Malmern Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Oppdatert førsteposten. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 1) De minnebrikkene dine vil nok kollidere med prosessorkjøleren. Bytt heller til XMS3 eller Vengeance Low Profile. 2) Trenger du en AX PSU? En HX er god kvalitet og koster litt mindre. -Deluze Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 1. Greit nok. 2. Tenkte jeg skulle kjøpe en PSU som jeg kan ha ca. 5-6 år. (Dvs. den pcen jeg skal bygge nå pluss neste.) Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Det kan du også med en HX vil jeg påstå. HX er en high end PSU, AX er ekstremt. -Deluze Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 Sjekka nå, koster 200,- mindre, tror det skal gå greit, har spart mye på å endre nesten alt det andre dere sa. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Fikk du kjøpt den før 23:59? Ellers blir Storm Trooper kabinettet 50 % dyrere.. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Nei, som jeg sa i en tidligere post, jeg kommer ikke til å kjøpe pc før april - mai, eller noe rundt der. ^^ Lenke til kommentar
SLi Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Ikke noe vits i å sjekke komponenter nå da... Alltid fint å være oppdatert, men teknologien utvikler seg veldig kjapt. Endret 6. februar 2012 av SLi 2 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Greit nok, men tviler på at det blir noen "kvantehopp" innen mai. F.eks at det neppe kommer skjermkort som er ekstremt mye bedre enn 7970, og bedre enn i5 trenger jeg vel ikke. Mulig at det har kommet noen ny kabinetter, hovedkort osv., men tror ikke det er noe problem å planlegge litt fremover i tid, så lenge det er snakk om 3-4 mnd. Edit: Kanskje 7990 har kommet innen mai, men tviler sterkt på at jeg gidder å skaffe det istedet viss det skulle ha kommet innen mai. Endret 6. februar 2012 av malmern Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Greit nok, men tviler på at det blir noen "kvantehopp" innen mai. F.eks at det neppe kommer skjermkort som er ekstremt mye bedre enn 7970, og bedre enn i5 trenger jeg vel ikke. Mulig at det har kommet noen ny kabinetter, hovedkort osv., men tror ikke det er noe problem å planlegge litt fremover i tid, så lenge det er snakk om 3-4 mnd. Edit: Kanskje 7990 har kommet innen mai, men tviler sterkt på at jeg gidder å skaffe det istedet viss det skulle ha kommet innen mai. i5 3570K har kommet iløpet av april Endret 6. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2012 Greit nok, men tviler på at det blir noen "kvantehopp" innen mai. F.eks at det neppe kommer skjermkort som er ekstremt mye bedre enn 7970, og bedre enn i5 trenger jeg vel ikke. Mulig at det har kommet noen ny kabinetter, hovedkort osv., men tror ikke det er noe problem å planlegge litt fremover i tid, så lenge det er snakk om 3-4 mnd. Edit: Kanskje 7990 har kommet innen mai, men tviler sterkt på at jeg gidder å skaffe det istedet viss det skulle ha kommet innen mai. i5 3570K har kommet iløpet av april Ok. Har uansett "Handleliste" på komplett, så bare gjør noen småforandringer på den når noe nytt og spennende kommer som passer. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Det som sannsynligvis kommer til å skje innen mai er n skjermkort fra Nvidia, samt lansering av Ivy Bridge (som olestokk nevner). Noen store forskjeller på Sandy og Ivy skal det ikke bli, men hva Nvidia kommer med er vanskelig å si noe om. Uansett er du nødt til å gå igjennom hele handlelista når du skal kjøpe i april/mai, da om det ikke nødvendigvis har kommet så mye nytt, så har priser endret seg. -Deluze Lenke til kommentar
Fanboi Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 (endret) Greit nok, men tviler på at det blir noen "kvantehopp" innen mai. F.eks at det neppe kommer skjermkort som er ekstremt mye bedre enn 7970, og bedre enn i5 trenger jeg vel ikke. Mulig at det har kommet noen ny kabinetter, hovedkort osv., men tror ikke det er noe problem å planlegge litt fremover i tid, så lenge det er snakk om 3-4 mnd. Edit: Kanskje 7990 har kommet innen mai, men tviler sterkt på at jeg gidder å skaffe det istedet viss det skulle ha kommet innen mai. Tror det er gode sjanser for at du kan få både kepler og ivy bridge(som nevnt over) i mai, og det hevdes at nvidias kepler blir endel raskere og har tenkt å undercutte AMD på pris selv med bedre ytelse. Mer ønsketenkning er at piledriver APU med CFX(IGP+hd7**0, kanskje til og med asymmetrisk) blir et prisgunstig alternativ til tradisjonell intel cpu + grafikkort gaming setup, dersom de makter å få det til å fungere tilfredsstillende. Det blir ihvertfall en spennende vår/sommer:) Endret 6. februar 2012 av Fanboi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå