Gå til innhold

Vare i tolla. hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har bestilt klær på nettet og nå har pakken min ligget i tolla siden Fredag 19.Januar. dvs. HELE 2 UKER... Jeg har ikke fått noe regning i posten om å betale ut pakka av tolla heller. Det kan ikke være vanlig at det tar så lang tid å få pakka klarert fra tolla?

 

Transportfirmaet som har fraktet varen er TNT, fra Nederland til flensburg, varen har videre blitt transportert av DPD. Der har jeg fulgt med på "track my order" for å se hvor varen befinner seg. Og fredag 19.januar sto det at varen er i tolla i Oslo. Etter det har det ikke skjedd noe

 

Setter pris på svar. Begynner å bli desperat etter å få klærne jeg har bestilt!

Endret av Truls8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor har du ikke ringt Posten/Tollvesenet og spurt hva som foregår?

Jeg har både kontakten nettsiden jeg handlet fra, og toll region sør. Ingen kunne hjelpe meg med dette. fra tollevesenet fikk jeg dette som svar:

 

"Tollvesenet kan ikke gi noen informasjon om hvem som transporterer varen din, hvor varen befinner seg eller hvilket lager den ligger på. Dette får du vite av den som transporterer varen eller fra lageret hvor varen befinner seg. Varen ligger på tollageret inntil den blir fortollet. Du kan ikke fortolle varene før du får beskjed om at varene er ankommet og du har fått tilsendt en ankomstmelding fra transportør eller tollageret.

 

Vårt svar er basert på de opplysninger som er gitt og er ikke bindende for Tollvesenet."

 

Dette gjorde ikke meg noe særlig klokere...

Lenke til kommentar

Ta kontakt med avsenderen din og spør de om hvilken speditør(transportfirma) de har brukt.

Beklager for dårlig informasjon i starten...

 

Transportfirmaet de har brukt er TNT, fra Nederland til flensburg, varen har videre blitt transportert av DPD. Der har jeg fulgt med på "track my order" for å se hvor varen befinner seg. Og fredag 19.januar sto det at varen er i tolla i Oslo. Etter det har det ikke skjedd noe.

Lenke til kommentar

Jeg forstår. Da ville jeg tatt en telefon til DPD.

Mest sannsynlig står klærne på et tollager i påvente av fortolling.

Kanskje de har forsøkt å få tak i deg men ikke funnet noe kontaktinformasjon?

Takk for svar. Jeg skal prøve dette! Kan høres sannsynelig ut etter informasjonen jeg fikk av tollvesenet. De sa at varen kunne ligge på lager i påvente av tolling..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...