Gå til innhold

Selvbygg PC

Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt lenge på selvbygg av PC. Jeg sitter mye på nettet, men har også lyst til å kunne spille spill fra Empire Total War serien. Totalen ble på rundt 12 000 kr, synes det er litt mye. Noen som har noen ideer på hva som kan gjøres billigere, uten at det går for mye utover ytelsen?/ Noe bedre til ca. samme pris?

HK: Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ 979 kr

CPU: AMD FX-8150 8-Core Processor 2000 kr

RAM: Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 8GB x 2 1078 kr

SSD: Corsair SSD Force Series 3, 120GB 2.5" 1190 kr

HD: Western Digital Caviar® Blue 500GB x 2 1350 kr

GPU: MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX 1179 kr

PSU: Chieftec Nitro Series BPS-550C 550W PSU 739 kr

Corsair Carbide 500R Midi Tower Sort 775 kr

ASUS BW-12B1LT, Blu-Ray Writer 1190 kr

BenQ 24" LED GL2450HM 1795 kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en spesiell grunn til at du har valgt en BluRay Writer? virker unødvendig hvis du ikke absolutt trenger det.

Noe som dreper deg litt er HDDene pga flommen, men er billigere å kjøpe en disk på 1TB vil nok ikke merke så mye der uansett siden du har SSD som systemdisk, https://prisguiden.no/produkt/western-digital-caviar-green-1-tb-64-mb-cache-118899

jeg ville nok også gått for 8GB minne istedefor,

Endret av amundfosho
Lenke til kommentar

1) Bytt til Intel i5-2500K og et brikkesett som passer (P67 eller Z68). Da får du mer ytelse til om lag den samme prisen/litt billigere

2) Du trenger ikke 16 GB minne, velg 4 GB minne til om lag 300,- (Corsair XMS3 eller Kingston HyperX f. eks.)

3) Corsair benytter seg av SandForce kontroller som det har vært en del krøll med. Velg heller Crucial m4, Samsung 830, eller Intel 320.

4) Ikke kjøp mer HDD enn hva som er helt nødvendig. Prisene er veldige høye for tiden, og med mindre du må ha 2x500GB ville jeg ha nøyet meg med én.

5) Er BluRay nødvendig?

-Deluze

Edit: olestokk vant! Gratulerer! :fun:

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...