OndeOrm Skrevet 3. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2012 Jeg har nylig kjøpt en masse datadeler som jeg har bygd sammen. Dette gikk helt flott på første forsøk, med unntak av en ting: Mitt grafikkort har behov for to 6-pins PCI-e strømkabler. Min PSU leverer to 6+2 pins PCI-e. Når jeg bruker disse lyser led for at kortet får strøm, men skjermen er svart. Benytter jeg de to medfølgende duo-molex til 6-p PCI fungerer det. Men må bruke molex fra to kabler. Alt OK? Forsåvidt, men nå har jeg ikke flere ledige kontakter til harddiskene etc! Skulle gjerne ha frigjort disse. Jeg skjønner heller ikke hvorfor 6+2p ikke fungerer med 6p. De skal jo være kompatible?? PS: Foreløpig fungerer også kun VGA-tilkobling til skjermen. Bruker et DVI-til-VGA adapter. HDMI og DVI registreres ikke. Regner dog med at dette kan være et driverproblem. Kan sikkert løses senere. Her er mitt system: HK: ASUS p8z68-v/gen3 CPU: Intel i5 2500k RAM: 4x4 GB Corsair vengeance LP 1600 MHz CL 9-9-9-24 (Billig ;-)) GPU: Asus GTX 560 Ti DCII TOP PSU: OCZ ZT-series 650W Skjerm: BenQ EW 2420 SSD: Patriot Wildfire 120GB (Sysdisk) HDD: 1x250GB 2,5" 7200RPM, 1X1000GB Seagate Barracuda 7200 RPM +1 DVD-brenner. OS: Windows 7 Home, retail. Takker på forhånd for gode tips! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2012 Husket å koble dem på rett plass i på PSU? kablene skal kobles til dem grålige plassene på PSU. Å er det rett kabler du bruker ? Lenke til kommentar
OndeOrm Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. februar 2012 Ja, ganske enkelt. Ja. Alt er koblet 100 prosent riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå