Gå til innhold

Beklager, men wtf?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å låne et begrep fra Olsenbanden-filmene: "Du er en oppblåst sprellemann!" (Om Bhatti, og de andre seigmennene).

 

De fleste med munntøyet i orden kan heldigvis høvle ned det meste av alle de flåsete kommentarene disse møkkamennene måtte servere, så de taler derfor for døve ører.

Endret av droidy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er vel hans største forbrytelse (I denne saken) at han sier sin mening rett ut.

 

Jupp. Bhatti er muslim og har meninger i tråd med Islam og Koranen.

 

Det er sikkert mulig å være for den norske okkupasjonen i Afghanistan og fremdeles være muslim. Men en "muslim" som sier at han ikke synes at Norge, og alle andre land, bør styres etter Guds retningslinjer, er ingen muslim. Hvis man oppriktig tror Koranen er Guds ord, at Muhammed er Guds profet, og at Islams lover er den beste måten å styre et samfunn på, finnes det ingen annen ærlig konklusjon.

 

(Jeg har lagt merke til før at svært mange mennesker i Vesten ikke tror på religion. Og da mener jeg ikke at de er ikke-religiøse. De tror rett og slett ikke at religiøse faktisk tror på religionen sin. Dermed blir de sjokkerte hver gang noen sier høyt hva religionen lærer, eller værre, handler i tråd med det de klart og tydelig har sagt at de tror.)

Endret av Ståle Nordlie
Lenke til kommentar

Han har i hvert fall lagt seg på en ryddigere linje enn han kjørte før. B-gjengen-imamer kommer ikke spesielt langt.

 

Uansett hvem han er, så har han et poeng. Vi har ingen grunn til å være nede i Afghanistan. Kanskje vi har bremsa amerikanerne et par meter og hjulpet til å rydde litt miner (som det sikkert er vi som har produsert), men vårt samarbeid, med disse kvalme skapimperialistene, viser til verden at Norge støtter folkemord, gjeldsslaveri og sweatshops.

 

 

 

Siden andre verdenskrig har de utført 70+ "intervensjoner", 50 statskupp og 30 bombinger.

 

 

 

Dødsfall i Irak

 

Koalisjonen: 4,799

 

Irakere: 105,052 - 1,033,000

 

 

 

Jeg står heller alene enn å ha venner som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja, jeg er ikke spesielt bekymret, muslimer i norge er kjenerelt veldig sekulære.

 

De fleste muslimer/arabere jeg møter er veldig hyggelig og liker norge og føler seg norske, de har ikke noe ønske om sharia. Og ja en del av dem spier til og med vinerpøser laget av svin, og spiser grandis så de er ekte nordmen for meg.

 

Takk takk takk! gir pluss til deg. :)

 

Og on topic, Bhatti og Mohyeldeen er, har vert, og kommer alltid til og være sprengt. de ødelegger så jævlig mye for andre og de klarer faen meg ikke å skjønne det. de skulle skamme seg, rett og slett. og om bhatti vil ha sharia kan han emigrere til varmere strøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med muslimer, som i de fleste dogmatiske organisasjoner, er at de ikke eier evne til å kritisere andre av samme organisasjon. Tildels fordi nesten alle muslimer, sekulære eller ikke, ser ut til å leve i en fantasi om at man må være lojal mot sine egne.

 

Muslimer er sekulære, inntil de opplever at noen kritiserer islam, da går de inn i full "vi mot dem"- modus.

 

Det er også veldig få eks-muslimer og deister som tør å ta avstand ifra islam. Dels fordi de VET hvor gale de andre muslimene er, og fordi de risikerer store sosiale sanksjoner fordi religionen gjennomsyrer hele kulturen deres, til og med den norske, hvor islam ikke bare tolereres, men hvor muslimer forskjellsbehandles og diskrimineres positivt, som en egen kaste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men spørsmålet er: Skal barn av innvandrere ha mindre ytrings- og meningsfrihet enn etniske nordmenn?

Nei, spørsmålet er: Har du som leser dette noen mulighet til å trakassere, fengsle og eventuelt avlive Bhatti, uten at din egen ytringsfrihet blir skadet, og uten at samfunnet og verden for deg blir vondere? Det er det rasjonelle spørsmålet.

 

Så lenge systemet tillater det, så er det helt greit at Bhatti får pes. Det jeg ikke liker, er at systemet ikke sørger for mer gjensidig frihet fra represalier fra omgivelsene. Det gjelder både fra statlig side, og fra voldsgjenger og arbeidsgiver. Ofte står disse to institusjonene steilt mot hverandre, mer frihet fra stat, gir mer frihet for Bhatti-jævler til å spre dritten sin med vold som konsekvens. Mindre frihet fra stat, betyr trakassering av alt fra Bhatti, til Jack-Erik Kjuus, til mennesker som skriver innlegg om mindre skatt i avisen (ekstra gjennomgåelse av likningen din, f.eks). Ytringsfrihet er et tomt ord. Alle ytringer har konsekvenser. Spm er bare hvilken grad.

Lenke til kommentar

Og når det er sagt, har Bhatti feil i det han siteres på? Svart/hvitt, ok, men er det direkte feil? Det er f.eks nok av RVer som ville vært enig med ham i dette:

 

- Norske soldater er terrorister som begår, og deltar i, overgrep mot blant annet muslimer i Afghanistan. De må også dele på all skyld i overgrep deres allierte begår i Afghanistan. Det norske folk må forstå at det er de som blir holdt som gisler som følge av regjeringens krigspolitikk.

 

Og enda mer treffende:

De aller fleste moskeer og islamske organisasjoner har sugerør i den norske statskasse og frykter at sugerøret vil tette seg om de sier noe som blir mislikt hos den norske stat(...)

 

Det er hyklersk å se at kritikere som påberoper å være for retten til å ta egne valg, er de samme som ønsker å kneble denne friheten for våre muslimske søstre. Verre er det å se selverklærte muslimske ledere, som har påtatt seg ansvaret til å representere muslimer, tier i niqab-debatten. De burde skamme seg, de stiller ikke opp for trengende døtre og søstre i islam.

 

Bhatti virker som en firkantet og prinsipiell person, som ser at prinsippene andre skyver foran seg er inkonsekvente. Slik inkonsekvens kan man finne overalt i samfunnets moral og den overflatiske sauelogikken folk er sauset inn i.

 

Når folk derfor ønsker å kneble Bhatti, så er spørsmålet da om man knebler RVere, krigsmotstandere, antifeminister i samme slengen? Og hvordan man ønsker å kneble. Setter diskusjon.no forum-medlemmene pris på en utvikling hvor folk skal kastes i fengsel for å kalle samfunnet for hyklersk fordi feminister ikke gir horer frihet til å selge sex på gata?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, spørsmålet er: Har du som leser dette noen mulighet til å trakassere, fengsle og eventuelt avlive Bhatti, uten at din egen ytringsfrihet blir skadet, og uten at samfunnet og verden for deg blir vondere? Det er det rasjonelle spørsmålet.

Det spørsmålet beveger seg nok på et litt dypere filosofisk plan enn postene jeg kommenterte.

 

Så lenge systemet tillater det, så er det helt greit at Bhatti får pes.

Pes, i form av ytringer, er i mine øyne alltid greit. Ytringsfrihet er retten til å ytre seg i det offentlige rom, ikke retten til å ikke bli motsagt. Når det er sagt: Jeg forventer ikke at mine ytringer ikke skal ha konsekvenser. Det er en illusjon. Det jeg forventer er at samfunnet ikke formaliserer represalier eller gradering av ytringsfrihet.

 

Enkelte represalier kan selvsagt i tillegg være lovstridige og dermed uønsket. Det blir en litt videre diskusjon. Ingen skal i mine øyne miste sin frihet eller risikere sin helse på grunn av sine meninger. Men det er jo mye annet som kan stå på spill, som karriere, formue, familie, vennskap, etc, som i større eller mindre grad er private anliggender. Hvor grensen skal gå mellom det offentlige og det private kan diskuteres.

 

Så ja, ytringsfriheten er illusorisk, men sånn er det med så mange av mine idealer.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...