Olgadolga Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Satt å så på en youtube-video ( ) hvor en fitness-ekspert snakket om at 20 minutter med intervall-trening var mer enn nok, og 3-4 ganger i uken om man skulle forbrenne fett effektivt. Han sier man kan ha intervalltreninger hvor man har 30 sekund med full power og 1 1/2 minutt med pause/rolig. Han anbefalte også å starte rolig de første 5 minuttene og avslutte rolig de siste 5 minuttene. Men er 20 minutt NOK hvis man kjører intervalltrening og er på slankern? Syntes 20 minutt hørtes lite ut selv om jeg mest sannsynlig kommer til å være utkjørt etter de 20 minuttene. Hva mener dere? Bør man holde cardio-treningen kort og intenst eller langt (1-2 timer) med middels power? Spør dere da jeg er veldig grønn på dette området! Takk på forhånd! Endret 3. februar 2012 av Olgadolga Lenke til kommentar
liquorice Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Du kommer jo til å være helt utslitt etter en 30minutter med cardio uansett. Å satse på 1-2 timer med trening på den måten er ikke sunt. Om du skal trene utholdenhet kan det funke, men ikke intervaller. Da holder det med 20-30min av gangen Lenke til kommentar
negnirty Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Har du prøvd det? 20 minutter er faktisk veldig mye med intervallcardio... Husker fortsatt med gru første gangen jeg prøvde det, hehe. Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Ja vet at 20 minutt med intervalltrening er mye og at jeg neppe greier å fullføre det helt uten å ta ekstra pauser, men det jeg lurte på var om det var bedre med 20 minutt intervall enn 1-2 timer med rolig/middels jogging f.eks. Lenke til kommentar
negnirty Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Min erfaring er at 20min intervalltrening er langt mer effektivt enn en time jogging. Men da må du altså gi MAKS i intervallene også, da Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Min erfaring er at 20min intervalltrening er langt mer effektivt enn en time jogging. Men da må du altså gi MAKS i intervallene også, da Allright! Var det jeg ville høre Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Intervaller er bedre enn langkjøring. Du kommer raskere i bedre form, slik at du vil være i stand til å løpe lenger og fortere etter hvert. Lungene klarer å ta opp mer oksygen per tid, slik at du vil forbrenne mer fett også når du trener styrke. Når du løper med moderat hastighet i en time, så forbrenner du mer energi akkurat der og da, men etter at du har trent intervaller vil kroppen fortsette å forbrenne energi i lang tid etterpå. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Kroppen vil forbrenne mer energi uansett om du trener kardio eller styrke. Etter en tung styrkeøkt må kroppen reparere seg selv, det gjelder også når du sover, da vil den øke forbrenningen under reparasjonsprosessen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå