the_man_v.k Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 skulle hatt et lydkort, men jeg lurer på om jeg kan bruke den på den men kan ikke bruke 1 x PCI Express 2.0 x1 for skjermkorte står i veien så kan jeg bruke den i noe av de andre???????????? er det lydkorte noe bra Lenke til kommentar
olemann3 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hei! Bruker den her lille dingsen som lydkort. Vannvittig bra lyd i dem http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=614574 men om du skal ha nytt lydkort så velg Creative! Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Eller ikke. Creative bryr seg ikke om kundene sine. Lenke til kommentar
777fan Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Creative er kjent for å ha problemer med sine drivere. Jeg ville heller anbefalt ASUS, og aldri sett på noe slikt som det han i posten over viser til. Du kan utfra dingsen si at den ikke vil deg GOD lyd. Hva er budsjettet? EDIT:Glemte å spørre: Hva slags anlegg/hodetelefon bruker du? Et godt lydanlegg er en must for å utnytte lydkortet fullt, et godt lydkort alene vil ikke være godt nok. Endret 3. februar 2012 av Genius-Boy Lenke til kommentar
olemann3 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Creative er kjent for å ha problemer med sine drivere. Jeg ville heller anbefalt ASUS, og aldri sett på noe slikt som det han i posten over viser til. Du kan utfra dingsen si at den ikke vil deg GOD lyd. Hva er budsjettet? EDIT:Glemte å spørre: Hva slags anlegg/hodetelefon bruker du? Et godt lydanlegg er en must for å utnytte lydkortet fullt, et godt lydkort alene vil ikke være godt nok. Den dingsen der gir god lyd Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) For det første, trenger du virkelig et dedikert lydkort? Det er lite poeng i å bruke penger på noe slikt om ikke resten av utstyret står i stil. For the andre, hva skal du primært bruke lydkortet til? Det er stor forskjell på et gaming-kort og et beregnet på musikk og/eller film. Det er som sagt stor forskjell på hva de forskjellige lydkortene er gode på. Asus-kortene har en glimrende DAC de fleste Creative-kort ikke kommer i nærheten av når det kommer til avspilling av musikk og film, men dette hjelper fint lite om man igjen plugger det i en billig forsterker via s/PDIF... Jeg kjører Xonar DX i stue-pc'n min, koblet analogt til et relativt greit anlegg, og det er forskjell på det og lyden fra hovedkortet. Samtidig var det tilnærmet poengløst å ha det i spill-pc'n, all den tid det var koblet til en stakkarslig forsterker og en par rimelige hodetelefoner. Det var rett og slett ingen forskjell. Den dingsen der gir god lyd Definér god lyd. Hva er den dingsen der koblet tl, for eksempel? Endret 4. februar 2012 av Tan28 Lenke til kommentar
olemann3 Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Den kobles til med USB. God lyd er når du får full bass, full og god lyd. Men har tenkt på et bedre lydkort senere. Og jeg merke stor forskjell med det interne enn det jeg har nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå