Taraldem Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Hei, Jeg har nylig flyttet, og i denne sammenheng fått ny internettleverandør. Jeg hadde tidligere telenor superbredbånd (25/10), nå har jeg Canal Digital (70/10). Jeg bruker det gamle telenor mulitmodemmet på den nye internetten, og det fynker forsåvidt fint bortsett fra at jeg ikke får lastet ned i mer en 25. Jeg får full hastighet dersom jeg bruker kabel, så jeg lurer på om det ligger inne noen form for sperre på 25 på det tråløse fra telenor? Noen som vet noe om dette, eventuelt hvordan jeg kan få opp hastigheten på det tråløse? Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Er nok selve routeren som er for dårlig. Kjøp en skikkelig router og du får den hastigheten du skal ha Lenke til kommentar
Rim Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Det trådløse støtter 300Mbps, men da må den trådløse klienten din også støtte det. Sjekk hvilken trådløs link du har. Bruker samme boksen på en 70/10 linje selv men min laptop støtter ikke 300 Mbps så jeg har bare en 117Mbps trådløs-link og får 51/10 mot speedtest.net. Det høres ut som om du bare har en 54 Mbps link, så kanskje kortet ditt bare støtter 802.11g? Endret 5. februar 2012 av Rim Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Bruker samme boksen på en 70/10 linje selv men min laptop støtter ikke 300 Mbps så jeg har bare en 117Mbps trådløs-link og får 51/10 mot speedtest.net. Rim, sjekk om du har 20 eller 40MHz båndbredde satt på wlan i routeren. Mulig at det er begrensningen hos deg. Lenke til kommentar
Rim Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 Rim, sjekk om du har 20 eller 40MHz båndbredde satt på wlan i routeren. Mulig at det er begrensningen hos deg. Har ikke det valget på min P2812 men laptopen min støtter ikke 802.11n så det har ikke så mye å si. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Har ikke det valget på min P2812 men laptopen min støtter ikke 802.11n så det har ikke så mye å si. Jeg ser du skrev det My bad. Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 18. august 2012 Del Skrevet 18. august 2012 (endret) Hei Selv om denne tråden er gammel, så legger jeg inn hvordan jeg løste det slik at andre som sitter med samme problem kanskje får nytte av det. Jeg har akkurat samme problemstilling som deg (bortsett fra at jeg ønsket å bytte ut min linksys wrt54g fordi jeg fikk ikke full nedlasting hastighet). Prøvde å få det til en gang tidligere, da gjekk det ikke. Så jeg er ikke helt sikker på hvordan fremgangsmåten er, men her er hva jeg trur. Før du setter i gang med dette, så er det kanskje greit å ta backup av innstillingene på modemet.. Jeg gjorde det iallefall. (Maintence => backup/restore) 1. Setter zyxel på WAN (bryteren på baksiden) 2. Ledning fra canal digital modem skal inn på WAN 3. Gå inn på 10.0.0.138, velg network settings og broadband 4. Gå inn på edit knapp på ADSL 5. Endre innstillingene til slik som vedlagt 6. Trykk applay 7. Restart modemet (her var det jeg trur jeg gjorde feil, jeg restarta ikke etter å ha endret innstillingene) Endret 18. august 2012 av nilshv Lenke til kommentar
allak Skrevet 21. august 2012 Del Skrevet 21. august 2012 Har bestilt nett fra CD, de kommer og innstalerer til uka. I dag fikk jeg modemet i posten. Kan jeg bruke Telenor sin Zyxel p2812 uten modemet jeg fikk i dag eller må jeg kable Zyxel p2812 via modemet og vippe bryteren på wan? Skal sies at jeg har bestilt 25/5.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå