Beltykahn Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Jeg har en harddisk på 250gb, og har ingen mulighet til å se på filene på min harddisk når jeg plugger den i pc-en. Den ønsker bare å formatere om harddisken, men jegMÅha en god del av de filene som ligger på denne harddisken. Dette skjedde nettopp for et par dager siden, og har brukt den flere ganger iløpet av alle ukene jeg har eid den. ca 8 Gb av harddisken er formatert slik at den skal kunne fungere mot xboxen min, er det som er problemet? Men finnes det noen enkle løsninger som gjør at jeg slipper å formatere om harddisken og miste alt? Kanskje noen programmer som kan redde filene mine? Trenger hjelp her!! Mvh Bjørn Endret 4. februar 2012 av Beltykahn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Sjekk status i Diskbehandling (se min signatur). Legg ut et bilde. Lenke til kommentar
Beltykahn Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Sjekk status i Diskbehandling (se min signatur). Legg ut et bilde. E: er den eksterne harddisken Endret 4. februar 2012 av Beltykahn Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Sjekk status i Diskbehandling (se min signatur). Legg ut et bilde. E: er den eksterne harddisken Er disken din E: så er den fullstendig TOM. Du har formatert bort alle filer på den disken. Endret 4. februar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Beltykahn Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Sjekk status i Diskbehandling (se min signatur). Legg ut et bilde. E: er den eksterne harddisken Er disken din E: så er den fullstendig TOM. Du har formatert bort alle filer på den disken. Men hvordan kan de ha skjedd, har ikke trykket på noe som helst.... fungerte for et par dager siden akkurat som vanlig.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Er disken din E: så er den fullstendig TOM. Du har formatert bort alle filer på den disken. BS. Den rapporter ingen filer, men de er der. Ikke være redd for det. Har du en annen usb kabel du kan prøve med? Eventuelt flytte den til en usb kanal som den er helt alene på.. Hvilket merke er denne disken? kanskje dette.. http://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm Lenke til kommentar
Beltykahn Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) Er disken din E: så er den fullstendig TOM. Du har formatert bort alle filer på den disken. BS. Den rapporter ingen filer, men de er der. Ikke være redd for det. Har du en annen usb kabel du kan prøve med? Eventuelt flytte den til en usb kanal som den er helt alene på.. Hvilket merke er denne disken? kanskje dette.. http://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm Har prøvd med tre forskjellige usb kabler.. Den heter LACIE Rikiki 250 Gb. Endret 4. februar 2012 av Beltykahn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Da tror jeg du bare skal prøve det programmet å se hvor mange filer du får berget ut, så er det bare å formatere den som fat32 om xbox'n skal lese den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Kan også prøve Testdisk, den vil gjenopprette partisjonen, hvis mulig. Ta en titt på MBRlister, se min signatur. PS: vi får slike innlegg omtrent en gang i uka, om en eksterndisk som sluttet å fungere og filer som må reddes. Det er viktig å lære seg at man aldri må lagre viktige filer kun på en eksterndisk. Eksterndisker er notorisk upålitelige. Viktige filer må man lagre flere steder (backup). Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Ta en titt på MBRlister, se min signatur. Det fungerer helt fett til du en gang endrer signatur og noen googler de gamle postene dine... Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Anbefaler å prøve Testdisk (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk) før noe annet. Har reddet partisjoner for meg utallige ganger. Bruk for all del ikke program for fil-recovery først. Noen av de er virkelig dårlige og ødelegger sjansen til reparasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Anbefaler å prøve Testdisk (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk) før noe annet. Har reddet partisjoner for meg utallige ganger. Bruk for all del ikke program for fil-recovery først. Noen av de er virkelig dårlige og ødelegger sjansen til reparasjon. Hvilke programmer er det? Lenke til kommentar
Beltykahn Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Tusen Takk for hjelpen folkens Alt fungerer som det skal. Brukte dette recovery programmet http://www.easeus.com/product.htm Og har fått formatert slik at alt er bra. Mvh Bjørn Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Spørsmålet jeg har er om du har lært til neste gang? Tenker da på skikkelig backup, er ikke sikkert du har like mye flaks neste gang. Lenke til kommentar
Beltykahn Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Spørsmålet jeg har er om du har lært til neste gang? Tenker da på skikkelig backup, er ikke sikkert du har like mye flaks neste gang. Skal ta med meg denne erfaringen og prøve å lagre viktig info et annet sted.. Noen tips? Endret 5. februar 2012 av Beltykahn Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ikke bare lagre ett annet sted, men lærdommen er flere steder. Ordtaket å ha eggene dine i flere kurver gjelder spesielt med familiebilder, blant annet vil du ha disse ett annet sted enn hjemmet ditt også (Hos foreldre eller andre som bor lengere unna) Du må også teste at backupen fungerer også, ellers er den... vell meningsløs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå