siden (analog tv), skal se hva den har og tilby nå i disse dager Haha Norsk tipping faktisk lol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå