MrBlue Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg fikk et lite problem her om dagen... Pc'n nekter å starteopp, alt som skjer er at lysene begynner å lyse, viften starter og en av 2 cd-rom starter å lyse (kan ikke "åpnes"). Ingen start-pip kommer, og null signaler til skjerm. Noen som vet hva som er galt, eller kan være galt? Jeg har mine teorier på at det er hovedkortet...men, hvem vet MrBlue Lenke til kommentar
UAM Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Hvilke lys HDD,Power? Har du sjekka kablene. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Prøvd "reset" BIOS? Prøv også å fjerne batteriet på hovedkortet, vente noen minutter, sette det inn igjen. Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 power som lyser ja, har prøvd å reset'e bios....skjedde ingenting og reset knappen funker forresten ikke Lenke til kommentar
UAM Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Resete bios innebære kutting av strøm til biosen, enten ved fjerning av batt. eller jumper flytting, ta en titt i manualen. Dessuten er det slik at HDD lyset ikke lyser? Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 UAM: jeg vet hva det vil si å resette bios...det med reset knappen var bare tilleggs info som ikke hadde med det reseting av bios å gjøre, men jeg hadde bare testa å flytte pin'n da....eh..hvilket lys er hdd? Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 btw, testa med å ta ut batteriet nå...funka ikke det heller Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 UAM: er det noen spesielle kabler du tenker på? Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 enda en ting jeg la merke til er at "diagnostic led" lyser rødt... Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 alle fire lyser rødt, og i følge manualen så vil det si at cpu'n muligens er ødelagt eller ikke installert ordentligt...i dette tilfelle muligens ødelagt... Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Prøv å få lånt deg en annen cpu som passer. Da finner du det fort ut... Lenke til kommentar
Xjes Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Trolig CPU , jeg hadde det samme problem en gang. fikk lånt en annen prosessor som passet, da fant jeg fort ut feilen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå