Gå til innhold

Trenger sårt hjelp fra VDSL brukere!


Anbefalte innlegg

Valgte å bruke modemet som ruter og kjøre en switch ved siden av på det som kobles til med kabel. Eneste jeg skulle hatt gjort var å kun aktivere gigabit-utgangen, sånn atjeg kunne koblet switchen min til den kontakten.. Helst uten å slette ngt sine originalinnstillinger ogmed minst mulig tukling :p

 

Takk for svaret btw :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Valgte å bruke modemet som ruter og kjøre en switch ved siden av på det som kobles til med kabel. Eneste jeg skulle hatt gjort var å kun aktivere gigabit-utgangen, sånn atjeg kunne koblet switchen min til den kontakten.. Helst uten å slette ngt sine originalinnstillinger ogmed minst mulig tukling tongue.gif

 

Takk for svaret btw smile.gif

 

Knall! Godt å høre at det funker! Dog det jeg nå mistenker er at du kjører "router-funksjon" både på modem, samt i egen hjemme-router. Meg bekjent kan man da fort støte på problemer med NAT'ing som prøver holde styr på flere nettverk i nettverk.

 

Løsningen for min del ble (hvertfall foreløpig) å lage en egen superbruker i Thomson modemet og bridge denne. På den måten beholder NGT sine brukere(så de har kontakt med modemet for troubleshooting eller oppgraderinger etc). MS delay er nå selvsagt "borte" - men jeg lurer på om jeg faktisk har fått bort delayet eller bare usynliggjort det? Vurderer å sette modem tilbake i routermodus og bytte alt av kabling for å se om det er her feilen kan ligge.

 

Linjen har uansett fungerte 100% stabilt selv om jeg "bare" får 37/10 på min 40/20 linje(dog med fastpathprofiler begge veier) og MS tider er veldig gode; 4-5ms ping til nix.no vg.no etc og 26 stabilt i wow. Må bare si meg storfornøyd med både "tjenesten", men også KS som har gitt knallgod hjelp. Som med alle kundeservicer dog, så er det mennesker som står bak. Noen ganger treffer man feil, andre ganger rett - og opplevelsene blir ofte deretter :) Likevel må jeg si at jeg utelukkende har støtt på proffe folk hos NGT, som tidlig har kunnet innse at de må eskalere saker til noen med enda tyngre kompetanse. Nettopp dette har vært en enorm lettelse over Canal Digitals KS hvor ingen av mine mange TLF er blitt besvart av noen med selv basic IT kunnskaper og heller ikke hatt anledning til å eskalere utover å "logge en sak" som aldri ble fulgt opp.

 

Ifht. ventetid så opplevde jeg kun én gang (dårlig time't; midt i lunsjtiden) over 5 min - men da fikk jeg også en advarsel om at jeg var nummer xx i kø men at de gjerne ringte meg opp igjen når det var min tur, noe som funket utmerket.

Endret av euph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...