fshow Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ja.. Sitter med en stor prisliste og har kommet over et problem. Programmet som filene skal leses inn i, må ha punktum istedenfor komma i prisene, så derfor må jeg rette opp fra prislisten som skal ut til kunder. Dersom jeg bruker søk og erstatt , -> . , eller tilogmed retter opp manuelt, forandrer excel 8.88 til 32356,00. Det samme gjelder med et par andre summer.. Hvilken autorettingsfunksjon er det som gjør dette? Hvor skrur jeg det av? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ja.. Sitter med en stor prisliste og har kommet over et problem. Programmet som filene skal leses inn i, må ha punktum istedenfor komma i prisene, så derfor må jeg rette opp fra prislisten som skal ut til kunder. Dersom jeg bruker søk og erstatt , -> . , eller tilogmed retter opp manuelt, forandrer excel 8.88 til 32356,00. Det samme gjelder med et par andre summer.. Hvilken autorettingsfunksjon er det som gjør dette? Hvor skrur jeg det av? Tror formatteringen er satt til å beregne dato. Altså det vises ikke som dato, men blir istedet et tall man kan bruke til matematiske datoberegninger. Prøv å endre formatteringen til "tall".. Lenke til kommentar
fshow Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Ja.. Sitter med en stor prisliste og har kommet over et problem. Programmet som filene skal leses inn i, må ha punktum istedenfor komma i prisene, så derfor må jeg rette opp fra prislisten som skal ut til kunder. Dersom jeg bruker søk og erstatt , -> . , eller tilogmed retter opp manuelt, forandrer excel 8.88 til 32356,00. Det samme gjelder med et par andre summer.. Hvilken autorettingsfunksjon er det som gjør dette? Hvor skrur jeg det av? Tror formatteringen er satt til å beregne dato. Altså det vises ikke som dato, men blir istedet et tall man kan bruke til matematiske datoberegninger. Prøv å endre formatteringen til "tall".. Har prøvd alle slags celle formateringer, men det hjalp meg ingenting. Fant en lettvint løsning, bytte desimaltegn fra , til . i regionale innstillinger i windows. Lurer fortsatt på hvordan jeg får excel til å slutte med sånne idiotiske auto-rettelser, men nå får jeg iallefall jobbet videre. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Enig i at automatisk konvertering til datoer må være en av de mest mongoloide tingene i Excel. Jeg har aldri skrevet 2-15 og ment februar 2015... Programmet du leser prisene inn til, aksepterer det at cellene er formatert som tekst? I så fall kan du gjøre dette, merke de aktuelle prisene og kjøre denne. Sub punktum() For Each x In Selection x.Value = Replace(x.Value, ",", ".") Next End Sub Alternativt kan du lage en formel som viser prisen med punktum i stedet for komma. Må det være to desimaler selv om prisen f.eks er kr 8,00? Hvis ikke kan du enkelt nok bruke denne. =BYTT.UT(A1;",";".") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå