Gå til innhold

Hva er den lille dingsen som kommer med Hpmaskiner?

1595

Anbefalte innlegg

Sitter med en HPmaskin i fanget her nå, og har vel egentlig skjønt mesteparten, men så absolutt ikke en liten svart dings. Den skal settes inn i nettverkskortet (åtte pinner ut) og skal visstnok kobles til en ISDNlinje (fire pinner inn).

Men den eneste kabelen som passer her i huset er telefonkabelen som passer modemet. Antar det bare er nødvendig å kjøpe en ISDNkabel som passer. Men hvordan skal jeg da få maskinen til å oppfatte at den skal bruke nettverkskortet som modem (hvis det er slik)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet :)

Når du sitter med en pc i fanget vil jeg to at det er snakk om en bærbar pc

Den lille svarte dingsen som skal inn i nettverkskortet er i det beste en vag forklaring på hva for en del du sitter med, beskriv det litt bedre og få mere hjelp.

For helt erlig talt så skjønner jeg ikke hva du helt mener.

Lenke til kommentar

jepp sitter med en hp maskin selv også. den svarte dingsen som du sier er vel en slags adapter eller hva man no kan kalle det som man setter inni nettverksutgangen som jeg kan huske. dette gjør at man kan sette inn en telefonkable inni. men du må forbrede deg på at hvis du setter denne inni så blir det vanskelig å få den ut igjen. har prøvd, måtte bruke kniv for å få den ut :D

Lenke til kommentar

Ja, det er bare et lite adapter som du setter inn i nettverkskortet. Deretter kan du plugge inn (i dette adapteret) en firepinners kabel (ISDN).

Det er vanskelig med en annen beskrivelse. Den kom i sin egen pose, uten en eneste forklaring tilhørende. Det jeg lurer på er om jeg da slipper å kjøpe eget ISDNmodem til maskinen, evnt. hva som skla brukes som modem osv.

Pinnene jeg beskriver er de gule pinnene analoge (to pinner), digitale (fire pinner) linjer og nettverk (åtte pinner) bruker for å sende og motta informasjonen.

Lenke til kommentar

hehehe.........er det en liten dings av plast med en plugg, og mulighet for å plugge inn 2 kabler i den ??

Synes å huske at det følger med en slik med hpmaksinene, hvertfall fulgte det med compaqen min. Er rett og slett bare en dobbelkontakt, slik at skal du plugge pc til i telefonkontakten, så kan du plugge denne i veggen først, og plugge inn både telefon og pcen din!

den skal altså ikke stikkes inn i pcen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...