andersen91 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har ikke råd til det allikevel. Hva gjør jeg nå? Kan jeg gå ned på postkontoret og sende det tilbake uten å måtte betale de tusenlappene varen koster? Eller må man betale hele beløpet for varen og deretter får man sende det tilbake igjen? Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har ikke råd til det allikevel. Hva gjør jeg nå? Kan jeg gå ned på postkontoret og sende det tilbake uten å måtte betale de tusenlappene varen koster? Eller må man betale hele beløpet for varen og deretter får man sende det tilbake igjen? Hvor har du bestilt fra? Vanligvis når det gjelder slike pakker trenger du kun å betale retur frakten tilbake. Lenke til kommentar
andersen91 Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har bestilt fra Sanabona. En dehydrator. Håper det er tilfellet her også det du sier der. Lenke til kommentar
laksekongen Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har bestilt fra Sanabona. En dehydrator. Håper det er tilfellet her også det du sier der. Ved all retur skal det sendes epost til [email protected] med en detaljert beskrivelse på hvorfor du ønsker å returnere varen. Står det på nettsiden deres. http://www.sanabona.no/infosenter/90-angrerett-retur-og-reklamasjon Det jeg anbefaler deg å gjøre når du kommer til posthuset er å fortelle de at du vil sende pakken i retur, trur det skal gå ganske så flott Du betaler retur. Lenke til kommentar
andersen91 Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Må jeg da fylle ut dette angrerettskjema tro? Er det normalt at firmaet krever en detaljert beskrivelse? Har ikke så veldig lyst fortelle dem at jeg har dårlig råd liksom.. :S Tusen takk for informativt svar og hjelp! Endret 3. februar 2012 av andersen91 Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Bruk av angrerett krever ingen annen begrunnelse ut over "Jeg benytter meg av angreretten.". Se http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html for hele angrerettloven, spesielt §11 og §13. Se http://www.signform.no/dss/statlige-blanketter?view=forms&id=12 for angrerettskjemaer. Det er IKKE et krav at du bruker et slikt skjema i meldingen til selger. Endret 3. februar 2012 av what_no2000 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Du trenger ikke oppgi grunn for å benytte deg av angreretten, og du må heller ikke fylle ut skjemaet. Bare gi beskjed til firmaet innen fristen (14 dager etter at varen er mottatt), via telefon, e-post eller lignende, om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Du trenger ikke oppgi grunn for å benytte deg av angreretten, og du må heller ikke fylle ut skjemaet. Bare gi beskjed til firmaet innen fristen (14 dager etter at varen er mottatt), via telefon, e-post eller lignende, om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Det er også kjekt å huske på at dette løper først når forbrukeren faktisk har hentet pakken. Dersom den ikke hentes, har du fortsatt angrefristen i behold. Men ja, send mail til de du kjøpte den hos, si "jeg vil benytte meg av angrefristen", dra ned på posten og be de sende den i retur, og så ber du butikken sende deg regning på frakten (for den må du betale, begge veier). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå