Gå til innhold

Har bestilt noe på nett, skal hente det på postoppkrav, men...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke råd til det allikevel. Hva gjør jeg nå? Kan jeg gå ned på postkontoret og sende det tilbake uten å måtte betale de tusenlappene varen koster? Eller må man betale hele beløpet for varen og deretter får man sende det tilbake igjen?

Hvor har du bestilt fra? Vanligvis når det gjelder slike pakker trenger du kun å betale retur frakten tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt fra Sanabona. En dehydrator. Håper det er tilfellet her også det du sier der.

Ved all retur skal det sendes epost til [email protected] med en detaljert beskrivelse på hvorfor du ønsker å returnere varen. Står det på nettsiden deres.

 

http://www.sanabona.no/infosenter/90-angrerett-retur-og-reklamasjon

 

Det jeg anbefaler deg å gjøre når du kommer til posthuset er å fortelle de at du vil sende pakken i retur, trur det skal gå ganske så flott :) Du betaler retur.

Lenke til kommentar

Må jeg da fylle ut dette angrerettskjema tro? Er det normalt at firmaet krever en detaljert beskrivelse? Har ikke så veldig lyst fortelle dem at jeg har dårlig råd liksom.. :S Tusen takk for informativt svar og hjelp! :)

Endret av andersen91
Lenke til kommentar

Bruk av angrerett krever ingen annen begrunnelse ut over "Jeg benytter meg av angreretten.".

 

Se http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html for hele angrerettloven, spesielt §11 og §13.

 

Se http://www.signform.no/dss/statlige-blanketter?view=forms&id=12 for angrerettskjemaer. Det er IKKE et krav at du bruker et slikt skjema i meldingen til selger.

Endret av what_no2000
Lenke til kommentar

Du trenger ikke oppgi grunn for å benytte deg av angreretten, og du må heller ikke fylle ut skjemaet. :)

 

Bare gi beskjed til firmaet innen fristen (14 dager etter at varen er mottatt), via telefon, e-post eller lignende, om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke oppgi grunn for å benytte deg av angreretten, og du må heller ikke fylle ut skjemaet. :)

 

Bare gi beskjed til firmaet innen fristen (14 dager etter at varen er mottatt), via telefon, e-post eller lignende, om at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Det er også kjekt å huske på at dette løper først når forbrukeren faktisk har hentet pakken. Dersom den ikke hentes, har du fortsatt angrefristen i behold. Men ja, send mail til de du kjøpte den hos, si "jeg vil benytte meg av angrefristen", dra ned på posten og be de sende den i retur, og så ber du butikken sende deg regning på frakten (for den må du betale, begge veier).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...