doit Skrevet 3. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2012 Hei. Jeg er totalt nybegynner og har ingen timer på sykkelsetet. Jeg har drevet med styrketrening og vektløfting, men vet ikke om det kommer til å være noe fordel for intensitet eller surne til beina fortere. Over til målet: Påmeldt til Nordsjørittet (9-Mils ritt) 9. Juni. Til tross for skepsis fra folk, så har jeg satt ett mål på å fullføre under 4 timer. Jeg har prøvd å lese meg opp til å sette opp ett periodisert plan slik at jeg når toppformen på ritt dagen og er klar for distansen. Jeg håper å kunne få hjelp til å sette opp en plan på hvordan jeg skal bygge opp langkjøringa og når jeg evt må ta det rolig før rittet. Det er tross alt ikke lange tiden på meg å trene fram til rittet. Takker for alle henvendelser Lenke til kommentar
RosaBokser Skrevet 5. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. februar 2012 Hei, 4 timer er et mål som bør være mulig å oppnå. Noe av deg viktigste for deg som ikke har trent sykkel tidligere er å ikke gå for fort i gang. Man blir ikke god på sykkel dersom man går rett på treningsprogrammet til Thor Hushovd med 35 timer trening i uken. Kan anbefale joggeturer og spinning frem til snøen forsvinner. Deretter bør langturene prioriteres. Det er lurt å ha noen turer på omtrent samme distanse som konkurransen du skal delta i, altså 80-100km. Intensiteten på disse turene bør være lav. På hverdager er både bakkeintervaller og tempointervaller svært god trening. Det er fremdeles 3- og 4-timersturene du kommer til å tjene mest på den 9. juni. Når det gjelder hvile før rittdagen pleier jeg å trene som dette: 4 dager før: Intervaller sone 5 (korte intervaller med svært høy intensitet) 3 dager før: 1-2 timer rolig 2 dager før: 0-1 timer rolig 1 dag før: 0,5-1 time rolig for å holde beina i gang Husk at langturene skal være roligere enn de fleste tror. Spør gjerne hvis det er noe du lurer på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå