Gå til innhold

Usynlig merking av bilder

Anbefalte innlegg

Tror ikke dette finnes, men det er verdt et forsøk.

Jeg har blogg der jeg legger ut litt forskjellige bilder. Jeg vannmerker bildene mine med mitt navn men dette er jo lett å fjerne med litt photoshopping.

Det som hadde vært kjekt var om når besøkende på bloggen min valgte Lagre som så hadde teksten STOLEN (eller lignende) med rød skrift blitt skrevet slik at det dekte store deler av bildet.

Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig ja, men hele poenget forsvinner når man likevel kan bruke webspider software som Teleport Pro til å dumpe hele websiten du har ned til egen disk, inkludert alle bilder osv. Eller de kan bruke screengrabber programmer som Snapz osv.

Altså de du nok helst vil beskytte deg imot, de kan du ikke på den måten beskytte deg mot. Kun amatøren du evt forhindrer et kort øyeblikk.

Da burde du heller vurdere et logo e.l. som dekker sentral del av bildet, men som er gjennomsiktig nok til at de som ser på bildet ikke irriterer seg over det. Slike vannmerker vil fortsatt være tilstede selvom en luring reskalerer bilde f.eks, og er tidkrevende nok å fjerne til at flertallet ikke vil gidde å prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...