SimenBastian Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Skjermkort: XFX Radeon HD 7970 3GB GDDR5 SSD: Samsung SSD 830 Series 256GB 2.5" Harddsik Seagate Barracuda® XT 2TB Minne: Corsair Dominator DDR3 1600MHz 12GB CL8 Prosessor: Intel® Core i7-2600K Processor Strømforsyning: Corsair AX 1200W PSU Hovedkort: ASUS Maximus IV Extreme B3, Socket-1155 Skjerm: Samsung 23" LED Syncmaster S23A750D Er dette et bra oppsett? PC`en skal brukes til spill og film. Legger gjerne i noe ekstra kroner for en bra skjerm Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ikke det at jeg har så god peiling, men jeg skulle ikke tro det var kosteffektivt å bruke så himla mye penger på RAM. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) SSD, RAM, PSU og hovedkort er overkill i mine øyne. Forsåvidt CPU også hvis du ikke har planer om rendring av HD materiale. Men et bra oppsett? Uten tvil.. Du vil forresten ikke merke forskjell på det RAM settet du har valgt og et kit til 600,- Endret 3. februar 2012 av Bibow Lenke til kommentar
SimenBastian Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 (endret) Takk for god tilnakemelding! Hvilket hovedkort er å anbefale? Ser at Pixmania.com har gode tilbud online.. noen erfaring fra denne butikken? Endret 3. februar 2012 av SimenBastian Lenke til kommentar
Tretsy Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 PSUen er overkill til de grader, kjøp heller en 750 watt hx psu eller 750 watt og til og med det er totalt overkill. rammen kan du bytte ut med vengeance low profile brikker. du vil ikke merke forskjell. og hele poenget med k prosessoren er at den overklokkkes. kjøp med en cpu kjøler som noctua nh-d14 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Mine anbefalinger: ASUS P8Z68-V PRO Corsair Vengeance 8GB (holder i massevis) Corsair HX750 128GB versjonen av SSDen (hvis du ikke absolutt må ha 256GB) Mindre harddisk. Er veldig dyrt nå pga Thailand er litt fuktig, så ville heller ventet. Lenke til kommentar
Xenon69 Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Har du noe budsjett? Rammen er noe så inne i hlvete dyr, du kan få 16BG til under halve prisen. i7 hjelper bare til redigering og andre tyngre programmer. Oppsette ditt bruker ikke mere en 550W med overclock(sikkert litt mindre en det også), men hvis du skal ha et kort til så er det greit med 750+. HK kan du få til 1,2k og ikke miste noe ytelse. Lenke til kommentar
SimenBastian Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Leste på forumet at i5 kan overklokkes og oppnå bedre ytelse en i7? Har aldri overklokket en prosessor, er det vanskelig? Vil helst holde meg til 256bg SSD Kan trappe ned til 750W strømforsyning, og kanskje legge legge litt penger i en god en? En som holder en stabil spenning. Leste at dette er en god investering Budsjettet ligger på 20-25k Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 i5 2500k og i7 2600k er kan klokkes like mye. Forskjellen på de er at i7 har hyperthreding (noe du ikke får bruk for i spill) Så, hvis du ikke skal drive med heftig redigering kan du gå for 2500k. Og som sagt over trengs det en tredjeparts-kjøler om du har planer om å klokke. Den som følger med er kjipe greier. NH D-14 er et ypperlig valg om du vil gå for en luftkjøler. (som nevnt over) Nei, overklokking av sandy bridge er veldig lett. HX750 er av veldig god kvalitet. 7 års garanti og veldig stabil spenning. Ingen vits å kjøpe noe dyrere enn den. 1 Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Det finnes mange gode PSU'er, men holder du deg til sølv eller gull sertifisering er du på den trygge siden. Tatt i betraktning at 7970/7950 (i7-2600 også for den saks skyld) trekker lite strøm ville jeg selv vært komfortabel med helt ned i 500w effekt. Lenke til kommentar
SimenBastian Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Takk for gode tilbakemeldinger. Men har noen erfaring med Pixmania.com? Ser de har gode priser... Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Ganske lite erfaring derfra, men har du satt opp handleliste hos Dustin? De pleier å komme billigst ut i mine tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå